Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joille meren läheisyys on tärkeä?

Vierailija
23.06.2014 |

Etkä voisi kuvitella asuvasi sisämaassa? Järven rannassa ei saa sitä tunnelmaa, minkä meren rannassa saa. Tuntuu, että happi kulkee paremmin rannikkokaupungeissa ja sisämaassa tuntuu, kuin olisin motissa. Esim. Tampere on kaunis ja kiva kaupunki, mutta meren puuttumisen takia muuttaisin mieluummin Turkuun.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi, joka ei voi elää ilman merta...

"Muist raumlaine, snuu isäs ja äitis on meri. Snuu veljes sen duska ja vaeva. Snuu suanisas kiärtä ai sualane veri. Snuu daevas o meri ja laeva."

Vierailija
22/33 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meressä uiminen on inhaa puuhaa, mutta ihanaa sellaisen rannalla on asua ja varsinkin nukahtaa aaltojen kohinaan. <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kakarasta saakka elänyt meren äärellä. Isäni puolelta suku on saaristosta kotoisin ja meren rannalle mekin talomme rakensimme. En osaisi elää missään sisämaassa. Meri on henkinen, koko maailmaan auki oleva portti jonka äärellä on hyvä asua. Sisämaat järvineen ahdistavat. Jostain pohjanmaasta, lapista tai kainuusta puhumattakaan.

Vierailija
24/33 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhan ketjun. Suomessakin meri on erilainen eri paikoissa. Etelä-Suomessa moni ei ymmärrä meren rakastamista, koska meri on siellä likainen ja kesäisin on sinilevää. Kun asuin töiden takia Turussa, en esimerkiksi uinut meressä koskaan. Vaasasta ylöspäin puolestaan meri alkaa olla kauneimmillaan, kirkas ja upea. Ja se puhtaan meren tuoksu on jotain mikä tekee minut onnelliseksi ja veneily vapaaksi. Järvivesi on mukavaa vaihtelua, mutta pidemmän päälle haluan katsoa horisonttia ja vettä jolla ei ole rajoja näkyvissä, kuunnella sen vapaita kuohuja ja rauhoittua sen rantaan. Ehkä se on myös verenperintöä. Sukuni on asunut meren rannassa vuosisatoja, kalastanut ja saanut paljon mereltä. En voisi asua yli 10 kilometrin päässä meren rannasta. Se olisi hyvin ahdistavaa ja varsinkin kesäisin tukalaa. 

Vierailija
25/33 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri on rentouttava vaikka siihen ei koskisikaan. Kuin takkatuli. Sitä katsoessa mieli lepää. Joillekin kännykän ruutu on elinehto, vaikka se tutkitusti ei tee päälle hyvää...

Vierailija
26/33 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä. Asuin Tampereella, mutta palasin meren äärelle. 

Vierailija
27/33 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meressä uiminen on inhaa puuhaa, mutta ihanaa sellaisen rannalla on asua ja varsinkin nukahtaa aaltojen kohinaan. <3

Johtuu siitä, että ihminen on paskonut Itämeren. Toista oli kasarilla. Lintuja, ei sinilevää ja kalaa tuli. 

Vierailija
28/33 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kesät menevätkin Norjassa sen paremman ilman ja täkäläisten sisämaan siitepölyjen vuoksi. Itämerta en oikein pidä merenä, ei myöskään keuhkopotilas.

Vierailija
29/33 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, olen ole merenranta-alueelta kotoisin niin meri on se ja sama. Vähän kummastuttaa joskus ne kun monet sanoo ettei voi elää ilman merta. Vettähän se vaan on?

Siis oletko vai etkö ole merenranta-alueelta kotoisin vai?

Vierailija
30/33 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikäni asunut meren läheisyydessä, joten en osaa sanoa muuttuisiko tilanne, jos muuttaisin sisämaahan. 

Vierailija
31/33 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan se sama tarve kuin minulla, mutta mulla pitää olla lyhyehkö puusto ja tuntureita, että tuntuu siltä, että on tilaa hengittää. Se on mahtava fiilis kun istuu tunturin kupeessa ja näkee kauas, sielu lepää

Vierailija
32/33 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä kiinnosta tuo harmaa ja kylmä meri yhtään, mikä meillä täällä on. Jos se olisi turkoosinsininen, niin asia olisi eri

Vierailija
33/33 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en pidä merestä kovin paljoa. Ahdistaa niin iso vesimassa. Ja Itämeri nyt on niin saastainen, ettei siinä viitsi uida. Viihdyn paremmin järven rannalla. Siihen vielä vuoret kylkeen tyyliin Sveitsi tai Pohjois-Italia niin ollaan mun sielunmaiseman äärellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän