Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voit kait sinä nyt edes yhden sidukan ottaa, voi raivo=O

Vierailija
22.06.2014 |

Niin ärsyttää tuo alkoholin tyrkyttäminen. Taas sai melkein suuttua juhannuksena tutun porukukan kanssa kun joillekin se ei vaan ole ok jos joku ei nyt jostakin syystä halua juoda viinaa, ei yhtään. Saa selitellä miksi on " tuollainen tiukkis, ilonpilaaja". Ok jos toiset ottaa, en todellakaan halua olla mikään moralisoija, otan itsekkin joskus vähän ja joskus pikkusen enempikin, mutta jos en halua niin herrajestas kun siitä tehdään numero. Onko muiden porukoissa noin?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ongelma on se, että muiden mielestä pitää olla heille kelpaava SYY olla juomatta. Näihin ei kuulu oma halu, jos siis sanoo, ettei halua, se ei käy, koska ainahan silti yhden voi ottaa.

Eiku en halua.

Oot raskaana?

Eiku en vaan halua nyt juoda.

Ihan varmaan oot raskaana, HEI KAIKKI, Minna on raskaana!

Se on varmaan se, että jos itseä aina huvittaa juoda, ei voi ymmärtää, että toisia ei vaan aina huvita vaan on oltava raskaana, lääkekuuri tai tärkeä meno aamulla. Ja joka tapauksessa nyt yhden voi ottaa.

Idioottia.

Vierailija
2/56 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo terveyssyistä. Tätähän ei tietenkään ääneen voi sanoa, sillä alkaa jankkaus "mutta sehän ON terveellistä! Sitähän suositellaankin käytettäväksi kohtuudella ja kreikkalaisetkinhan on tutkitusti terveimpiä kun juovat päivittäin!"

Tosiasiassahan jo yksikin annos nostaa rintasyöpäriskiä vaikka esim. punaviinillä saattaisi muita hyötyjä ollakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihmettele absolutisteja enkä sitäkään että joku ei just niissä juhlissa halua ottaa yhtään alkoa. Ei siinä tarvi olla mitään ongelmallista suhdetta alkoholiin.  

Sen sijaan mä ihmettelen niitä jotka ei kestä ajatusta että joku porukasta ei juo ollenkaan. Että täytyy olla väkisin tyrkyttämässä, vaatia perusteluja juomattomuudelle ja ivata vieressä toisen päätöstä. Ehkä jälkikäteen vielä haukkua kuinka Xxxxx pilasi hyvät bileet sillä kun piti jeesustella selvänä, kun ainoa joka tunnelmaa pilasi ja teki toisen juomattomuudesta ongelman oli tämä tuputtaja. Jos olisi heti uskottu ettei toinen ota olisi tilanne mennyt sillä ohi. 

Mä en tykkää humalajuomisesta mutta mielelläni illanistujaisissa otan sen 1-3 annosta. Rentouttaa mukavasti ja monet juomat maistuu hyvältä. Mut jos mä näen tuollaista tuputusta jätän mäkin ottamatta. 

Vierailija
4/56 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisihan sitä mutta kun muutun hiljaiseksi.

Vierailija
5/56 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 22:19"]

Tää on nyt sulle 36. Ai herran jumala ja jesse nasse kaupan päälle! Minä olen se rähinäviinaan menijä, en muista numeroani. Pitäisikö minun opettaa lapselleni sivistyneitä juomatapoja vaikka en sivistyneesti kykene juomaan edes itse? Mitenhän se tällaiselta alkoholistilta oikein sujuu? Kerro oi järjen valo!

Mieluummin opetan lapselleni, että alkoholia ei kannata juoda ollenkaan, esimerkkiä voin antaa vain juomattomuuteen, en sivistyneeseen (mitä se ikinä tarkoittaakaan) tapaan käyttää alkoholia. Tiedän muuten aika monta sivistyneesti (omien luulojensa mukaan ainakin) fiinisti fiiniä viiniä lipittävää, jonka lapsista on tullut täysin densoja. Tunnen myös viinaan meneviä absojen lapsia, ei sen puoleen. Olen sitä mieltä ettei sivistynyttä tapaa olekaan, eikä sitä voi opettaa. On vaan alkoa juovia, ja sitä juomattomia. Tyyli on sitten yksilöstä kiinni.

t: AA:n jäsen jo viidettä vuotta.

