Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi palaa 1900-luvun alun luokkayhteiskuntaan, oletko valmis?

Vierailija
22.06.2014 |

Nykyaikaisia vempaimia ei tietenkään voi pois viedä, mutta luokat ovat esillä yhä selvemmin ja näyttää siltä, että amisten ja duunarien suhteet ovat jotain kamalaa. Myös rengit ja piiat yleistyvät, he vain tulevat olemaan "työllistettyjä", mutta ruokapalkalla ja lisäksi jotain taskurahaa.

Rikollisuus tulee koko ajan kasvamaan entisestään ja tavallinen keskiluokkakin saa pelätä talojensa puolesta.

Tämä tulee tapahtumaan hyvin pian, alkaa siitä, että sosiaaliturvajärjestelmä puretaan pala palalta kokonaan pois ensin.  

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään katselee ympärilleen näkee kyllä huolestuttavia merkkejä.

Loppuunmyyntejä, alennuksia alennusten perään, kaupoissa asiakkaita ei juuri lainkaan. Hintataso nousee tasaiseen tahtiin. Työpaikkoja ei ole. Pankit pistäneet lainahanat kiinni. Asuntokauppa jäätynyt. Leipäjonoja.

Miten tässä tuleekin niin 90-luku mieleen...samoja merkkejä ilmassa.

Vierailija
22/29 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:34"]

Eihän Suomessa edes ole todella varakkaita kuin muutamia

[/quote]

Ei silloin ennenkään herroiksi tituuleratut mitään hirveän upporikkaita olleet, varakkaita vain. Herran tittelin sai akateemisella ammatilla+viralla tai olemalla suuren tilan isäntä ja heitä kyllä on vaikka miten paljon.  Kyllä heilläkin oli tiukkoja aikoja, mutta silti kannattivat ns. kokoomuslaisia arvoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:27"]

Koulutusmahdollisuuksia myös vähävaraisilta kiristetään, jos ei ole huippulahjakas. Pitää valmistua nopeasti, eli töissä ei ehdi käydä, joten pitää olla rahaa itsellä voidakseen kouluttautua tai pitää olla rerursseja opiskella nopeasti ja käydä töissä samalla. 

[/quote]

Halutaanko palata siihen, että köyhä sai opiskella avustuksilla (jos sai), mutta vain jos oli älykäs. Rikkaista tyhmätkin saattoivat opiskella huoletta.

[/quote]

Tähän ollaan menossa. Köyhän pitää anoa apurahaa, jolle toki keksitään joku hienompi nimi, mutta jos on rahaa, voi käydä koulua, vaikka ei niin kiinnostaisikaan, eli rahalla pääsee helpommin jo opiskelemaan. Tähän on pyrkimys. 

Vierailija
24/29 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiketi sekin joku hälytymerkki on, että esim. pääkaupunkiseudun sosiaalitoimistossa on tällä hetkellä enemmän ruuhkaa kun pahimpina 90-luvun lamavuosina. Hurstin leipäjono vaan kasvaa.

Päätelkää itse, ovatko kaikki vaan työtä vieroksuvia laiskiasia vai voisiko tässä olla kyse jo jostain vakavammasta.

Vierailija
25/29 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kansa tätä haluaa, koska kokoomus on suurin puolue. Joten pulinat pois ja paras vaan tottua tähän.

Vierailija
26/29 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:32"]

Ainakin tällä palstalla tätä asiaa ajetaan vähän väliä.

[/quote]

Ap varmaan on ainoa joka ajaa, toistuvasti vaan. Odottaa innolla että sais taloonsa piikoja ja renkejä ilmaiseksi tekemään kotityöt. Mutta varo ap, se piika voi vaikka viedä sun miehen!

Vierailija
27/29 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap on itse se piika enemmänkin, mutta kenenkään miestä en vie. Piikuus ei tule olemaan toki samanlaista kuin ennen, vaan esim. yrityksissä on piiat ja rengit, jotka eivät paremman väen kanssa tohdi seurustella. Nyt on jo näin monessa paikassa, eli työllistetyt ovat pohjasakkaa. 

Vierailija
28/29 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suomenruotsalainen ja rikas, joten periaattessa olen turvatussa asemassa. Olen kyllä aina ollut yhteisen sosiaaliturvan kannalla. Ainoa huono puoli yhteisessä sosiaaliturvassa on se, että se passivoi ihmistä.Sosiaaliturvan varassa eläville tietokin pitäisi olla valmiiksi pureskeltua, ei viitsitä ottaa itse asioista selvää.

Vierailija
29/29 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten henkinen kasvu siis tantuu pahasti, surullista, ihminen ei kehity henkisesti ikinä mihinkään...