Jäätävä väsymys koronarokotteen jälkeen
Muita? Nyt jo kolmas päivä. Vatsa myös sekaisin.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Hyi eihän tuota rokotusta uskalla ottaa kun näitä lukee. Millä tavalla outo olo? Mulla on muutenkin väsymystä, sydämen rytmihäiriöitä ja nivelkipuja sekä mm. ahdistusta ja traumaperäistä dissosiaatiota / epätodellista oloa. Ei todellakaan kiinnosta ottaa rokotetta jos se pahentaa näitä oireita entisestään.
Outo olo = väsyttää ja nukuttaa tavallista enemmän. Ei kannata ihmetellä jos nukkuu 14 tunnin unet kun pääsee kotiin.
Joko valitsit hautakiven? olis kaannattanut.
Mä en uskalla enää ottaa rokotuksia. Olen allergisoitunut bähän kaikelle. Sellaisillekin normaaleille ruoka-aineille mitä olen koko ikäni syönyt. Kuten tomaatti, peruna, paprika. Heti nousee kyynärtaipeisiin järkyttävät punaiset paukamat. Ennen sellaisia ei tullut ikinä.
Sama täällä. Väsyttää niin että työt ei meinaa sujua.
Täällä Pfizerin 1. annoksen jälkeen ei tullut mitään oireita, pistoskohdassa oli kipua jonkin verran pari päivää. Kaksi viikkoa meni normaalisti ja sairastuin ja oireena lamaannuttava väsymys, huimaus ja kurkkukipu. Ehkä tavallista flunssaa? Ei ollut koronaa. Oireet kestivät muutaman päivän, lievenivät ja nyt viikon päästä sama väsy jatkuu. Voisi nukkua kellon ympäri. Kotimme on viilennetty, joten helteellä en usko olevan tässä kovinkaan suurta osuutta asiaan. Työt eivät meinaa sujua kun on sumuinen olo. Voisi vain nukkua. Olen perusterve ja suhteellisen hyvässä kunnossa, mutta en ole uskaltanut harrastaa kovaa liikuntaa tämän olotilan takia. Toisen annoksen ottaminen kyllä mietityttää jos nämä oireet vain jatkuvat...
Minulla oli sama ihan luomukoronasta. Yöunien ja aamupalan jälkeen....menin suoraan nukkumaan. Teetä jaksoi keittää yhden pannun ja sitten piti nukkua. Pyykkejä levittäessä piti levätä välillä. Suihkussa käydä istualtaan. Parhaimmillaan 40 astetta kuumetta ja 20 h/pvä unta.
Tiedän myös 2 tuttavaa, jotka kärsivät jäätävästä väsymyksestä ekan piikin jälkeen.
Kunpa vain kaikki rokotetut muistaisivat tehdä ilmoituksia oireistaan, joita saavat piikin jälkeen.
Ei kato mitään hätää. Käykää kaikki lukemassa hevonpaska-asiantuntijan blogia, on suojatyöpaikassa Big pharman kainalossa ja niin todella uskottava jonkun neurokirjon edustaja. Ihan pystyy ampumaan alas jokaisen ’huuhaa’-uutisen. Voi luoja miten helppoon yksinkertaiset ihmiset menevät.
Ensimmäisestä piikistä käsi oli hieman kipeä. Toisesta piikistä ei mitään jälkioireita.
Viikko ja päivä ensimmäisestä rokotteesta, Moderna. Milloin tämä lamaannuttava väsymys helpottaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullekin tuli järkyttävä väsymys ja lihasuupumus sivuvaikutuksena, se jatkui kaksi viikkoa ja sen jälkeen helpotti. Sain myös pahaa nokkosihottumaa koko vartalolle. Ihottuma jatkuu edelleen, lähes 3 viikkoa rokotteen jälkeen, vaikka rasvaan joka päivä lääkärin määräämällä kortisonivoiteella ja syön kahta eri antihistamiinia, nekin lääkärin määräämiä.
Nämä oireet siis ekasta Pfizerin piikistä.
Hui uskallatko ottaa 2. rokotuksen?
Olet vasta puoliksi rokotettu yhdellä rokotteella. Totta kai uskaltaa!
1/3 osaa ei oo puolet kohta pitää ottaa neljäs eli 1/4 osaa rokottetu vasta
passilla on 8 rokotteta eli voi sanoa täysi rokottetu on sitku 8 ottanut
Ensimmäisen Plizerin rokotuksen jälkeen oli suussa lääkkeen maku ja outo tunne sekä huono olo, joka meni muutaman tunnin jälkeen pois. Seuraavana iltana flunssan oireita jotka oli ohi seuraavaan aamuun mennessä. Kuukauden päästä rokotteesta huomasin otsalla ja rintakehällä pientä punoittavaa ihottumaa, johon kortisonivoide ei auttanut. Toisen rokotuksen sain elokuun alussa ja parin päivän sisällä ihottuma alkoi levitä kasvoilla,kaulalla, rintakehässä ja olkapäissä, jota se alkoi levitä alemmas. Kädet ja sormet ovat todellä kipeät ja tuntuu kuin olisi nokkosia käsitellyt sekä niin hirveän näköiset. Olen käynyt viisi kertaa lääkärissä ja erilaisia korisoni voiteita ja myös tablettikuuri, joka vähän helpotti kaulalla ja rintakehällä. Käsiin eikä kasvoihin sillä ei juurikaan ollut vaikutusta. Rokotuskohdassa on 10 cm halkasian kokoinen pyöreä ihottuma ja siihen ei mikään lääke ole vaikuttanut. On otettu verikokeita ja koepaloja ihosta ja etsitään sairautta mistä se johtuu. Lääkärit ei ole myöntänyt että johtuu koronarokotteesta. Toivottavasti tämä joskus lähtee pois, koska tämä on vaikuttanut myös sosiaaliseen elämääni.
Otin 6 päivää sitten eka rokotteena Pfizerin ja jotenkin outo olo ollut. Päässä välillä huippaa ja väsyttää, aivot on jotenkin tavallista enemmän sumussa. Ei kiva. Voi olla toki ihan omia kuvitelmiakin, mistä näistä tietää. Käsi nyt oli ainakin kipeä pari päivää rokotuskohdasta.
Pitänee kiirehtiä kolmatta piikkiä jos vaikka menisi maha sekaisin. Pitkään ollut ummetusta.
Kannattaa hautoa pistoskohtaa kylmäpakkauksella ja laittaa siihen Etono-puikkoa tai hydrokortisonivoidetta. Puikon ja voiteen voi ostaa apteekista. Minulle puikko on kätevämpi kun se autta sääskenpuremiinkin.