Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emilia ja Julia nimistä.

Vierailija
23.06.2014 |

Tahtoisimme antaa tyttärellemme toisen noista nimistä kutsumanimeksi, mutta ääntäminen huolestuttaa. Emiliasta tulee lausuttuna Emilja kun taas Julia lausutaan Juuliana. Kirjoitusasussa yksi u on mielestämme parempi vaihtoehto. Oletteko samaa mieltä ja kumpi olisi mielestänne kauniimpi nimi?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julia! Ehdottomasti.

Vierailija
2/24 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se on emilja juulia tai emilia julia. Päättäkää kumpi ja kirjoittakaa se miten lausutte.

minä annan lapseni nimeksi mikko uolevi, mutta se lausutaan miko ylvi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Julia automaattisesti lausuttaisiin pitkällä u:lla? Itse en tiedä yhtään Juliaa, jonka nimi sanottaisiin 'juulia' vaan nimenomaan 'julia'. Meillä taasen itsellä on Juulia, lausutaan kuten kirjoitetaan.

Vierailija
4/24 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat osaa sanoa Julian yhdellä u:lla, poikkeuksiakin kyllä on (ne jotka eivät sano sitä automaattisesti oikein niin usein kysyvät että yksi vai kaksi uuta). Ja kokemusta siis on, oma nimi Julia. :)

Vierailija
5/24 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat tavallisia ja siksi tylsiä. Ei kumpikaan. Katso täältä jotain persoonallisempaa: http://www.etunimet.net/harvinaiset-etunimet/

Ja jos todella aiot laittaa Julian niin sanokaa sitten Julia eikä Juulia, koska se on paljon kauniimpi versio kuin kahden uun versio.

Vierailija
6/24 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julia on kauniimpi

Vierailija
7/24 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia että nimessä joku äänne vähän eri kuin kirjoitusasussa. Älkää murehtiko turhista. Molemmat kauniita ja klassisia nimiä. Ja enpä muuten ole koskaan kuullut juliaa lausuttuna "lyhyellä u":lla.

Vierailija
8/24 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emilia on kauniimpi minun korvaani :) Olisin antanut omallekin tytölleni, mutta isoveljensä on jo Eemil.

Tunnen pari Juliaa ja kyllä heitä aina kutsutaan myös Juliaksi, ei Juuliaksi. Työkaverin lapsi taas on Juulia. Mielestäni nuo ovat selkeästi kaksi eri nimeä.

Enkä kyllä ole ikinä ajatellut, että Emiliaa ei osattaisi lausua.

Taidat nyt tehdä asiasta isomman kuin onkaan. Valitse vaan mielestäsi (ja isän mielestä) kauniimpi nimi ja asia sillä selvä. :)

Siskolleen sitten jemmaan se ylijäävä? :)

Vierailija
9/24 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö on Emilia, itse olen kyllä tykännyt enkä ole kyllä huomannut että sitä jotenkin väärin lausuttaisiin.. paitsi tyttö itse kun vasta opettelee omaa nimeä, tällä hetkellä sanoo Emimia :D

Vierailija
10/24 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiömäisiä bloginimiä, en suosittele.

Vierailija
11/24 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julia on ryssänimi, ryssien mieliksikö aiotte hänet nimetä?

Vierailija
12/24 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään enemmän Emiliasta, se onkin tosin tyttäreni toinen nimi :)

Vierailija
13/24 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emilia on kaunis nimi, tyttäreni on Emilia.

Vierailija
14/24 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nimi on Julia ja aina on joku joka lausuu sen Juulia :D yleensä ihmiset kysyy että lausutaanko Julia vai Juulia vaikka näkee että se kirjoitetaan Julia tai olen itse esitellyt itseni Juliana. :D Hankala nimi. Toinen juttu on että koska vielä jostain syystä näytän vähän venäläiseltä niin ihmiset luulee mua tosi usein venäläiseksi kuullessaan vaan mun etunimen. Ja mulla on ruotsalainen sukunimi niin ihmiset olettaa automaattisesti jos esittelen itseni koko nimellä että olen suomenruotsalainen. Ei itseäni häiritse, on vaan aika huvittavaa.

Vierailija
15/24 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lausun just niin kuin kirjoitetaan.

Kavereilla on Emilia ja Julia.

Meillä Venla 2v ja kutsuu itseään Ellaksi. Moni luullut että tyttömme on Ella :)

Vierailija
16/24 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julia nimi Raamatussa. Räsäsen nuorin tyttö Julia.

Vierailija
17/24 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julia on kyllä tosi yleinen nimi. Lapseni hoitoryhmässä on 3 Juliaa. Lisää Julioita löytyy lähipiiristämme. Kaikkien tuntemieni Julioiden nimi kyllä lausutaan yhdellä u:lla.

Vierailija
18/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen Julia ja enemmän minua saksalaiseksi on etunimen perusteella luultu ei venäläiseksi. Usein on todella aina se joku joka kutsuu Juuliaksi mutta useimmiten se on Julia. minun etunimeni on Julia ja toisena nimenä Emilia joten itse olen sitä mieltä että molemmat ovat kauniita nimiä vaikka Juliasta enemmän tykkäänkin.

Vierailija
19/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä Emilia nykyään vääntyy vähemmän Emiljaksi kuin ennen. Päätehän on sama kuin Juliassa, eikä sitäkään lausuta Juljana :D
Ei kannata liikaa stressata siitä miten ihmiset sen nimen ääntää ja kääntää :) itselläni on nimi jonka kirjoitusasusta (yksi ii ja väliviiva) joudun usein muistuttamaan, mutta eipä tuo häiritse.

Vierailija
20/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole koskaan kuullut, että Emilia olisi Emilja. Emilia on kivempi nimi kun Julia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi