Juhannus anopin kanssa = Kuin suoraan painajaisesta
Saavuimme mökille torstai aamuna. Päästyämme ovesta sisään anoppi tuli luokseni listan kanssa ja sanoi että listalla olevat asiat ovat minun hommani. Hän antoi myös miehelle oman listan.
Ajattelin että no, ihan kiva että anoppi sanoo mitä pitää tehdä niin ei tarvitse sitten kysellä ja ihmetellä.
Iltaan mennessä olimme saaneet hommat hoidettua. Emme juurikaan pitäneet mitään taukoja, ruuan lisäksi.
Kun sitten istuskelimme terassilla illalla nauttimassa ensimmäisiä viinilasillisia anoppi tuli terassille karjumaan että aiommeko aloittaa nyt jo "sen ryyppäämisen". No, emme varsinaisesti ryyppää vaan juomme lasin tai kaksi viiniä, juhlapyhinä sitten satunnaisesti hieman enemmän. Sanoimme nätisti anopille että kyse ei ole mistään ryyppäämisestä vaan muutamasta viinilasillisesta johon anoppi vain tuhahti että ne muutamat kyllä tiedetään ja poistui paikalta loukkaantuneena.
Aamulla heräsin järkyttävään herätyksellon pirinään. Ihmettelin että mitä ihmettä sillä en ollut laittanut herätystä soimaan. Hetken päästä selvisikin että herätyksen takana oli anoppi. Kello oli 07.00. Tehtävänä oli kuulemma vielä vaikka mitä joten oli noustava ylös, koska aikaa ei tosiaan ollut hukattavaksi. Aamukahvien jälkeen puuhastelimme koko aamupäivän jonka jälkeen aloimme laittaa ruokaa. Ruuan jälkeen menimme pienille päiväunille. Kun heräsimme anoppi totesi jotakin tyyliin meni sitte makailuksi. Sanoin että väsytti hieman joten ajattelin että pienet päiväunet voisi piristää. Anoppi pokkana vain totesi että ei tänne kyllä makaamaan olla tultu. No, illalla sitten grillasimme jne. Puoli yhdeksän maissa illalla anoppi ilmoitti että on aika mennä nukkumaan jotta jaksaa sitten huomenna puuhastella. Tässä kohtaa minulla napsahti ja sanoin anopille että minä ainakin olen tullut tänne rentoutumaan, mutta voin kyllä myös tehdä niitä hommiakin eli pelkäksi makaamiseksi ei ole menossa. En silti jaksa mitään aikataulutettua hikihatussa puurtamista. Anoppi loukkaantui ja sanoi että en minä tietenkään kaupunkilaisena voi ymmärtää että mökkeily ei ole mitään pelkkää lomailua. Niin, ei todellakaan, ainakaan anopin kanssa, kaukana siitä! Juhannuspäivä menikin sitten anopin mykkäkoulua katsellessa. Toivottavasti muilla oli kivempi juhannus.
Kommentit (148)
Miksi ette mene omalle mökille? Itseä aina ihmetyttää, kun lapsiperheet tunkee muiden mökeille. Ostakaa oma, nauttikaa siellä olosta ja siitä, että ei tarvitse tehdä mitään. Kutsukaa kavereita, istukaa ilta-auringossa ja juokaa viiniä. Ei tarvitse välittää anopista, kun hankkii oman kesäpaikan.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:15"]
Meillä miniällä ei ole mitään tekemistä muun perheen kanssa. Viettäkööt ihan sellaisen juhannuksen kuin haluaa ihan siellä, missä haluaa. Kunhan ei tule meidän mökille.
Anopilla ei ole mitään velvollisuutta järjestää miniälle leppoisaa juhannusta eikä miniällä ole mitään velvollisuutta lähteä mökille, jos ei osaa siellä olla ihmisiksi. Puolin ja toisin pidetään huolta siitä, että ei missään nähdä niin hyvin menee.
Ja anoppi voi myydä sen mökin siinä vaiheessa, kun pitää mennä palvelutaloon. Ei jää miniälle riesaksi euroakaan.
