Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen tutkija, sairastan nykyisin skitsofreniaa ja olen menettänyt lukutaitoni

Vierailija
22.06.2014 |

olen tosiaan menettänyt lukutaitoni sairauden myötä. En enää ymmärrä lukemaani. Olen kuitenkin Ytt. Sairaus on vaikuttanut kognitiivisiin taitoihin. Ennen olin fiksu ja ymmärsin kaiken. Nyt pienimmänkin asian omaksuminen teettää paljon vaivaa

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulle kai kannattais vastata.

Vierailija
2/11 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaudet on sellaisia, että ne joskus tekevät työkyvyttömäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten kurjaa. Tutkijan työ on todella haastavaa ja vaikeaa terveenäkin, sairaudesta puhumattakaan. Auttaako lääkitys? Tsemppiä ja voimia!

Vierailija
4/11 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on skitsofreenikko, ja olen huomannut hänen "tyhmentyneen" paljon vuosien kuluessa. Paha psykoosikohtaus vaurioittaa aivoja pysyvästi. Ja meidän äitillä on ollut niitä paljon. Paras neuvoni sonulle on, että ota lääkkeesi, äläkä anna itsesi enää päästä psykoosiin, jos tämä hyvä neuvoni on ylipäänsä mahdollista toteuttaa. Jos suun kautta otettavilla lääkkeillä on pahoja sivuvaikutuksia, niin injektio on kokeilemisen arvoinen. Onnea, rohkeutta ja sitkeyttä!

Vierailija
5/11 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö ?

Vierailija
6/11 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurja tilanne, mutta ihminen voi elää hyvän elämän vaikka joutuisi työkyvyttömäksi. Yritä löytää sisältöä elämään harrastuksista ja perheestä. Kun yksi ovi sulkeutuu joku toinen ovi avautuu.

Mukavaa kesää sinulle!

Vierailija
7/11 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma, eli psykoottisten jaksojen jäljiltä tuntuu kuin aivot eivät toimisi ja ennen niin virheetön teksti vilisee virheitä...eilen meni melkein itkuksi, kun yritin kirjoittaa tunnissa puolta sivua arvostelua. Ei vaan aivot suostuneet yhteistyöhön...

Vierailija
8/11 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen sairastanut nyt 5 vuotta, ja viimeisen vuoden ajan on ollut parempi vaihe. Osaan siis lukea, mutta sen lukemisen omaksuminen vie aikaa, sekä looginen päättelykyky on vaurioitunut. Ennen tein paljon havaintoja ympäristöstäni ja kirjoittelin, nautin elämästä.

Vierailija
9/11 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sinulla on hyvä ja tukea antava lähipiiri ja toimiva hoitosuhde.

Työkyvyn menetys on suuri menetys ja tarvitset aikaa surutyölle ja sopeutumiselle. Jospa löytäisit tilalle jotain uutta tyydytystä tuovaa. Hyvää kesää sinulle!

Vierailija
10/11 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:21"]

Mun äiti on skitsofreenikko, ja olen huomannut hänen "tyhmentyneen" paljon vuosien kuluessa. Paha psykoosikohtaus vaurioittaa aivoja pysyvästi. Ja meidän äitillä on ollut niitä paljon. Paras neuvoni sonulle on, että ota lääkkeesi, äläkä anna itsesi enää päästä psykoosiin, jos tämä hyvä neuvoni on ylipäänsä mahdollista toteuttaa. Jos suun kautta otettavilla lääkkeillä on pahoja sivuvaikutuksia, niin injektio on kokeilemisen arvoinen. Onnea, rohkeutta ja sitkeyttä!

[/quote]Siis hän ei ole syönyt lääkkeitä? Minä en ihmettele vaikka tyhmentyminen voisi olla lääkityksen seurausta.

Mutta joo, itselläni on vain masennus ja pakko-oireita, ja minullekin oikeinkirjoitus tuottaa suunnattomia ongelmia nykyään, eikä aina sen tekstin omaksuminenkaan varmasti onnistuisi, enkä jaksa esim. televisiota katsoa koska en pysty keskittymään enää juoneen kuin hyvin harvoin jos joku todella paljon kiinnostaa. Mutta harvoin on niin hyvää ohjelmaa etten olisi kohta muissa maailmoissa.                      

Vierailija
11/11 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele ilon kautta: osaat sentään vielä kirjoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä