Koska noihin kännyköihin saadaan oikein kunnon akut?
Koko ajan saa olla latailemassa, vaikka on uusi kännykkä.
Kommentit (33)
Mulla Samsungissa 5000 mAh akku, kyllä sillä jo jotain touhuaa. Ihan hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akku menee pilalle jos turhan kauan laturissa kiinni, siksi yön yli ei suositella ladattavan. Nykyiset kuitenkin latautuvat noin tunnissa. Akku täynnä ja laturi kiinni vahingoittaa aukkua, ei ihme jos teillä ei kestä akut.
En usko että vahingoittaa akkua vaikka on johto kiinni ja akku täynnä, mutta kun nyt on alkanut olla kirjoituksia, että akkua ei kannata ladata kuin 80%:sti täyteen, niin miksei puhelimessa ole järjestelmää, joka katkaisee latauksen tuon tultua täyteen.
Joku sanoi että poisti yhden appin niin akussa riittää virtaa paremmin. Luulen myös että pitäis poistaa joitain appeja, esim Fb syö aika paljon.
Iphonessa on tällainen järjestelmä. Illalla kun laittaa laturiin se ilmoittaa että latus lopetaan x aikaan
Nokia 2720 fold , 2 viikon välein lataan.
Nokia 2720 fold , 2 viikon välein lataan.
Boomerit tulee pätemään miten heidän Nokia 1110:ssa kestää akku puoli vuotta kun soitetaan 2 kertaa sukulaisille ja lähetetään ehkä yksi tekstiviesti.
Olihan malliin Nokia3310 aikoinaan ostettavissa erikseen litium-akku, joka kesti noin kaksi viikkoa. Toisaalta kesti itse puhelinkin: silloista ekaa 3310:aani käytin 12 vuotta, ja sen jälkeen olen ostanut käytettynä uusia. Toimivat vieläkin, ja akku kestää pidempään kuin älylättyjen, vaikkei olisi litium-akku.
Mutta ei kai mikään määrä sähköä riitä kun koko ajan ollaan niska kyyryssä epäjumalan äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Boomerit tulee pätemään miten heidän Nokia 1110:ssa kestää akku puoli vuotta kun soitetaan 2 kertaa sukulaisille ja lähetetään ehkä yksi tekstiviesti.
Puhelimen ydintoimintoja ovat edelleen puhelut ja tekstarit. Nuorempienkin kannattaisi välillä vierottautua niistä sovelluksistaan ja elää kesä täysillä.
Vielä olennaisempi kysymys on (koska akkuja voi sentään ladata, jos on laturi), milloin puhelimen latauspäihin saahaan joku standardi, että kaikki laturit käy kaikkiin puhelimiin?
STana kun on eri puhelimia, ja jokaiseen on erilainen paskalaturi. Kenen älykkyyttä tämä on?
Vierailija kirjoitti:
Vielä olennaisempi kysymys on (koska akkuja voi sentään ladata, jos on laturi), milloin puhelimen latauspäihin saahaan joku standardi, että kaikki laturit käy kaikkiin puhelimiin?
STana kun on eri puhelimia, ja jokaiseen on erilainen paskalaturi. Kenen älykkyyttä tämä on?
Tähän ollaan itse kiinnitetty huomiota ja ostettu puhelimet, joihin sopii yksi ja sama laturi ja langaton lataus mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän ollaan itse kiinnitetty huomiota ja ostettu puhelimet, joihin sopii yksi ja sama laturi ja langaton lataus mahdollisuus.
Eipä päde enää. Samsungin uusiin puhelimiin ei käy enää pari vuotta vanhan mallin laturi, että se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Akku menee pilalle jos turhan kauan laturissa kiinni, siksi yön yli ei suositella ladattavan. Nykyiset kuitenkin latautuvat noin tunnissa. Akku täynnä ja laturi kiinni vahingoittaa aukkua, ei ihme jos teillä ei kestä akut.
Kyllä se pikalautaus vahingoittaa enemmän. Mielummin hitaalla laturilla.
Vierailija kirjoitti:
Asia on jo kunnossa USB-C tai langaton.
Appleöykkärit kärvistelkööt omassa liemessään.
Kai tajuat, että tuo kuulostaa yhtä hölmöltä kuin sanoisit, että ”kyllä kaukosäätimen pattereiden pitäisi kestää vähintään vuosi” tai ”kyllä tulitikun pitäisi palaa vähintään tunti”…?