Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: NYT PELKO POIS. Koronan sairastaneet kertovat totuuden. Ei todellakaan mikään influenssatason järkyttävä tauti.

Influenssan sairastanut
25.06.2021 |

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006430387.html

Yskää, kuumetta. Perusflunssaa siis. Ihan hullua, että Suomen THL neuvoo suomalaisia kyttäämään influenssatason oireita. :O Ok, lähden koronatestiin, kun mulle nousee 30 minuutissa yli 40 asteen kuume, menetän liikkumiskyvyn ja joudun sairaalaan.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

38.7 oli kovimmillaan lämpöä. Ei koronaan liity kova kuume. Ei ainakaan yleisenä oireena.

Vierailija
2/52 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kommentteja viljelee vain ihmiset joiden läheinen ei ole sairastanut sitä pahana....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan tässä on se, ettei kukaan voi olla etukäteen varma, että sairastuessaan koronaan saa sen lievänä .Jotkut kuolee, jotkut saa kroonisen taudin, joillekin tulee sisäelinvaurioita. Mielenkiintoista on se että voi olla sairastanut koronan oireettomana ja vuoden kuluttua paljastuu vauriot sisäelimissä tai aivoissa.

Vierailija
4/52 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 32 Kongon kansan­edustajaa on kuollut koronaan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008022475.html

Vierailija
5/52 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lievä, lähes kuumeeton korona ja hengittäminen oli kyllä tuskallista. Parantelin keuhkojani 4kk.

Vierailija
6/52 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen flunssa voi olla jollekkin ihmiselle rajukin sairaus. Influenssa/SARS... puolestaan jää yleensä pikkuflunssan tasoiseksi - oireiden perusteella vaikea tai mahdoton erottaa, sillä "tavallinen flunssa" voi tosiaan olla raju, ja toisaalta "epätavallinen flunssa" voi olla hyvin lievä.

Vierailija
7/52 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki - flunssa, influenssa, SARS - voivat saada jonkun ihmiset paikat hajoamaan.

Vierailija
8/52 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo 32 Kongon kansan­edustajaa on kuollut koronaan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008022475.html

Voi olla vain hyvä selitys miksi tietyn puolueen kansanedustajat kuolee... "me niistä niin tykättiin, mutta voi harmi kun korona tuli ja vei... oltais just annettu valta niille". 

Pirustako sitä jossain Kongossa tiedetään mihin siellä porukkaa kuolee. Ihan tosissaan. 

Vierailija
9/52 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin kattava otanta. Kymmenen ihmistä.  Ja kaikki perusterveitä. Ja hyvä peruskunto.

Vierailija
10/52 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää on, että toisilla korona on osalla rankka tauti ja vie teholle ja rampauttaa kuukausiksi tai pidemmäksi aikaa. Osa sairastaa lievänä.

Vierailija
11/52 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä sairaalassa, jossa koronaan sairastuneita on kuollut useita ja osa on maannut teholla viikkoja. En ymmärrä mitä puhut.

Vierailija
12/52 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä kauhistelevat että vähättelevät tarinat saisi jättää kirjoittamatta, koska kukaan ei pysty sanomaan millaisena korona tai influenssa itse kenelläkin oireilee. Jompaan kumpaan voi jopa kuolla, mutta voi olla ettei kuolekaan ja sitä rataa.

Vierailija
13/52 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä sairaalassa, jossa koronaan sairastuneita on kuollut useita ja osa on maannut teholla viikkoja. En ymmärrä mitä puhut.

Lieväoireiset eivät tarvitse sairaalahoitoa. Heitä on huomattava enemmistö tartunnan saaneista.

Vierailija
14/52 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen, jossa yksi perheenjäsen sairasti koronan lievänä ja toinen joutui tehohoitoon. Perusterveitä molemmat.

Monille korona ei ole mikään tavallinen flunssa.

Vierailija
15/52 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko minkä ikäisiä nämä kuolleet ovat olleet ja teholla maanneet?Ovatko olleet monisairaita vanhuksia? Jos työikäisiä, onko niillä ollut jotain yhteistä? Tilastojen mukaan työikäisiä ei ole kuollut, eikä nuoria. Influenssaan kuolee joka vuosi myös ihmisiä ja niitä on teho-osastoilla. Miten tämä korona tällä hetkellä on pahempi?

Vierailija
16/52 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ne niitä sitten mahalleen pisti ja hengityskoneeseen?

Vierailija
17/52 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin 2020 keväällä 21-vuotiaana koronaan. Opiskelukaveri toi Italiasta. Opiskelen liikunnalla Jyväskylässä, kilpailin yksilölajissa SM-tasolla menestyen. Kuntoni oli parempi kuin 95 % suomalaisista. Sain koronan vakavan muodon ja olin hengityskoneessa kolme viikkoa. Nyt vuoden kuluttua jaksan kävellä ulkona olevalle postilaatikolle, mutta siellä pitää levätä ennen kuin jaksan kävellä takaisin.

Voit nähdä koronan hysteriana, mutta et ajattele enää niin, kun se osuu omalle kohdalle. Terveisiä tutuille.

Vierailija
18/52 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi rajoitukset kun suojellaan ikäihmisiä, ne äänestää mua. Mulle on ihan sama vaikka Suomi menisi konkurssiin, johan mä myin Suomea lisää EU:lle ja mä saan ilmaiset aamiaisetkin. Mä haluan ikäihmisten äänet, ne äänestää mua. Olen narsisti, ahne ja ylimielinen, niinkuin on tullut selväksi. 

SANNA MARIN

Vierailija
19/52 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni viisi kuukautta, että hapenottokyky palautui.

Hermostolliset häiriöt loppuivat noin vuoden kohdalla.

Ihan normi flunssa.

Vierailija
20/52 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkeli on maaliskuun alulta 2020. Tuolloin kyseessä oli uusi tauti ja käytännössä kaikki sairastuneet saivat hoitoa sairaalassa. Sekin varmaan on vaikuttanut siihen, kuinka vakavaksi tauti etenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi