Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä keuhkoputkentulehdus vai ihan tavallista flunssaa ja pitääkö tehdä jotain?

Vierailija
25.06.2021 |

Minulla oli juuri flunssa, pahimmillaan viime viikonloppuna ja alkuviikosta. Nyt kuume on jo laskenut, on vielä ihan pientä lämpöä (just ja just yli 37) ja nenä ei ole enää tukossa. Keuhkoputkissa? keskellä rintaa on kuitenkin sellainen ärsytyksen tunne/kutina, ja on vielä kuivaa yskää. Kurkku ei ole enää kipeä, eli yskä tulee nimenomaan tuolta keuhkoputkista. Yleisvointi on jo tosi hyvä, eikä yskä häiritse nukkumista, ei ole siis paha yskä, vaan ärsyttävä ja vähän kivulias. Henki kulkee hyvin, syke on rauhallinen, eilen crp normaali.
Onkohan tämä jälkitauti ja tarvitseeko antibiootin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

antibioottia joka vaivaa.

Vierailija
2/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen ensinnäkin koronatestin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsen ensinnäkin koronatestin.

Minä olen käynyt koronatestissä kaksi kertaa ja ei ole koronaa vaan flunssa. Luulisi että on itsestään selvää että olen käynyt. T. Aloittaja

Vierailija
4/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kun oli keuhkoputken tulehdus niin sillon hengitys röhisi.

Kuulostaa enemmän, että kurkkusi on vaan kuiva.

Vierailija
5/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkoputkentulehdus paranee itsestään.  Antibiootteja tulee välttää niin paljon kuin se vain on mahdollista.

Kesäflunssat kestävät pitkään, itsellä on kokemusta.  Yskää oli kokonaiset kolme viikkoa toissa kesänä.

Ei sitä mikään lääke lopeta, lääkettä on vain yskän ärsytykseen, että saa edes jotenkin yöllä nukuttua.

Sitten se vaan loppui omia aikojaan.

Ja flunssa, pienempikin tekee olosta väsyneen joillekin.   Jos sulla on kerran hyvä yleisvointi, ei tarvitse mennä lääkäriin.

Jos kuiva yskä jatkuu kuukausi tolkulla, niin jotain häiriöitä keuhkoissa on.

Vierailija
6/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut monesti flunssan jälkioireina kivuliasta yskää. Niin, että jokainen yskäisy polttaa ja tuntuu kuin puukolla vedettäisi keuhkojen kohdalta. Vedet tulee silmistä ja paksua vihreää limaa tulee yskittyä ulos. Muutaman kerran olen käynyt lääkärillä näiden oireiden vuoksi ja koskaan ei ole ollut tulehdusarvoja ja on vain sanottu, että levolla menee, ja juo kuumaa.

Ja aina se on ohi mennyt. En ole enää vaivautunut lääkäriin, vaan kestän mitkä tahansa oireet itse ja lopulta ne menee ohi, vaikka kestäisi kolme viikkoa.

Vierailija
7/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö Venäjällä katsomassa jalkapalloa?

Vierailija
8/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ollut monesti flunssan jälkioireina kivuliasta yskää. Niin, että jokainen yskäisy polttaa ja tuntuu kuin puukolla vedettäisi keuhkojen kohdalta. Vedet tulee silmistä ja paksua vihreää limaa tulee yskittyä ulos. Muutaman kerran olen käynyt lääkärillä näiden oireiden vuoksi ja koskaan ei ole ollut tulehdusarvoja ja on vain sanottu, että levolla menee, ja juo kuumaa.

Ja aina se on ohi mennyt. En ole enää vaivautunut lääkäriin, vaan kestän mitkä tahansa oireet itse ja lopulta ne menee ohi, vaikka kestäisi kolme viikkoa.

Suosittelen tutustumaan pep-pullon käyttöön. Halvalla saa ku; ostaa etusormensa paksuista muoviletkua 75 senttiä ja kirpputorilta jonkin viinikarahvin jos kotona ei ole ennestään sellaista.

Vierailija
9/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen tutustumaan pep-pullon käyttöön. Halvalla saa ku; ostaa etusormensa paksuista muoviletkua 75 senttiä ja kirpputorilta jonkin viinikarahvin jos kotona ei ole ennestään sellaista.

Täytynee tutustua. Sen olen oppinut, ettei mitään keuhkoputkentulehduksia ole, vaikka yskisi kilon sakeaa limaa päivässä ja koko keuhkonsa ulos.

Vierailija
10/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joku omituinen vaiva, toinen silmä vuotaa ja punottaa sekä toinen sierain. Voiko korona olla toispuoleista?

Vierailija
11/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole käynyt katsomassa jalkapalloa yhtään missään. Olen ihan tavallinen, kolmekymppinen, koronasuosituksia ja rajoituksia noudattava henkilö joka on saanut ensimmäisen rokotuksensa. Olen käynyt koronatestissä aina pienimmästäkin oireesta.

Tämä on flussa, 2x negatiivinen testi.

Vierailija
12/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on joku omituinen vaiva, toinen silmä vuotaa ja punottaa sekä toinen sierain. Voiko korona olla toispuoleista?

Voi olla ihan vaan silmätulehdus. Oletko koskenut silmää pesemättömillä sormilla? Poskiontelotulehdus voi olla myös vaan toisella puolella.

Vierailija
13/13 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli aivan sama vaiva kuukausi sitten. Kesti muutaman päivän ja meni ohitse. Koronatesti negatiivinen. Epäilen allergiaa.