Tulipa aamuyö taas valvottua ja mietittyä tulevaisuutta.
Niin moni taas facebookissa hehkuttaa opiskelupaikkaa yms ja ihan kiva juttu heille. Mietityttää kun oma elämä ei ole vuosikymmeniin mennyt mitenkään eteepäin että mitä järkeä kaikessa on?
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 14:45"]
Jos ei olis fb:a, sä voisit olla ihan tyytyväinen elämääsi. Ei tarvitsisi koko ajan verrata näihin "täydellisiin" elämiin ja huomata kuinka surkeeta se oma elämä on. Annan sulle ystävällisen neuvon: hankkiudu eroon facebookista. Se lisää ihmisten pahaa oloa.
[/quote]Mutku sitten olis ihan yksin...
Ps. En ole ap.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 14:45"]
Jos ei olis fb:a, sä voisit olla ihan tyytyväinen elämääsi. Ei tarvitsisi koko ajan verrata näihin "täydellisiin" elämiin ja huomata kuinka surkeeta se oma elämä on. Annan sulle ystävällisen neuvon: hankkiudu eroon facebookista. Se lisää ihmisten pahaa oloa.
Ps. En ole ap.
[/quote]
Et olisi! Silloin sinulla olisi aitoja ja inhimillisiä ystäviä, eikä fb-kulisseja ylläpitäviä pellejä.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 14:45"]Jos ei olis fb:a, sä voisit olla ihan tyytyväinen elämääsi. Ei tarvitsisi koko ajan verrata näihin "täydellisiin" elämiin ja huomata kuinka surkeeta se oma elämä on. Annan sulle ystävällisen neuvon: hankkiudu eroon facebookista. Se lisää ihmisten pahaa oloa.
[/quote]
päinvastoin. oman onnensa eteen kun voi tehdä paljonkin, erityisesti pidemmällä tähtäimellä. on paljon vaikeampaa tietää mitä tahtoo, kuin lopulta saavuttaa se. tämä on ollut mottoni lapsesta asti, ja olen hirmu onnellinen. ei elämää voi toki suunnitella, mutta onneen on erittäin usein mahdollisuus. en ymmärrä kateutta.
-Nainen 19v-
No mikset ole vienyt sitä elämääsi eteenpäin jos kerran sitä haluat?
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 14:56"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 14:45"]Jos ei olis fb:a, sä voisit olla ihan tyytyväinen elämääsi. Ei tarvitsisi koko ajan verrata näihin "täydellisiin" elämiin ja huomata kuinka surkeeta se oma elämä on. Annan sulle ystävällisen neuvon: hankkiudu eroon facebookista. Se lisää ihmisten pahaa oloa.
[/quote]
päinvastoin. oman onnensa eteen kun voi tehdä paljonkin, erityisesti pidemmällä tähtäimellä. on paljon vaikeampaa tietää mitä tahtoo, kuin lopulta saavuttaa se. tämä on ollut mottoni lapsesta asti, ja olen hirmu onnellinen. ei elämää voi toki suunnitella, mutta onneen on erittäin usein mahdollisuus. en ymmärrä kateutta.
-Nainen 19v-
[/quote]
Samalla tavalla ajettelin iässäsi. palataan asiaan, kun olet 40v ok?
Ihan saman asian vuoksi valvottiin, ap.
Tiedän tunteen, ja monta yön hetkeä on tullut valvottua erilaisia asioita miettien ja murehtien (uraa, parisuhdetta, rahaa,...). Ei näistä 19-vuotias vielä onneksi tiedä mitään.
Toisaalta itsehän sitä on oman onnensa seppä aika pitkälti. Minä olen saanut apua mm. masennuslääkityksestä (ajanjakso jossa isäni teki kuolemaa ja perheen rahaongelmat olivat vaikeimmillaan). Toisaalta lähdin opiskelemaan jatkotutkintoa, ja sain siitä paljon uutta virtaa elämääni.
Auttaisiko sinua joku 10 vuoden haavekartta? Siitä voisi lähteä sitten miettimään miten niitä asioita saisi toteutettua.
19-vuotias kirjoittaa kuinka onneen on elämässä mahdollisuus, se on vain itsestä kiinni. Huhhei! :D
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 14:45"]
Ps. En ole ap.
[/quote]
Et ole yksin. Sinulla on av. :) Itse vähensin fb:ssä roikkumista ja lisäsin täällä roikkumista juuri siksi, että fb:ssä on liian täydellistä. Täällä voi olla aidompi. Olen tullut siihen tulokseen, että minulle sopisi paremmin joku toinen sosiaalinen media kuin fb. Jännä se pinnallisuus, ja toisaalta joidenkin ihmisten käytöstapojen puutteesta kielivät kommentit...