[/quote]
Siis mistä näitä katkeria naisia oikein sikiää? Olitpa sitten anoppi tai se antileppoisa miniä? Myykää oikeasti kaikki mökit. Ostajissa jos on anoppia tai miniää, älkää nyt niille ainakaan...
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:15"]Meillä miniällä ei ole mitään tekemistä muun perheen kanssa. Viettäkööt ihan sellaisen juhannuksen kuin haluaa ihan siellä, missä haluaa. Kunhan ei tule meidän mökille.
Anopilla ei ole mitään velvollisuutta järjestää miniälle leppoisaa juhannusta eikä miniällä ole mitään velvollisuutta lähteä mökille, jos ei osaa siellä olla ihmisiksi. Puolin ja toisin pidetään huolta siitä, että ei missään nähdä niin hyvin menee.
Ja anoppi voi myydä sen mökin siinä vaiheessa, kun pitää mennä palvelutaloon. Ei jää miniälle riesaksi euroakaan.
[/quote]
Juuri näin. Poika voi perheineen ostaa oman kesämökin ja viettää siellä omalla perheellä kaikki kesät ilman anoppien paheksuntaa tai hyväksyntää. Ja pakata ne äitinsä mökkirahat arkkuun mukaan lautturille!
Ihmiset, olkaa ihmisiä toisillenne. Tiedän mistä kirjoitan, olen töpeksinyt rankasti...
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:17"]
Aika harva kehtaa mennä toisten mökeille katsomaan, kun talonväki raataa ja itse istutaan viinipullon kanssa terassilla. Saattaa olla ap:lla menossa jo kymmenes anoppikokelas, harva mies katsoo hyvällä noin huonokäytöksistä puolisoa.
[/quote]
Oletko nyt ihan ajatuksen kanssa lukenut aloituksen ja koko ketjun? Vai mikä hemmetin puupää olet, kun et ymmärrä mitä Ap on kertonut? Ei Ap ole istunut terassilla viinipullon kanssa ja muut rehkineet. Vaan osallistunut, mutta ei olisi halunnut koko juhannuksesta tulevan työleiriä. Ihme vammasia tänään AV:lla.
Olipas taas tarinaa aatamista ja eevasta alkaen. Jokuko uskoo tämän sadun?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:26"]
Ihmiset, olkaa ihmisiä toisillenne. Tiedän mistä kirjoitan, olen töpeksinyt rankasti...
[/quote]
Kerro lisää! Opettavaiset tarinat on aina paikallaan :)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:48"]
Anteeksi nyt vain. Mutta jos minun vaimoni alkaisi kiristämään äitiäni meidän lapsillamme, niin olisi kyllä entinen vaimo.
Oma vaimoni onneksi tulee toimeen äitini kanssa ja toisinpäin. Jos jotain kärhämää joskus tulee niin toivon, että molemmat pystyvät käyttäytymään kuin aikuiset. Ei niihin aikuisten väleihin kuulu lapsia sotkea. Lapset ovat kyllä ansainneet vanhempansa ja isovanhempansa aina.
[/quote]
Hyvä. Normaali ihminen tulee toimeen ihmisten kanssa ja lapsia ei sotketa "retteloasioihin". Oletatko kuitenkin vaimosi saavan aina lomilla ja pyhinä "pas... nis....", jos äitisi ei hänestä pidä? Tuskin kukaan vapaaehtoisesti haluaa tapella oman miehen äidin kanssa. Jotain napanuoran katkaisu ongelmaa on äidin ja aikuisen pojan välillä, jos miniää ei sulata.
[/quote]
Juurihan minä kirjoitin, että oletan aikuisten ihmisten... Jne. Äitini on myös aikuinen ihminen, joten yhtälailla oletan häneltä kuin vaimoltani. Ja jos tosiaan eivät keskenään yhtään toimeen tulisi, niin luulisi, että lasten aikana voisivat käyttäytyä.
En usko tuohon teidän tilitykseen, että kaikki syy olisi anopissa. Eiköhän syytä ole aika usein ihan molemmissa. Taas noita naisten "ongelmia" ;)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:50"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:16"]Ja meillä miniä inisi, kun ei kutsuttu juhannuksena mökille. Eikä koko kesänä. Tämä on meidän perheen kesäparatiisi, johon ei kaivata ulkopuolisia tekemään töitä tai nauttimaan levosta.
