Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emilia ja Julia nimistä.

Vierailija
23.06.2014 |

Tahtoisimme antaa tyttärellemme toisen noista nimistä kutsumanimeksi, mutta ääntäminen huolestuttaa. Emiliasta tulee lausuttuna Emilja kun taas Julia lausutaan Juuliana. Kirjoitusasussa yksi u on mielestämme parempi vaihtoehto. Oletteko samaa mieltä ja kumpi olisi mielestänne kauniimpi nimi?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nimi on Emilia ja ei ole koko elämäni aikana kukaan ikinä lausunut sitä "Emilja" :)
Molemmat kauniita nimiä! :)

Vierailija
22/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kumpikaan ääntämisongelma ei kuulosta varsinaiselta ongelmalta.

Jos välttämättä haluaa, ettei kukaan sano Julian u:ta pitkänä, niin ehkä jokin muu muoto nimestä? Julianna, Julietta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julia on ryssänimi, ryssien mieliksikö aiotte hänet nimetä?

Julialla ei ole mitään tekemistä ryssien kanssa. Julia on latinalainen nimi. Julia on lähtöisin roomalaisesta suvunnimestä Julius, jonka tunnetuin kantaja on ollut Gaius Julius Caesar. Julia-nimeä tavattiin jo antiikin Roomassa, ja katolisessa kirkossa on toistakymmentä tämännimistä pyhimystä.

Julia on suosittu nimi erityisesti Saksassa ja Englannissa, mutta Julioita löytyy paljon myös Pohjoismaista. Suomalaiseen nimipäiväkalenteriin Julia otettiin 1700-luvulla.

Vierailija
24/24 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen Julia ja enemmän minua saksalaiseksi on etunimen perusteella luultu ei venäläiseksi. Usein on todella aina se joku joka kutsuu Juuliaksi mutta useimmiten se on Julia. minun etunimeni on Julia ja toisena nimenä Emilia joten itse olen sitä mieltä että molemmat ovat kauniita nimiä vaikka Juliasta enemmän tykkäänkin.

Myös Emilia on sinun etunimesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme