Miten tuo Malmi on noin täynnä sekavia ihmisiä?
En asu siellä, mutta sattumalta kävin siellä äsken. Joka toinen vastaantulija ihan sekaisin..
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Suomeen virtaa huumeita.
Samoin suoneen.
Liikun ympäri helsinkiä paljon ja kohtaan päivittäin monenlaista kulkijaa. Malmi on ainoa paikka, jossa nämä kulkijat tulevat pummaamaan rahaa tai tupakkaa. En edes polta itse.
Malmi, Itis ja Kurvi. Siinä se pyhä kolminaisuus, josta narkkeja ei saa häädettyä lähes mitenkään.
Mitä tulee ulkkareihin, niin niitä tosiaan on ainakin kahdessa ekassa paljon. Malmilla ovat lauhkeampia, enemmän perheellisiä. Itiksessä on outoja laumoja, jotka joskus tuijottaa, vaan eivät ole mitään vielä tuumanneet (olen mies).
Vierailija kirjoitti:
Ja tätä vihreät haluavat kiimalla ja vimmalla koko suomeen.
Mistänolet niin päätellyt? Eniten on tuonut Perusporvarihallitus 2015. Ne 30 000.
Montako punavihreät?
Olen olosuhteiden pakosta liikkunut paljon Vuosaaressa ja rauhallista tuntuis olevan. Toki siellä missä eniten asutaan siellä eniten tapahtuu....ja missä on eniten kaupungin vuokra-asuntoja, siellä tapahtuu eniten. Ja missä eniten on nuoria... Eikö olekin outoa. Itse asiassa näin oli jo 50-luvulla. Silloin nykyinen fiini asuinalueeni oli ongelmalähiö. Kotimaisin voimin.
No se on vaan itä helsinkiä, ei sen kummempaa, normi meno
Vierailija kirjoitti:
No se on vaan itä helsinkiä, ei sen kummempaa, normi meno
Hyvä Helsinki-tuntemus sulla…eiku.
Malmi EI ole Itä-Helsinkiä.
Minä olen työkyvytön mt-potilas, mutta täysin päihteetön. Toisaalta minulta löytyy kamalasti ylipainoa ja olemukseni homssuinen ja huomaan kyllä ihmisten halveksuvista katseista, että luulevat minun olevan yksi nistihäiriköistä. Olisi kiva, jos ette tekisi automaattisesti ihmisen ulkomuodosta johtopäätöksiä, koska asiat ei aina ole juuri niin kuin itse oletatte. Ja tosiaan tuolla Malmin seudulla pyörin useasti.
Vierailija kirjoitti:
Ajoin samalla Hekan talojen ohitse ja ne näytti tosin kämäisiltä. Varmaan kamalaa tavallisen ihmisen asua niissä, kun siellä vaan pirin voimalla mölytään ja riehutaan.
Siel on myös yks ihan järkyttävä talo. Siinä palloiluhallin lähellä. Pakko oli käydä oikeen katsomassa kenen omistuksessa, oli Saton.
Siis saako siellä juna-aseman käytäväsillalla taas myydä rojua? Se kikkarapäinen äijä on siellä taas kärryjensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tosiaan mennyt muutamassa vuodessa ihan lopullisen tärviölle vaikkei se mikään laatupaikka ole ikinä ollutkaan.
Se prisman puoli varsinkin on niin järkyttävän saastainen kaikin tavoin ettei sitä saa siistiksi enää millään. Se kaikki lika ja pska oikein haisee siellä.
Tämä on itse asiassa totta, koen Malmin aseman seudun vielä rupuisemmaksi paikaksi kuin oman asuinalueeni, ja minä joudun asumaan Itäkeskuksessa.
Likaisuus on yksi niitä kaikkein ikävimpiä seikkoja näillä huonommilla alueilla asuessa, jotain eriteroisketta joka paikassa, kadulla kävellessä pitää väistellä räkäklimppejä ja kusivanoja ja oksennuskasoja. Julkisissa paikoissa ovenkahvat ym. ällöttävässä töhnässä.
