Siskoni 18v kertoi jättäneensä ehkäisyn
Ensireaktio oli järkytys. Joo, ylioppilaaksi kirjoitti tänä keväänä ja kesätyöt jatkuvat varmasti ainakin elokuun loppuun, ehkä jopa lokakuuhun. Ja syksyllä ikää tulee 19 vuotta.
Siskon poikaystävä valmistuu vuoden päästä amiksesta, on nyt alansa kesätöissä ja pääsee varmaan syksyllä tekemään tuurauksia samaan paikkaan.
Ovat olleet yhdessä alle vuoden ja etsivät yhteistä kämppää. Kihloihin menivät vappuna.
Olenko ainoa jonka mielestä he kiirehtivät? Enpä voi pikkusiskoni puolesta päätöksiä tehdä mutta pelkään hänen tekevän liian hätiköityjä päätöksiä kun on niin impulsiivinen.
Nuorempien sisaruksien elämä on ollut nyt aika myllerrystä kun heidän vanhempansa (yhteinen äitimme ja isäpuoleni) erosivat aika riitaisasti pari kk sitten ja prosessi on käynnissä.
Kommentit (13)
Mikä merkitys ehkäisyllä on hänelle jos hän ei ole vielä edes naimisissa?
2, on silti varmaan luonnollista olla huolissaan omasta siskosta
3, seksiä voi harrastaa vain avioliitossa, vai? Minä olen 25-vuotias enkä ole naimisissa vielä ja käytän silti ehkäisy
ap
Jos harrastaa seksiä avioliiton ulkopuolella niin on huora.
3
No siskosi asiat eivät kuulu sinulle vaikka huolissaan olisitkin.
Sinun kannattaisi kuitenkin puhua siskollesi arvoista ja käydä vaikka hieman Raamattua läpi hänen kanssaan. Lasten hankkimisessa ei ole mitään pahaa mutta ensin on mentävä naimisiin. On ymmärrettävää että siskosi saattaa kuvitella sinun vastustavan sitä että hän ylipäänsä hankkii lapsia, mutta pidä huoli että teet hänelle selväksi sen että kysymys on vain asioiden järjestyksestä elämässä.
Mikä tuossa on niin kauhistuttavaa? Jos tärppää nopeasti, tulee äidiksi 19-vuotiaana. Oma äitini oli 18-vuotias kun synnyin. Itse sain esikoiseni myös sen ikäisenä ja hyvin on mennyt. Nyt ikää 32 ja kolme ihanaa lasta ja sama mies ollut 17 vuotta <3
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 03:36"]Mikä tuossa on niin kauhistuttavaa? Jos tärppää nopeasti, tulee äidiksi 19-vuotiaana. Oma äitini oli 18-vuotias kun synnyin. Itse sain esikoiseni myös sen ikäisenä ja hyvin on mennyt. Nyt ikää 32 ja kolme ihanaa lasta ja sama mies ollut 17 vuotta <3
[/quote]
Ei tuo ikä nyt niinkään ole kai ongelma vaan tuo parisuhteen laatu jos hankitaan lapsia silloin kun vasta etsitään yhteistä asuntoa.
Voi olla, että ihastut siskosi lapseen ja vähän ajan päästä jätät itsekin ehkäisyn pois :)
Voi olla, että ihastut siskosi lapseen ja vähän ajan päästä jätät itsekin ehkäisyn pois :)
Jos se ei makaa sen amiksen kanssa niin mitään ongelma ei ole
Asia on siskosi, ei sinun.