SANONTOJA, jotka ällöttävät sinua!
Kerätään tähän niitä. Omani on: "karavaani kulkee, koirat haukkuu!"
Kommentit (171)
"Ei muutakuin kovaa ajoa sitten vaan"
Rakkaudesta se hevonenkin potkii. Näin kuitattiin koulukiusaajan käytös aina kun tuli ilmi, että oli nostanut minut rinnuksista ylös ja heittänyt kaappia päin tai muuta yhtä väkivaltaista. Pelkäsin joka päivä että minkä tahansa nurkan takana tulee turpaan kunnes vaihdoin laitosta. Onneksi tämän jälkeen ei kiusattu mutta vieläkin vaikea luottaa ihmisiin tai kenenkään apuun. "Se salaa tykkää susta, rakkaudesta se hevonenkin potkii"
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 13:45"]Homma hanskassa
[/quote]
Ja hanskat hukassa....
Maassa maan tavalla. Kukaan ei tosin osaa sitten kertoa, että mikä se maan tapa on.
Englannista suoraan käännetyt pitkät juoksut ja kakun palat.
Mutta sen sijaan mä tykkään suurimmasta osasta perinteisiä suomalaisia sanontoja, sillä niissä monesti kuvataa hieman vitsikkäästi tilanteen etenemistä. Esim. kun hauki lähtee rannasta tai täi jää tervaan kuvaavat hyvin tiettyjä tilanteita.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 09:43"]
Rumat ne vaatteilla koreilee. Saita mieheni käyttää tätä :(
[/quote]
Muakin ÄLLÖTTÄÄ tuo typerä sanonta jonka olisi kuvitellut jäävän tuonne 1. maailmansodan aikaan eli sitä ei enää tänä päivänä tunnettaisi.
Yleensä se henkilö joka tuon muille väläyttää, on sellainen joka ei itse välitä yhtään siitä miltä näyttää muiden silmissä eikä kiinnosta antaa itsestään siistiä kuvaa, eli ei viitsi edes muita ihmisiä hyvällä hygienialla tai puhtailla vaatteilla kunnioittaa. Kateutta myös mukana.
Kun sanotaan että "Vi ses" eli nähdään, mutta jotkut paikalliset suomenruotsalaiset vääntää sen sellaiseen muotoon että "Vi syns" eli me näyttäydymme, me näymme (muille). Ärsyttävää.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 07:44"]
Kerätään tähän niitä. Omani on: "karavaani kulkee, koirat haukkuu!"
[/quote]
Minä en koskaan käytä tuota ääneen, mutta kieltämättä elän sen mukaan eli paskat välitän siitä, kun esim. netissä ruikutetaan valtavirrasta eroavista elämänvalinnoistani. Ei siis ärsytä - jollei vain kuluneisuudellaan...
Tie taivaaseen vie helvetin kautta.
Ärsyttävä sanonta.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 13:18"]
Kana-ananas kastike riisiPEDILLÄ?!? Ai että mä vihaan tota sanaa.. sitä kylvetään joka ruokaohjelmassa..
[/quote]
Miten ihmessä voi ruokatermi ärsyttää? ärsyttääkö "lihapullaat MUUSILLA"kin?
"Vanhurskaan tavara on yhteinen" ja sitten kaksimielistä hekottelua päälle.
Joku on sanonut jotain fiksua ja toinen siihen perään naurahtaa että "Yhdyn Jonnaan" tms. Hyi.
Kun tänään sataa ja huomenna sataa, niin sitten meillä onkin jo kaksi sataa.
Ei vara venettä kaada.
Hyvä idea mutta ärsyttävä sanonta.
Mikäs se sellainen oli kuin Parempi pyy piv..... jotain? Se oli niin ällöttävä että päätin unohtaa sen joskus.
Kun oltiin pieniä ja naapurin pojat heitteli meitä tyttöjä kivillä ulkona, niin menin itkemään äidille kun sain järkäleestä käsivarteen osuman, ja äiti vaan hörötti että Rakkaudesta Se Hevonenkin Potkii! Siitä lähtien olen inhonnut tuota sanontaa!
Kaiken takana on nainen -> lampaan takana on paimen
Lähti kun lämpes. Tai puhua lämpimikseen.