En olisi ikinä synnyttänyt, jos olisin tiennyt, että alapään arvet jäävät vihoittelemaan loppuelämäksi.
Synnytyksestä 10 vuotta. Kukaan lääkäri ei auta. Sanoo vain sen kuuluvan asiaan, jotkut ovat epäonnisempia ja saavat pahemmat arvet. Olen niin masentunut asian vuoksi.
Kommentit (19)
Mä olen synnyttänyt alateitse 2 kertaa. Halusin aina sektion rytmihäiriöiden ja pelon takia, mutta en sitä koskaan saanut. Synnytin molemmat siis alateitse. Ekassa leikattiin väliliha ja tokassa repesin. Onneksi kaikki sujui hyvin. En kadu. Tsemppiä ap!
Yksityiselle mars. Siellä otetaan vakavasti.
Uskomatonta edelleen tuo vähättely, mitä naiset saavat osakseen asioissa, jotka liittyvät sukupuoleen: kuukautiskivut, naistentaudit, synnytys ja siihen liittyvät vaivat... Kaiken voi laittaa normaalin piikkiin ja siten problem solved, ei tarvitse tehdä mitään ja nainen voi hymyssä suin poistua vastaanotolta. Ihan kuin vaiva katoaisi sillä, että alan ihminen sanoo jonkin olevan normaalia! Vaikka olisikin, pitääkö siitä silti kärsiä??
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta edelleen tuo vähättely, mitä naiset saavat osakseen asioissa, jotka liittyvät sukupuoleen: kuukautiskivut, naistentaudit, synnytys ja siihen liittyvät vaivat... Kaiken voi laittaa normaalin piikkiin ja siten problem solved, ei tarvitse tehdä mitään ja nainen voi hymyssä suin poistua vastaanotolta. Ihan kuin vaiva katoaisi sillä, että alan ihminen sanoo jonkin olevan normaalia! Vaikka olisikin, pitääkö siitä silti kärsiä??
Jatkan vielä, vaikka tämä ei liity synnytykseen mitenkään. Juoksin 7 vuotta lääkäreillä, koska kilpirauhaslääkitys ei koskaan asettunut niin, että olo olisi hyvä. Monet kerrat sain kuulla väsymyksen, sydänvaivojen, hikoilemattomuuden ja lihomisen syyttä olevan "ihan normaalia". Kas kumma, kun sain toisen lääkkeen kaveriksi, aloin saamaan elämäni takaisin ja apu siis löytyi. Tekisi mieli antaa vähän palautetta aika monelle taholle...
Sen siitä saa kun synnyttää mummoiässä
Vierailija kirjoitti:
Olin 22 kun synnytin.
Sama. En pysty enää pidättämään pierua.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ihmiset alkaa olla jo niin pitkälle jalostettuja ettemme selviä enää auttamatta normaaleista asioista kuten synnyttämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 22 kun synnytin.
Sen siitä saa kun porsii keskenkasvuisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ihmiset alkaa olla jo niin pitkälle jalostettuja ettemme selviä enää auttamatta normaaleista asioista kuten synnyttämisestä.
Ikävässä välivaiheessa tosiaan ollaan. Tulevaisuudessa kukaan ei enää synnytä, vaan lapset kasvatetaan keinokohdussa. Sitä odotellessa.
Voi kauhee :( On varmasti tosi kurjaa. Itselläkin erilaisia jälkiä raskaus ja synnytys jättänyt, mistä ei mitään etukäteen kerrottu :( Synnytysvaurioista pitäisi puhua avoimemmin!
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta edelleen tuo vähättely, mitä naiset saavat osakseen asioissa, jotka liittyvät sukupuoleen: kuukautiskivut, naistentaudit, synnytys ja siihen liittyvät vaivat... Kaiken voi laittaa normaalin piikkiin ja siten problem solved, ei tarvitse tehdä mitään ja nainen voi hymyssä suin poistua vastaanotolta. Ihan kuin vaiva katoaisi sillä, että alan ihminen sanoo jonkin olevan normaalia! Vaikka olisikin, pitääkö siitä silti kärsiä??"
Lisää tuohon listaan vielä : kierukan laitto.
Porukkaa pyörtyilee kipujen vuoksi vielä v 2021.
Mutta se(kin) on normaalia.
Olisit käyttänyt ehkäisyä silloin aikoinaan.
Just tällaisten juttujen takia en synnytä. Kun ei voi tietää miten pahasti käy. Ei ole mun juttu. Onneksi nykyään on ehkäisy, raskauden keskeytys ja omilla aivoilla & tietoa etsimällä voi aina miettiä raskauden ja synnytyksen riskit. Kenenkään ei ole pakko synnyttää.
Ok.