[/quote]

On sinun henkilökohtainen ongelmasi, että et pysty hillitsemään itseäsi alkoholin kanssa. Me muut juomme Keski-Eurooppalaiseen tapaan viiniä, skumppaa. Suomessa perinteisesti alkoholin käyttö on ollut jokotai: absolutisti tai himokännääjä. Alkoholisteja onkin sitten eniten maailmassa. Juuri tuollainen jyrkkä asenne alkoholiin on syynä suomalaisten huonoon juomakulttuuriin.

Mikään ei ole sen parempaa kuin lasillinen ihanasti kuplivaa kylmää kuoharia kesäpäivänä. Mansikoita syöden ja kuplivaa, ihanaa skumppaa maistellen. Mmmm.

[/quote]

Jos mikään ei ole parempaa kuin alkoholi, niin sitten se on jo jonkinlainen ongelma. Mitä kävisi, jos et tuona kesäpäivänä saisikaan kuohari annostasi, saisit vain mansikoita ja vaikka vissyä? Olisiko päiväsi pilalla? Tuntuisiko siltä, että jotain ratkaisevaa puuttuu? Silloin et ole täysin riippumaton alkoholista ja jonkin lievemmän määritelmän mukaan alkoholisti. Tervetuloa kerhoon.

Vierailija
6/56 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien tee aina mieli suklaatakaan, tai sipsiä, tai kahvia. Harvoin kukaan silloinkaan tyrkyttää. Miksi alkoholista pitäisi tehdä sen isompi juttu?

Vierailija
7/56 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:40"]

Mua taas pidetään nipona kun en halua juoda muuta kuin shamppanjaa, no okei, hyvä skumppakin menee. Siiderit on kamalan makuisia esanssisotkuja suurimmaksi osaksi, olut aivan järkyttävää ja tiukoista en pidä myöskään enkä punkusta tai valkkarista..miksi siis pitäisi juoda jotain mitä en halua vain siksi että tyrkytetään. Alkumaljat nostan ja ainakin maistan tottakai mutta muuten ei kiitos.

Sitten jos on vaikka jotkut illanistujaiset ja vien sinne oman pullon mieleistä shamppanjaa joko

A) Olen nirppanokka hienostelija

B) Kaikki siiderin ja kaljan kittaajat ottavat automaattisesti myös osansa pullosta vaikka enhän minäkään heidän tuomiaan ja omiaan siidereitä juo, ja minulle jää tasan se yksi lasillinen pullostani.

[/quote]

No et sinä mitään samppanjaa juo, jos et tiedä, että samppanja ja skumppa on sama juoma. Samppanja/skumppa ja kuohari ovat eri juomia. Ja kirjoitetaan samppanja ei sHamppanja. Piti yrittää hienostella, mutta ihan nappiin ei mennyt.

Vierailija
8/56 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alkoholin käyttämättä jättämistä pitää puolustella. Tuleeko kukaan tupakoija tuputtamaan sätkäänsä ja haukkuu ilonpilaajaksi ( siis yläasteen jälkeen..) jos joku ei suostu edes maistamaan . Taitaa humalaisia harmittaa kun joku on selvinpäin ja muistaa kaiken mitä känniläiset on örveltänyt.. Itseäni ei ole enää vuosiin kiinnostanut katsella humalaisia. Siinä vaiheessa kun kaverin kontrolli on mennyt ( ei kuuntele järkipuhetta) se on morjens. Olen siis nipo.

Vierailija
9/56 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:40"]

Mua taas pidetään nipona kun en halua juoda muuta kuin shamppanjaa, no okei, hyvä skumppakin menee. Siiderit on kamalan makuisia esanssisotkuja suurimmaksi osaksi, olut aivan järkyttävää ja tiukoista en pidä myöskään enkä punkusta tai valkkarista..miksi siis pitäisi juoda jotain mitä en halua vain siksi että tyrkytetään. Alkumaljat nostan ja ainakin maistan tottakai mutta muuten ei kiitos.

Sitten jos on vaikka jotkut illanistujaiset ja vien sinne oman pullon mieleistä shamppanjaa joko

B) Kaikki siiderin ja kaljan kittaajat ottavat automaattisesti myös osansa pullosta vaikka enhän minäkään heidän tuomiaan ja omiaan siidereitä juo, ja minulle jää tasan se yksi lasillinen pullostani.

[/quote]

Kyllä minäkin pitäisin vähän omituisena, jos skumppaa juova ihminen ei pidä esimerkiksi hyvin jäähdytetystä Rieslingistä. Kaikenlaisia alkholijuomia voi oppia juomaan ja arvostamaan. Esimerkiksi oluissa on aivan mieletön kirjo erilaisia tyylejä, makuja ja aromeja! Kannattaa rohkeasti maistella.

Vierailija
10/56 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla kyseli, miksi toiset eivät juo alkoholia. Itse en ole koskaan ollut kännissä, ja enimmillään olen varmaan juonut lasillisen samppanjaa. Kai minut voisi laskea absolutistiksi, mutta ehkä kerran vuodessa juon lasin kun tarjotaan. Kieltäydyn kyllä useimmiten. En pidä alkoholin mausta, enkä tunne tarvitsevani sitä mihinkään. Perheessäni on juotu lähinnä juhlapäivinä viinilasi ruuan kanssa, joten en ole alkoholistiperheestä, eikä tämä uskonnostakaan johdu koska olen ateisti.

En myöskään juo kahvia, limsaakin harvoin.

Vierailija
11/56 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niuho

Vierailija
12/56 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää miksei ihmiset voi sitä yhtä juomaa ottaa (kuskit ja raskaanaolevat ei kuulu tähän ryhmään). Yksi juoma rentouttaa mukavasti mutta ei vie toimintakykyä (varsinkin jos se jää yhteen). Juttukin usein luistaa tältä tuppisuukansalta paremmin kun on ottanut sen yhden.

Vierailija
13/56 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niuho

Vierailija
14/56 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos ei halua juoda alkoholia? Minulle se yksikään ei aina maistu. Tulee paha olo ja yöunet häiriintyvät. Sokeriaineenvaihdunnassa kai jotai häikkää. Usein on kivempaa, kun juo vain vissyä. En ole tuppisuu ja minulla on usein hauskaa vaikkapa tiistai-iltapäivänä kaveri kanssa kahvitellessa. Ei se yksi siiideri musta yhtään hauskempaa tee.

Vierailija
15/56 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:34"]Entäs jos ei halua juoda alkoholia? Minulle se yksikään ei aina maistu. Tulee paha olo ja yöunet häiriintyvät. Sokeriaineenvaihdunnassa kai jotai häikkää. Usein on kivempaa, kun juo vain vissyä. En ole tuppisuu ja minulla on usein hauskaa vaikkapa tiistai-iltapäivänä kaveri kanssa kahvitellessa. Ei se yksi siiideri musta yhtään hauskempaa tee.

[/quote]

Tämä on oma mielipiteesi, mutta alkoholia juova voi olla eri mieltä, siksi niitä juomia tyrkytetään.

Vierailija
16/56 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin olis ollut kivempi tunnelma jos kaikki juhannuksena olisivat saunoneet ja ottaneet edes pari mutta mieleenikn ei tullut ääneen asiaa taivastella!

Vierailija
17/56 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:27"]Minua ihmetyttää miksei ihmiset voi sitä yhtä juomaa ottaa (kuskit ja raskaanaolevat ei kuulu tähän ryhmään). Yksi juoma rentouttaa mukavasti mutta ei vie toimintakykyä (varsinkin jos se jää yhteen). Juttukin usein luistaa tältä tuppisuukansalta paremmin kun on ottanut sen yhden.

[/quote]

No koska mä olen absolutisti, siks en.

Vierailija
18/56 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Saatetaan sanoa, että onko jäävesipäivä, mutta ei sen enempää. Yleensä ei mitään.

Vierailija
19/56 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/56 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisissa tilanteissa, ottakaa vastaan se pullo tai tölkki, ja sitten olette siitä aina välillä siemaisevinnanne. Ei ne tyrkyttäjät sitä sen kummemmin enää seuraa, kunhan teillä on pullo/tölkki kädessänne. Sitten unohdatte vain sen jossain vaiheessa jonnekin. Helpoimmalla pääsette, kannata humalaisten kanssa jankata. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän