Voi h*tti mitä väkisin väännettyjä nimiä!
Neelia, Dominic, Dea.... Ja sukuniminä mäkinen yms.
Kommentit (25)
Kyllä pitäisi joka poika nimetä Antiksi ja tyttö Minnaksi. Sekaisinhan tässä menee, kun uuttaa yritetään tunkea tuolla tavalla.
Aloittajalla on selvästi itsensä kanssa jotain ongelmia XD Kateus??
Kyllä te vähä-älyiset jaksatte joka paikkaan tunkea tuota kateuskorttia.
Meillä on poika tuo Dominic. Se oli vaan kertakaikkisen ihana nimi ja soveltuu ihan hyvin suomalaiseen suuhun :) Sukunimi on suhteellisen tavallinen. Miksi ei saa antaa nimeä, joka on omasta mielestä kaunis? Miksi se kuulostaa hullulta vaikka sukunimi suomalainen? Suomalaisissa aakkosissakin on d ja c, joten mikä ongelma?
Luulin noiden olevan tyttöjen nimiä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 17:40"]
Meillä on poika tuo Dominic. Se oli vaan kertakaikkisen ihana nimi ja soveltuu ihan hyvin suomalaiseen suuhun :) Sukunimi on suhteellisen tavallinen. Miksi ei saa antaa nimeä, joka on omasta mielestä kaunis? Miksi se kuulostaa hullulta vaikka sukunimi suomalainen? Suomalaisissa aakkosissakin on d ja c, joten mikä ongelma?
[/quote]
Lapsi joutuu tavaamaan nimeään aina eikä tule silti menemään oikein. Veikkaan, että viimeistään koulussa aletaan kutsua Tomiksi tai Tompaksi. En sano, että nimenä se olisi ruma, ei ole, mutta hankala varmasti.
Tyylikysymys, Keekkikin sen tietää.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 17:40"]
[/quote]
Lapsi joutuu tavaamaan nimeään aina eikä tule silti menemään oikein. Veikkaan, että viimeistään koulussa aletaan kutsua Tomiksi tai Tompaksi. En sano, että nimenä se olisi ruma, ei ole, mutta hankala varmasti.
[/quote]
No jos muut eivät osaa nimeä oikein lausua se tuskin on nimen kantajan häpeä - se vaan tarkoittaa että ne muut eivät olen kamalan fiksuja. Siis kyllä se jolla on normi englannin kielen osaaminen pystyy lausumaan nimen oikein - etenkin Dominic on helppo! Sitäpaitsi se lempinimi ei olisi T-alkuinen vaan D-alkuinen. Mun mielestä aika kivalta kuullostaisi lapsella lempinimenä Domppa... (ja nyt se takahikiällä asuva Martta-äiti ihmettelee mitä Domppa on...voi voi)!
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 17:40"]
[/quote]
[/quote]Se on minulle fine, jos kaverit keksivät lempinimiä. Yleistä meidänkin nuoruudessa, että Hanna oli Hansu ja Emilia oli Emppu ja niin edelleen. Poika saa vaihtaakin nimensä isompana, jos kokee ettei siitä pidä millään. Mutta Dominic oli ja on silti mielestäni niin kaunis, niin kaunis :)
Mikä toi AP:n sensuroitu sana oikein on olevinaan? Hytti, hitti, hotti, hatti..?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 17:49"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 17:40"]
[/quote]
[/quote]
No jos muut eivät osaa nimeä oikein lausua se tuskin on nimen kantajan häpeä - se vaan tarkoittaa että ne muut eivät olen kamalan fiksuja. Siis kyllä se jolla on normi englannin kielen osaaminen pystyy lausumaan nimen oikein - etenkin Dominic on helppo! Sitäpaitsi se lempinimi ei olisi T-alkuinen vaan D-alkuinen. Mun mielestä aika kivalta kuullostaisi lapsella lempinimenä Domppa... (ja nyt se takahikiällä asuva Martta-äiti ihmettelee mitä Domppa on...voi voi)!
[/quote]Heh, jotkut sukulaiset muuten kutsuukin Dompaksi :D
Eikä minulla ole mitään sitä vastaan, jos joku haluaa lapsestaan Matin, Erkin, Eevan tai Emman. Se on heidän mielestään nätti nimi.
Loimaan murteessa ei vieläkään oikein osata sanoa d-kirjainta, vaan se korvataan r-kirjhaimella.
Eli Rominik ajoi riisel-autolla Rupliniin :)
Loimaalaiset voisivat opetella sitten puhumaan, kun ei kerta d-kirjainta osata lausua.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 18:06"]
Loimaalaiset voisivat opetella sitten puhumaan, kun ei kerta d-kirjainta osata lausua.
[/quote]
Loimaalaiset opettelevat sanomaan d-kirjaimen, jos Sinä lupaat opetella kirjoittamaan kunnollista suomea. "kun ei kerta" ei sitä ole.
Lapset tuskin osaa lausua ja viel kirjaimia ku ei kaikki osaa sanoa plus murteet johon nää ei sovi :D oululainen poika jolla muutama kirjain tulee hassusti ni dominic on nominikki ja dea on nea tai tea :D nää samat tyypit hengaa amiksessa ja kaverit on jo keksiny helpomman nimen.
terveisin angelika (ansku) moro tutuille
Mä olen aina ihmetellyt tätä av:n asennetta vähän harvinaisempiin nimiin. Mitä sen on väliä jos joku antaa lapselleen nimen josta sinä er niin pidä? Kyllähän joku pukeekin lapsensa vaatteisiin mistä et pidä tai vie harrastuksiin mistä et pidä. Makuasioita!
Minä pidän harvinaisiata nimistä ja jopa sellaisista joissa on C kirjain. Minusta kaikki kirjaimet ovat ihan saman arvoisia. Esimerkiksi nimet Benjamin ja Delia ovat minusta tosi kauniita nimiä, vaikka eivät niin suomalaisia nimiä olekaan.
Se on kuule sitä kuuluisaa murretta rakkaani :)
Mitä sitten? Pitäisikö järkyttyä?