Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa olla erilainen kuin muut perheessä

Vierailija
23.06.2014 |

En keksinyt muutakaan palstaa johon kirjoittaa, täällä tuskin käy kukaan kenet tunnen.

Kolme isosiskoani ovat kaikki seurustelleet 14-15-vuotiaasta saman miehen kanssa ja menneet naimisiin 18-20-vuotiaina. Pikkuveljeni, joka on 16v, on seurustellut tyttöystävänsä kanssa kaksi vuotta. Nuorin pikkuveli on vasta 13v. Minä olen nyt 19v ja erosin puoli vuotta sitten ensimmäisestä poikaystävästäni. Uusi, vakava suhde ei juuri kiinnosta mutta perheen takia tuntuu että pitäisi kiinnostaa.

Isä ja äiti ovat 50 ja 51, olleet yhdessä 35 vuotta. Melkein kaikki sukulaiset ovat löytäneet puolison nuorena, paljon alle täysi-ikäisenä. Setäni on ainoa, joka on kokenut avioeron. Sitä pidettiin ja pidetään yhä isona häpeänä eikä siitä saa puhua. Setäni välit vanhempiinsa ja veljeensä, eli minun isääni, paranivat vasta kun hän löysi nykyisen vaimonsa pari vuotta sitten. Kolme vuotta välit olivat hyvin viileät. Tuntuu kuin tässä suvussa aikuisella sinkulla ei olisi lainkaan arvoa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan helpottaa sit kun saat elämääsi vähän muutakin sisältöä. Oot 19, missä opiskelet? Mitä opiskelet? SInähän varmaankin olet ihan kohta muuttamassa pois kotoasi joko töiden tai opintojen perään, ja saat vähän monipuolisempia näkökohtia elämääsi. Kyllä se siitä.

Vierailija
2/5 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että koet tuollaisia paineita sukusi ja perheesi taholta! Totuus on kuitenkin se, että tuossa iässä sinkkuna oleminen on aika mahtavaa, varsinkin jos itsellä on sellainen tunne, ettei juuri sillä hetkellä kaipaa seurustelukumppania. On paljon vapaampi menemään ja tekemään asioita. Sitoutumaan, perustamaan kotia ja perhettä ehtii hyvin myöhemminkin.

34-vuotiaana kahden lapsen äitinä ja myöhäisenä sitoutujana sanoisin sulle täydestä sydämestäni: nauti kesästä täysillä, tunne ylpeyttä siitä, että koet itse riittäväsi itsellesi tuollaisena kuin olet. Olet arvokas parisuhdestatuksestasi huolimatta. 19-vuotias on vielä tosi nuori :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaaksi kirjoitin nyt keväällä ja pidän nyt välivuoden. Vuoden päästä on tarkoitus lähteä sitten yliopistoon tai ammattikorkeaan. Kotoa oon muuttanut pois jo 16vuotiaana kun aloitin lukion. Ap

Vierailija
4/5 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti nuoruudesta. Tee kivoja asioita. Miehen ehtii kyllä löytää.

Vierailija
5/5 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko perheellänne joku uskonnollinen vakaumus, joka ei hyväksy avoliittoa tai esiaviolisia suhteita eikä avioeroa? Muuten enoikein ymmärrä, miksi pitäisi mennä niin nuorena naimisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi