IS: NYT PELKO POIS. Koronan sairastaneet kertovat totuuden. Ei todellakaan mikään influenssatason järkyttävä tauti.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006430387.html
Yskää, kuumetta. Perusflunssaa siis. Ihan hullua, että Suomen THL neuvoo suomalaisia kyttäämään influenssatason oireita. :O Ok, lähden koronatestiin, kun mulle nousee 30 minuutissa yli 40 asteen kuume, menetän liikkumiskyvyn ja joudun sairaalaan.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Serkkuni 6 henkinen perhe sairastui talvella koronaan ja kellään ei ollut kurkkukipua kummempaa. Yhdellä oli vähän lämpöä pari päivää. Perheessä ikähaarukka 12-50 vuotiaita
Ja tämän otannan perusteella tauti ei voi olla vaarallinen?
Vierailija kirjoitti:
Näitä kommentteja viljelee vain ihmiset joiden läheinen ei ole sairastanut sitä pahana....
Johtuu varmaankin siitä, että se on harvinaista sairastaa se pahana.
"Näitä kommentteja viljelee vain ihmiset joiden läheinen ei ole sairastanut sitä pahana...."
No molemmat vanhempani kuolivat influenssaan, koronaan kuolleita en tunne.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oireeton ja monella muulla myös. Altistumisen takia testattiin. Huijausta koko tauti.
Koska sinä et sairastanut vakavasti, niin huijausta koko juttu? Jestas, mikä logiikka.
Piikeistä saa vakavia haittoja ties kuinka moni ja jotkut kuolee.
Pitkä korona vei paljon elämästäni. 7-10.3.2020 pelkäsin oikeasti kuolemaa vaikka sairastinkin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Artikkeli on maaliskuun alulta 2020. Tuolloin kyseessä oli uusi tauti ja käytännössä kaikki sairastuneet saivat hoitoa sairaalassa. Sekin varmaan on vaikuttanut siihen, kuinka vakavaksi tauti etenee.
Artikkelia kirjoitettaessa ei myöskään vielä tiedetty, että tautiin tulisi kuolemaan maailmassa miljoonia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oireeton ja monella muulla myös. Altistumisen takia testattiin. Huijausta koko tauti.
voi vitsi, olen aidosti pahoillasi puolestasi, sinä olisit niin ansainnut teho-osastokokemuksen koronan kanssa, etenkin, kun noin pettynyt olit siihen ettei omasi ollut kuin oireeton. Mutta ehkä ensi kerralla sitten!
Siskoni sairasti taudin, onneksi lievänä. Vain kaksi viikkoa sairaslomalla, ja verenohennuslääkkeet.
Silti todella hyväkuntoinenkin ihminen voi saada taudin vakavana. Jari Litmanen valittaa vieläkin, että kärsii edelleen oireista, vaikka sairasti koronan varmaan jo yli vuosi sitten.
Se ottaa riskin, joka haluaa. Minä en halua. Kukaan ei etukäteen tiedä, miten oma keho suhtautuu tähän virukseen.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmahan tässä on se, ettei kukaan voi olla etukäteen varma, että sairastuessaan koronaan saa sen lievänä .Jotkut kuolee, jotkut saa kroonisen taudin, joillekin tulee sisäelinvaurioita. Mielenkiintoista on se että voi olla sairastanut koronan oireettomana ja vuoden kuluttua paljastuu vauriot sisäelimissä tai aivoissa.
No tämä. Kunpa nuo saisivat pikkuhiljaa jo selvitettyä kuka kuuluu riskiryhmään ja kuka taas ei. Perusterveydentilalla ei ole välttämättä mitään tekemistä sen kanssa.
Sen verran näkynyt juttuja ja itsekin kuullut puolitutun long covidista, että en ota riskiä, toinen rokote heti kun sen vaan saa.
En minä silti haluaisi kuukausien terveysongelmia koronan takia, vaikken siihen kuolisikaan.
Olkaa onnellisia, jotka olette sairastaneen taudin lievänä ilman pitkävaikutteisia oireita. Olkaa onnellisia siitäkin ettette tunne ketään joka taudin vaikeana on sairastanut, mutta ei se silti oikeuta väheksymään heitä.