Ehkä kannattaa olla väleissä anopin kanssa, jos huvilaloma saaristossa kiehtoo.
[/quote]
Just joo. Samat sulle. Ehkä kannattaa olla väleissä jos haluaa ylipäätään suhteen tuleviin lapsenlapsiin. Ystävyys on kuule kahden kauppa! Siinä molempien täytyy kunnioittaa toista eikä vain miniän nuolla anopin persettä!
[/quote]
Kyllähän se suhde lapsenlapsiin tulee jos on anoppi poikansa kanssa väleissä. Onhan ne pojankin lapset! Määräysvalta lapsista tuskin on vain miniän.
[/quote]
Kyllä mä luulen, että moni poika ei katso suopeasti äitinsä paskakäytöstä vaimoaan kohtaan. Siinä vaiheessa voi olla vaikea vinistä äidin oikeuksista lapsenlapsista kun kohtelee lapsen äitiä kuin kuramattoa.
[/quote]
Tässähän märistiin siitä että anopin pitää pysyä väleissä miniään jos haluaa olla lastenlasten kanssa tekemisissä. Minusta kyse oli ennemminkin miniän uhkauksesta. Anopin pitäisi vain mielistellä miniää jotta saa tavata lapsenlapsiaan.
Minä kasvatan omat poikani ainakin niin että eivät ota vaimoiksi sellaisia naisia jotka alkavat käymään valtapeliä lapsenlapsia hyväksi käyttäen.
[/quote]
Eli petaatko tulevaisuutta inhottavana anoppina? Aivopeset pojatkin jo valmiiksi olemaan aina sun puolellasi... just jo...
[/quote]
Ei en ollenkaan. Vaan oletan poikieni ottavan sen verran älykkäät vaimot, että eivät kuvittele ykdin omistavansa lapsia jotka ovat myös poikieni lapset.
[/quote]
Sinun vätykset jää passattaviksi peräkammarinpojiksi, ei ne naisia saa kuin unelmissaan. Eikä niille munattomille tule jälkipolveakaan.
Kun sinusta aika jättää, saaristohuvilasi ränsistyy ja myydään halvalla huutokaupalla. Sinne ei ole halukkaita menossa, eikä vätyspoikasi osanneet hoitaa paikkoja kuntoon. Siinä sinun unelmasi valuu, kuin hiekka tiimalasissa ja muuttuu tyhjäksi tomuksi.
Kiukuttele haudassa sitten... hähä!!! xD
[/quote]
Ai, että kun kuulostat sitten "fiksulta" ihmiseltä!
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:50"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:16"]Ja meillä miniä inisi, kun ei kutsuttu juhannuksena mökille. Eikä koko kesänä. Tämä on meidän perheen kesäparatiisi, johon ei kaivata ulkopuolisia tekemään töitä tai nauttimaan levosta.
[/quote]
Just joo. Samat sulle. Ehkä kannattaa olla väleissä jos haluaa ylipäätään suhteen tuleviin lapsenlapsiin. Ystävyys on kuule kahden kauppa! Siinä molempien täytyy kunnioittaa toista eikä vain miniän nuolla anopin persettä!
[/quote]
Kyllähän se suhde lapsenlapsiin tulee jos on anoppi poikansa kanssa väleissä. Onhan ne pojankin lapset! Määräysvalta lapsista tuskin on vain miniän.
[/quote]
Kyllä mä luulen, että moni poika ei katso suopeasti äitinsä paskakäytöstä vaimoaan kohtaan. Siinä vaiheessa voi olla vaikea vinistä äidin oikeuksista lapsenlapsista kun kohtelee lapsen äitiä kuin kuramattoa.
[/quote]
Tässähän märistiin siitä että anopin pitää pysyä väleissä miniään jos haluaa olla lastenlasten kanssa tekemisissä. Minusta kyse oli ennemminkin miniän uhkauksesta. Anopin pitäisi vain mielistellä miniää jotta saa tavata lapsenlapsiaan.
Minä kasvatan omat poikani ainakin niin että eivät ota vaimoiksi sellaisia naisia jotka alkavat käymään valtapeliä lapsenlapsia hyväksi käyttäen.
[/quote]
Eli petaatko tulevaisuutta inhottavana anoppina? Aivopeset pojatkin jo valmiiksi olemaan aina sun puolellasi... just jo...
[/quote]
Ei en ollenkaan. Vaan oletan poikieni ottavan sen verran älykkäät vaimot, että eivät kuvittele ykdin omistavansa lapsia jotka ovat myös poikieni lapset.
[/quote]
Sinun vätykset jää passattaviksi peräkammarinpojiksi, ei ne naisia saa kuin unelmissaan. Eikä niille munattomille tule jälkipolveakaan.
Kun sinusta aika jättää, saaristohuvilasi ränsistyy ja myydään halvalla huutokaupalla. Sinne ei ole halukkaita menossa, eikä vätyspoikasi osanneet hoitaa paikkoja kuntoon. Siinä sinun unelmasi valuu, kuin hiekka tiimalasissa ja muuttuu tyhjäksi tomuksi.
Kiukuttele haudassa sitten... hähä!!! xD
[/quote]
Miten tämä teksti on saanut niin kovasti tykkäyksiä? Tämä kirjoittaja haukkuu täysin tuntemattoman ihmisen ja hänen lapsensa, syystä??? Henkilö kenet hän haukkuu, toivoo vain poikansa valitsevan vaimon joka ei käytä YHTEISIÄ lapsia valtakapulana. Minusta ihan järkevä toive.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:23"]
Meillä miniällä ei ole mitään tekemistä muun perheen kanssa. Viettäkööt ihan sellaisen juhannuksen kuin haluaa ihan siellä, missä haluaa. Kunhan ei tule meidän mökille.
[/quote]
Siis mistä näitä katkeria naisia oikein sikiää? Olitpa sitten anoppi tai se antileppoisa miniä? Myykää oikeasti kaikki mökit. Ostajissa jos on anoppia tai miniää, älkää nyt niille ainakaan...
[/quote]
En tarvitse miniää mökilleni! Osaan itse siivota, korjata, kunnostaa ja lepäillä. Jos miniä haluaa mökkeillä, en keksi yhtäkään syytä, miksi hänen olisi oltava minun kanssani samalla mökillä. Vuokratkoon oman, juhannuksena hinnat olivat 300 e - 4500 e eli sopiva löytyy ihan varmasti.
Onko anopilta huonoja kokemuksia muiden alkoholinkäytöstä? Esim. Jos lähipiirissä on alkoholisteja niin viinilasin näkeminen voi olla kuin punainen vaate. En halua puolustella häntä, vain yrittää ymmärtää miksi käyttäytyi noin.
Ylipäätänsä vanhoilla mökeillä on paljon tekemistä (pelkkä puiden pilkkominen ja siivous ei riitä). Minusta on jopa mielekkäämpää, jos on selkeä lista mistä tulisi tehdä. Ei tarvitse miettiä mitä tekisi. Tietysti määrän tulee olla kohtuullinen ja tulee jäädä aikaa myös levolle ja rentoutumiseen. Eli sopivassa suhteessa kaikkea.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:16"]Ja meillä miniä inisi, kun ei kutsuttu juhannuksena mökille. Eikä koko kesänä. Tämä on meidän perheen kesäparatiisi, johon ei kaivata ulkopuolisia tekemään töitä tai nauttimaan levosta.
[/quote]
[/quote]
Voi kuule, minulla on ihan kivat tyttäret ja heillä mukavat lapset. Panostan heihin ja annan miniän kiehua liemessään. Tietty sitä sukujuhlissa harmittaa, kun sanon kaikille, että pojan perheen lasten kanssa en ole ollut tekemisissä, kun niillä on käytöshäiriöitä. Tai kun kustannan tyttäret perheineen talvilomalle Alpeille laskettelemaan.
Miniän lapset eivät ole lapsenlapsiani, joten minun ei tarvitse muistaa heitä mitenkään. Eikä heidän minua.