Tuolla tosiaan ihan näkee sen vuosien pinttyneen pskan ja saastan kaikilla mahdollisilla pinnoilla. Ja se haju mikä tuolla leijailee ihan kaikkialla on karsea. Sellainen omituisen imelähkön tunkkainen.
Edes helsingin asematunnelissa ei ole (ollut) koskaan noin kamalaa hajua.
Raiteet ylittävä silta olisi teknisesti haastava uusia.
Positiivista Malmilla on uimahalli.
Malmitalo kirjastoineen on oikein toimiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajoin samalla Hekan talojen ohitse ja ne näytti tosin kämäisiltä. Varmaan kamalaa tavallisen ihmisen asua niissä, kun siellä vaan pirin voimalla mölytään ja riehutaan.
Herttaista, että pirinkäyttäjillä on oikeus asua edullisesti kaupungin asunnoissa.
Heillä jää enemmän rahaa välttämättömyyksiin eli huumeisiin. <3
Hekan asuntoihin on erittäin vaikea päästä, jos ei ole häätöä tai muuta sympaattista taustalla.
Kyllä noistakin potkitaan ihmisiä ulos.
Rempatuissa kohteissa ei saa tupakoida missään sisällä. Siitä voi jo päätellä että ihan kuka vaan ei noihin sovellu.
Malmi on kaltaiselleni introvertille luudaajalle mitä parhain paikka asua! Yli 35 v. ja viihdyn loistavasti. Kaikki palvelut lähellä (kertokaa yksi kaupunginosa, jossa on sairaala, hautausmaa ja lentokenttä?), vain rautakauppaan on hieman matkaa. Runsaasti hyviä etnisiä kauppoja, joista köyhänä etsin edulliset mausteet ym. tarpeet. Jokunen hörhö ei ole täällä koskaan ollut ongelma. Se kuuluu alueen luonteeseen.
Onneksi te kommentoijat ette tänne halua! :D Saamme asua rauhassa, jopa suht edullisissa asunnoissa. Löytyy päiväkoteja ja leikkipuistoja, paljon lenkkipolkuja ja muitakin harrastusmahdollisuuksia (musiikkiopistokin). Pysykää siellä s*n Postipuistossa tai muussa yhtä rumassa mehiläispesässä, jota ei taloksi tunnista. Kanakoppero toisen vieressä. Tässä talossa kaksiotkin ovat n. 60 neliötä, hah.
Alkoholi, huumeet ja perheväkivalta. Lähijuna tuo hyötyjäsaastan paikalle. Asunnot sikahintasia silti. Kyllä maalaismaisemassa puhdasta ilmaa hengittäessä vaan on kivempaa.
No tuotahan se on kaikilla paikoilla pääkaupunkiseudulla, mihin vaan vie raiteet ja siinä aseman luokse on rakennettu julmetun tiivis kerrostaloslummi ja iso kauppakeskus. Ihan tietoisen politiikan tulos.
Tässä on yksi syy, miksi toivon, että Vantaan ratikka ei toteudu. Jumbo on toistaiseksi ylivoimaisesti paras kauppakeskus, koska sinne ei pääse raiteilla ja se auttaa siinä, että siellä ei pyöri kaiken maailman epämääräistä sakkia.
Helteen takia ja siitä seuraneeseen neste hukaan todella menee sekasin.Eihän Malmi Helsinki 70 asu enää alkuperäisiä malmilaisia.Maalta sinne muuttaneet pari sukupolvea jo.Kerrostalot kauppakeskus tuhonut koko Malmin ja lisää tuhotaan sen Historia.Hävitetään Malmin lentokenttä.Päätäjinä asiasta maalta muutaneet ihmiset.Jotka istuu kaupungin valtusto.Virkapaikoilla ja eduskunasta.Malmi on heille vain nimi.Ei historiaa!