Säävalitusta...
Kyllä, ikuinen valituksen aihe.. Sää! Toiset ei tykkää helteistä mutta minä rakastan. Tämä ilma mikä nyt on vallinnut yli viikon masentaa ja kiukuttaa!!! 10c ja vesisadetta.... Samanlaista kuin maalis-huhtikuussa. Inhoan inhoan inhoan!!
Kommentit (21)
Miksi säästä pitää kitistä ja valittaa jatkuvasti?
Miksi ei vaan voi keskittyä niihin hyviin asioihin ja nauttia elämästä? Ei kun aina pitää suomalaisen saada mahdollisuus kitistä ja valittaa aivan kaikesta mahdollisesta!!! Naurettavaa!!
Jos et ap kestä tätä viileetä keliä ja vesisadetta niin lähde ulkomaille. Siellä kyllä aurinkoa js hellettä riittää.
Ja ihan oikeesti, LOPETA SE KITINÄ!!
Nyt on tosi kiva sää, vielä parempi olisi kyllä jos välillä sataisi kaatamalla :) Sisällä on ihana kuunnella sateenropinaa. Ulkona ei ole nyt yhtään kuuma, mutta ei kylmäkään, täydellistä!
Ihanaa, av ei petä koskaan. Olen siis ainoa jonka mielestä tällainen vesisade, jopa räntäsade ja 10c lämpötila kesällä on kamalaa.... No sitten olen. En tykkää yhtään. Tykkään auringosta ja lämmöstä !!!
ainakin minun loma on pilalla jos ei kohta lämpene! olis kiva edes jonkun aikaa käyttää kesävaatteita ja nauttia lämmöstä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 10:46"]
Miksi säästä pitää kitistä ja valittaa jatkuvasti?
Miksi ei vaan voi keskittyä niihin hyviin asioihin ja nauttia elämästä? Ei kun aina pitää suomalaisen saada mahdollisuus kitistä ja valittaa aivan kaikesta mahdollisesta!!! Naurettavaa!!
Jos et ap kestä tätä viileetä keliä ja vesisadetta niin lähde ulkomaille. Siellä kyllä aurinkoa js hellettä riittää.
Ja ihan oikeesti, LOPETA SE KITINÄ!!
[/quote]
Kuule. MInkö ihmeen takia sinä klikkasit auki ketjun, jossa jo otsikossa ilmoitetaan, että sisältää valitusta säästä? Jos se ärsyttää sinua tavattomasti, niin hiukan viisaampana skippaisit koko avauksen lukematta ja kevittäisit ilosanomaa vaikka ihan omassa avuksessa. Valitse itseäsi kiinnostava aihekin!
Itse en nimittäin klikkaa auki esimerkiksi ketjuja, jotka viittaavat vähääkään pylly-pillu- pano -aiheisiin, blogeihin tai niiden kirjoittajiin, BB:hen tai vaikka imettämiseen. Kun ei kiinnosta.
Näin voisit sinäkin pysyä aidosti paremmalla tuulella täällä, etkä raivoa ketjuissa kuinka pitää keskittyä positiivisiin asioihin.
nerokas ohis
On todella ankeata, kylmää, sateista, tuulista, surkeata. Ihan kuin syksyn alussa. Yritän keksiä kaikenlaista tekemistä sisällä, aloitin jälleen uuden virkkuutyönkin, mutta lapsilla on kieltämättä tylsää. Viikosta toiseen tätä samaa eikä loppua näy.
Ei tätä kestä järjissään enää kauaa, minimi olis +16, silloin edes vähän pärjäisi.
Jussina oli +6, kuten oli viime joulunakin, jouluna se vain tuntui lämpösemmälle :)
Inhottavaa kun sataa eikä voi mennä ulos kun takin läpi kastuu läpimäräksi.
no on täällä joku toinenkin samaa mieltä kuin minä :) Tiedän hyvin että jotkut vihaa hellettä, enkä jaksa avata sellaisia keskusteluja joissa lukee helleputken aikaan että "kamala helle" tms. Meitä on moneen junaan. Enkä tahallani levitä mitään negatiivisuutta tai pahaa verta, ajattelin vain marmattaa säästä kun aika moni muukin tätä syksyistä säätä keskellä kesää inhoaa! Olkoot se sitten vaikka kurjuuden maksimointia tai tuskan jakamista :) Ja ei, ei minua haittaa joskus kesällä sade ja kylmä sää - se nyt vaan on Suomen kesää mutta tälle ei nyt loppua näy ainakaan forecan mukaan ja alkaa seinät kaatua päälle kun ei tuonne ulos viitsi mennä. Minulla ja lapsilla.
t. ap
Kaikki säät menettelevät kunhan ne eivät jatku viikkotolkulla. Itse en tykkää helteestä mutta en valita jos sitä nyt viikon verran on mutta pitkät helleputket ovat rasittavia. Sama juttu sateen kanssa. Muutamaksi sadepäiväksi keksii tekemistä mutta nyt alkaa seinät kaatua päälle kun ei pääse ulkoilemaan. Tälläkin hetkellä sataa kunnolla niin että jos mennään ulos niin mulla on ulkoilupuku puolessa tunnissa likomärkänä läpi asti eikä märissä vaatteissa hytisten viitsi ulkoilla. Sateenvarjon kanssa ei taas voi oikein mitään tehdä.
Hyviä uutisia, kylmä sää tulee jatkumaan viikkoja. Suomeen on tuullut pohjoisesta jo monta viikkoa eikä tilanne muutu
http://earth.nullschool.net/#current/wind/isobaric/1000hPa/orthographic=34.34,85.13,891
Helsingissä asuvana tuntuu että viimeiset vajaa pari vuotta olisi ollut pelkkää syksyä. Muistan viime talvelta tasan yhden kunnon lumisen talvipäivän. Muuten tuntuu että oli samaa kuin nytkin, sillä erotuksella että oli pimeää ja puut paljaana.
Viime kesältäkään en muista sen kummemmin kamalasti hellepäiviä ja ainakin kaikki tapahtumat joissa olin, meni sateen vuoksi pilalle.
Asiaa ei auta sekään, että kylmyys ja sade seuraa minua ulkomaille. Vuoden sisällä kaksi kertaa ulkomailla ja molemmilla kerroilla sadetta ja kylmää vaikka ei "olisi pitänyt".
Itse saan älyttömästi energiaa auringosta, muuten vireystasoni on ihan olematon. Onhan se nyt ihan vinksahtanutta että koko vuoden odottaa kesää ja sitten tämä on parasta mitä saa :(
Viikko ollaan miehen kanssa oltu lomalla, kotona meni sekin sisällä. Juhannusaattona käytiin kaverilla ja toppatakille olisi ollut tarvetta.
Ei tätä kestä! Ainoa mikä saa jaksamaan, on ajatus mahdollisesta muutosta pian lämpimämpään maahan. Ehkä siellä keksin sitten jotain muuta valitettavaa kuin sää.
Saat ap kuitenkin olla sisällä?
MuaKIN ikävystyttää tämä keli, ei sen takia että on kylmää ja märkää vaan siksi että mulla on hevonen koko kesän 24/7 laitumella. Se on siellä syksyyn asti ja joutuu ihan oikeasti tuntemaan kylmyyden sekä kosteuden nahassaan, myös silloin kun sinä ap kökit sisällä.
Lopeta sun ruikutus ja hommaa lisää vaatteita. Mieti esim maanviljelijöitä,477 maajussien sato ei kasva ja se mikä kasvaa niin menee lakoon sateen vuoksi. Heillä kylmyys ja sade tuntuu elinkeinossa.
Joskus kannattaa miettiä mistä valittaa. Jos sun ongelmas on VAIN kylmyys ja sade niin onnea, sulla on hyvin pienet murheet.
477, mistäs se siihen hyppäs.. Vähän väärässä paikassa.
15, mitä sinäkin teet tässä ketjussa jeesustelemassa? Itket jotakin hevosta, kun jossakin päin maailmaa parhaillaan lapsia paleltuu kadulla 24/7 kuoliaaksi ja sairastuu slummeissa, joissa nilkoissa lilluu ulostevesi? Eikä ole heillä maata jota viljellä toppatakki niskassa, vaan kaatopaikkaj osta tonkia ruokaa perheelle tai kuparilangan pätkiä myytäväksi. Toisaalla taas ei kasva puun puuta ja vettä ei ole pisarakaan.
Katsos, kaikki on suhteellista. Jos sun ongelma on laitumella oleva hevonen, niin sulla on hyvin pienet murheet. ohis
"Joskus kannattaa miettiä mistä valittaa" :D Tän ketjun suola ovat nuo pari päivänsädettä, arh arh!
Juu ja hirvet vilustuu metsissä kun niiden turkit kastuu joka päivä.
Kurjan kylmä näin sisälläkin, melkein pitäisi sukkahousut laittaa, mutta ei kesällä vaan halua! Inhoan kans tätä ilmaa. Ihan paskaa.
Pakko hakea talvipeitto varastosta ja laittaa takaisin flanellilakanat. Muu ei auta!
tässä hyvä syy sille miksi Suomessa on nyt juuri sellainen sää kuin on...
Suomeen on tuullut pohjoisesta jo monta viikkoa..
http://earth.nullschool.net/#current/wind/isobaric/1000hPa/orthographic=34.34,85.13,891