[/quote]
Aika hurjaa! Ei sillä että 2 naista tarvisi saman katon alla asua tai oleskella pidempään, mutta että noin lapsenlapsistakin puhutaan!
Vai onko puolet vastauksista ap:n itsensä viritelmiä, koska saa orgasmin kun trolli jatkuu?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:16"]Ja meillä miniä inisi, kun ei kutsuttu juhannuksena mökille. Eikä koko kesänä. Tämä on meidän perheen kesäparatiisi, johon ei kaivata ulkopuolisia tekemään töitä tai nauttimaan levosta.
[/quote]
[/quote]
Voi kuule, minulla on ihan kivat tyttäret ja heillä mukavat lapset. Panostan heihin ja annan miniän kiehua liemessään. Tietty sitä sukujuhlissa harmittaa, kun sanon kaikille, että pojan perheen lasten kanssa en ole ollut tekemisissä, kun niillä on käytöshäiriöitä. Tai kun kustannan tyttäret perheineen talvilomalle Alpeille laskettelemaan.
Miniän lapset eivät ole lapsenlapsiani, joten minun ei tarvitse muistaa heitä mitenkään. Eikä heidän minua.
[/quote]
Aika hurjaa! Ei sillä että 2 naista tarvisi saman katon alla asua tai oleskella pidempään, mutta että noin lapsenlapsistakin puhutaan!
[/quote]
No jos ne ei ole pojan lapsia, niin ei ne ole lapsenlapsia.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Nyt alkoi soimaan jokin kauhuelokuvan tune taustalla... Netti kiinni.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:23"]
[/quote]
[/quote]
En tarvitse miniää mökilleni! Osaan itse siivota, korjata, kunnostaa ja lepäillä. Jos miniä haluaa mökkeillä, en keksi yhtäkään syytä, miksi hänen olisi oltava minun kanssani samalla mökillä. Vuokratkoon oman, juhannuksena hinnat olivat 300 e - 4500 e eli sopiva löytyy ihan varmasti.
[/quote]
Saat varmasti siivoilla ja korjailla siellä yksin. Ikää valitettavasti karttuu... Poikasiko sitten kelpaa apumieheksi, vaikka MINIÄLLÄ ja pojalla olisikin omat talot ja mökit, joita hoitaa? Pitäähän se SINUN mökki laittaa ykköseksi, viis pojan arjesta. Täh?!
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:03"]Kiitos Isä taivaan siitä, että ainokaisemme on tyttö. Minä en koskaan tule olemaan anoppi naispuoliselle ihmiselle. Kiitos vielä kerran!
[/quote]
Äläs nyt vielä kiittele :). Kyllä sinustakin voi vielä tulla anoppi naispuoliselle ;).
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:20"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:57"]En tee vieraiden ihmisten mökeillä mitään kunnostustöitä. Jos se on ehtona mökkivierailuille, voin ihan hyvin jäädä kotiinkin. Mitään niin ihmeellistä yhdenkään anopin mökillä voi olla, että sen vuoksi pitäisi tuhlata aikaansa fyysisissä töissä. Olisin antanut hymyillen listan takaisin ja sanonut: "Kiitos, mutta me tulimme tänne ihan vain rentoutumaan."
[/quote]
Eli sinustako anoppi ja appiukko passaa sinua ja muita aikuisia koko mökkireissun?
[/quote]
En laske perunoiden kuorimista ja halonhakkuuta kunnostustöiksi. Lasketko sinä? Minulle mökkeilyn tarkoitus on rentoutuminen, ja se tarkoittaa vain välttämättömiä ruoanlaitto- ja siistimistehtäviä. Mitään puutarhanhoitoa, liiterin maalaamista tai muuta sellaista en tee. -52
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eli vain siksi ettet pidä miniästäsi, aiheutat poikasi lapsille tunteen etteivät he ole sukua? Olet aika hirveä ihminen, todellakin, ja luulenpa että loppu sukusikin pitää sinua melko kohtuuttomana. Anteeksi mutta minusta tässä olisi pojallasi hyvät perusteet hylätä vanhempansa. Tokihan sinä varmaan uhkaat jättää silloin perinnöttömäksi niin asiallisesti kun kerran itse toimit.