En halua olla lesta
Olen siis (ihan kohta) 18v tyttö ja en haluais olla lesta. Pyydän täällä nyt apua koska tilanne on sellainen etten uskalla erota lahkosta, koska isoveljeni erosi ja kävi niin, että vanhempani pitivät hänelle puhutteluja ja uhkailivatkin 2 vuoden ajan ja veli on ihan romuna, välit meni siis sukuun ja nyt porukoihinkin kunnolla kun tajusivat etteivät he saa veljeäni enää "parannettua"...
Vielä tätä pahempi juttu on se, että seurustelen lestapojan kanssa. "Epäuskovaisena" tyttöystävänä tulen aiheuttamaan kamalan kohun hänen suvussaan ja luulen menettäväni hänenkin vanhempiinsa välit, koska he ovat yhtä vanhanaikaisia kuin minunkin vanhempani. En haluaisi aiheuttaa omalle rakkaalle ongelmia ja surua enkä uskaltaisi kohdata vanhempieni vihaa muttakun tuntuu niin väärältä ja huonolta olla lesta...
Asiaa ei yhtään auta ne kaikki lestavihajutut joita tulee nenän eteen jatkuvasti nettiä selaillessa :(
En oikein tiedä mitä tekisin, olisiko teillä antaa jotain kommenttia, neuvoja tai jotain?
(Ja ihan mainintana, poikaystäväni hyväksyy ehkäisyn että tuskallista suurperhe-elämää ei ole luvassa, musta ei vaan millään olis siihen)
Kommentit (77)
Mun suvussa on lestoja äidin puolelta paljon, itse en usko ollenkaan jumalaan, niin mut tuomitaan sen takia. Sitte ne lestadiolais naiset kyttää onko mulla meikit naamassa ja tukka värjätty ja lakat kynsissä. Ja jos on niin heti aletaan vittu saarnaan siitä. Oikeesti sairasta! Miksen mä saa rauhas olla oma itteni!!! Jokaisella on oma elämä ja oma minäkuva ja persoona! Miks lestat tuomitsee? Ei ne oo sen täydellisempiä ja parempia ihmisiä.
Eihän nykysukupolvesta enää elä "uskovaisen elämää" kuin harva. Nuoret ottavat selvää asioista ja huomaavat kyllä mikä on järkevää. Esim. aika harva tekee lapsia enää entisten lestojen määriä. Lapsiluku on varmasti vähintään puolittunut sukupolven aikana. Pikkuhiljaa, vaivihkaa viestitellään toisille lestoille miten on muututtu ja muut muuttuvat mukana. Tietenkään ihan suoraan ei asioista voi kertoa/keskustella koska silloin voi asiasta tulla "omantunnon kysymys". Menee pari sukupolvea ja lestojenkin kesken asioista toivottavasti puhutaan ja synkiltä ihmiskohtaloilta vältytään. En halua provota mutta näin se tulee menemään. Osa tietysti toimii toisin mutta valtaosalla elämäntapa (=uskonto) muuttuu ajan mittaan. Viestin aloittajalle neuvona voisi olla tuo kotoa muuttaminen. Toisaalta luulisi vanhempien ymmärtävän asian. Voisihan sen muotoilla niin, ettei heille jää muuta vaihtoehtoa :) Rakas mamma, olet minulle maailman tärkein, eihän haittaa kun en ole enää uskovainen, olenhan silti sinulle rakas. Tuollainen saattaa upota, jos ovat noin sekaisin tuon isoveljenkin kohtelussa. Sikäli käsittämätöntä kun kyseesssä pitäisi olla normaali rakkaus lasta kohtaan...
Vitun horo lestojen pettäjä nyt se ehkäisy käyttöön jumalauta!!!
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 11:41"]Vitun horo lestojen pettäjä nyt se ehkäisy käyttöön jumalauta!!!
[/quote] Pois käytöstä tarkoitin!!! Idiootti horo!!!
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:17"]
Mun suvussa on lestoja äidin puolelta paljon, itse en usko ollenkaan jumalaan, niin mut tuomitaan sen takia. Sitte ne lestadiolais naiset kyttää onko mulla meikit naamassa ja tukka värjätty ja lakat kynsissä. Ja jos on niin heti aletaan vittu saarnaan siitä. Oikeesti sairasta! Miksen mä saa rauhas olla oma itteni!!! Jokaisella on oma elämä ja oma minäkuva ja persoona! Miks lestat tuomitsee? Ei ne oo sen täydellisempiä ja parempia ihmisiä.
[/quote]
Kuulostaa omituiselta, sillä ei sillä meikittömyydellä kukaan ole autuaaksi tullut. Sinulle ap, muistathan että on uskosta eroamista ja uskosta eroamista. Eli se oleellisempi seikka on se, onko sinulla sydämellä Jumalan rauha vai tunnetko jo menettäneesi sen/ haluat kieltää sen olemassaolon. Jotkut kulkevat silti lauman mukana vuosikaudet 'näytellen'. Sitten on tuo läheisille asiasta kertominen ja tuon uskon sammumisen todeksi tekeminen tässä elämässä. Molempiin lähtöihin liittyy omat vaiheensa ja irtautumisensa. On aika paljon lähipiiristä kiinni, millaisiksi suhteet muodostuvat, mitään karttamisohjeita ei vanhoillislestadiolaisuudessa ole ja moni uskosta luopunut lapsi tulee entistä lähemmäksi vanhemman sydäntä, koska hänestä on hätä ja huoli. Tuo hätä ja huoli saa monet toimimaan myös ahdistavilla tavoilla ja jotkut ovat taas muuten vaan törppöjä - oli sitä vanhoillislestadiolainen tai ei.
Jos poikaystäväsi haluaa kilvoitella uskomassa, olisi todella reilua kertoa näistä ajatuksistasi hänelle suoraan, jotta hän voi päättää haluaako sitoutua elämänmittaiseen liittoon sinun kanssasi tällaisessa tilanteessa.
No onpa pahat ongelmat hei :DDD Keskittyit nyt siihen äitiyteen ja unohtaisut haaveet jokaiisestä panosta, biletyksestä ja miehistä. Kaikkea ei vaan voi saada. Sinne mihinx
on syntynyt niin siellä myös pysyy saatana.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 11:50"]
No onpa pahat ongelmat hei :DDD Keskittyit nyt siihen äitiyteen ja unohtaisut haaveet jokaiisestä panosta, biletyksestä ja miehistä. Kaikkea ei vaan voi saada. Sinne mihinx
[/quote]
Sinun kohdallesi toivoisin, että löytäisit tien pois sieltä, mihin olet syntynyt.
Rikosilmoitus poliisille jos alkavat ahdistella. Ei tarvitse edes oikeasti tehdä. Pieni pelottelu yleensä tehoaa näihin jumalan lampaisiin parhaiten. Saatana että pistää vihaksi. Tsemiä ap:lle!
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 11:50"]
[/quote]
Sinun kohdallesi toivoisin, että löytäisit tien pois sieltä, mihin olet syntynyt.
[/quote] Ditä samaa sulle
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:17"]
[/quote]
Anteeksi, mutta taidat olla feikki / provo. Ainakaan vanhoillislestadiolaiset eivät yleensä ikinä "saarnaa" ulkopuolisille eivätkä moiti heitä esim. meikkaammisesta. He puuttuvat vain liikeken muiden jäsenten elämänvalintoihin mikäli ne eivät ole liikkeen oppien mukaisia. Vanhoillislestadiolaiset eivtä harjoita käännyttämistä lainkaan, pikemminkin salailevat omaakin vakaumustaan. Lestadiolaisuuden ikävän imagon takia (pedofilia, naisten alistaminen ehkäisykiellolla ym.).
Lestadiolaisia on parikymmentä ryhmittymää, ehkä olet tavannut muita kuin vanhoillis-lestadiolaisia.
Ei kai niitä sielunhoidollisia keskusteluja enää nykypäivänä järjestetä
Perheelle voi tosin joutua puolustelemaan ratkaisuaan..
Kamalaa ettei anneta ihmisten rauhassa elää miten tahtovat.
Perustin blogin aiheesta. Postauksia on tulossa lähiaikoina vielä lisää. https://vapaaksisuomi.wordpress.com/
Lestat on ihan mielisairaita ja hulluja skitsofreenikkoja!!! Mitään jumalaa ja taivasta ja helvettiä ei ole, piste !!! Me ollaan tultu simpansseista ja Se on tieteessä todistettu että jumalaa ei oo.