Vinkkejä maskinkäyttöön kuumassa bussissa
Miten sen maskin kanssa pärjäisi parhaiten, kun tuntuu että kuumassa bussissa hiki vaan valuu, maski on ihan märkä, ja tulee paniikinomainen tunne, kun tukahduttaa niin hirveästi. Onko ainoa vaihtoehto ottaa maski pois (en tietenkään haluaisi) vai onko jotain kikkoja tilanteessa pärjäämiseen? Olen yhden kerran joutunut jäämään kesken matkan pois bussista, kun alkoi pyörryttää ja sydän hakkasi hullun lailla, pelkäsin että kuolen maskin takia. Odotin sitten pysäkillä 20 ja täytyy tunnustaa, että otin siinä maskin pois, vaikka syyllisyyden tunne maskittomuudesta olikin valtava, ja hävetti että ihmiset näkivät minut bussipysäkillä ilman maskia. Selitin jokaiselle, että laitan maskin kyllä bussiin sitten, että hengittelen tässä vaan kun tuntui että pyörryn. Silti tuntui, että kaikki paheksuivat. En haluaisi enää kokea tällaista maskittomuuden häpeää julkisella paikalla, mutta mitä tehdä kun tuntuu että terveys pettää maskia käyttäessä näillä helteillä?
Kommentit (19)
Itse en käytä. En rupea hikoilemaan ja kärsimään happivajeesta.
Kannattaa ottaa Nykysuomen sanakirja mukaan ja tarkistaa sieltä sanan "suositus" merkitys, mikäli se on päässyt unohtumaan.
Meet vaikka takapenkille, luet lehteä, oot ilman.
Eipä ole moista ongelmaa, kun ei käytä. Hyvin kulkee happi.
Mietippä miltä tuntuu pitää maskia yks kokonainen työpäivä näillä helteillä?
Maski ei auta ja vielä enemmän haitaksi on esim. vesisateessa kastunut maski, mikä monella on. Kunnon kotonalinko... Hikinen maski varmaan aika sama?
Älä käytä. Siitä on vain terveyshaittoja. Esim happivaje ja keuhkotulehdus voi tulla, joka ei ole olleenkaan leikin asia. Jopa vakavampi kuin niin sanottu "koronavirus"
Hoitsu! kirjoitti:
Miksi te ette joukolla laita vastaan? Kun ne ei edes auta.
Ette kai ole leikkaussalihoitajia kaikki? Leikkaussalissa toki eri juttu eikä se siellään liity viruksiin. Yksi tuttu elinsiirtokirurgikaan ei käytä maskia siviilissä, miksiköhän...
Miksi selittää kellekään mitään, kun on ulkona bussipysäkillä? Kun odotan bussia niin en käytä maskia, laitan sen vasta kun nousen bussiin. Odottaessa katson, että turvavälit säilyy.
Itse en usko hetkeäkään, että maski voisi olla hiostava sen enempää bussissa kuin muuallakaan. Miten se muka voisi olla? THL:n asiantuntijakin on sanonut, että maskin käyttö on ihan pikku juttu ihmisille, joten esitätte ja valehtelette vaan te, jotka väitätte sen olevan kuuma. Vilpoisahan se maski on. Miksi väitätte maskia epämukavaksi, oletteko salaa maskivastaisia?
Vierailija kirjoitti:
Hoitsu! kirjoitti:
Miksi te ette joukolla laita vastaan? Kun ne ei edes auta.
Ette kai ole leikkaussalihoitajia kaikki? Leikkaussalissa toki eri juttu eikä se siellään liity viruksiin. Yksi tuttu elinsiirtokirurgikaan ei käytä maskia siviilissä, miksiköhän...
Samaa ihmettelen, etenkin jos rokotteetkin on otettu.
Jaa. En ole itse pysäkillä ollessani koskaan käyttänyt maskia, vaan laitan maskin vasta kun bussi tulee pysäkille. Pysäkki on kuitenkin ulkotila, jossa maskisuositusta ei ole. Olen huomannut, että pysäkillä moni muukin on ilman maskia. Itse asiassa jokin aika sitten, kun bussia odottelin, niin bussipysäkillä vain yksi käytti maskia, muut eivät. Mutta alkoivat kaikki kyllä sitten käyttää, kun oli aika nousta bussiin.
Kauppaan mennessänikin laitan vasta ovella maskin ja kaupasta pois tullessani otan sen heti ovella pois.
Vinkkini kuuluu: älä käytä. Minäkään en käytä, ja arvaa mitä, ketään ei kiinnosta. Tämä siis rohkaisuna niille joita aina pelottaa että mitä muutkin sitten ajattelee.
Sellanen maski missä filtteri ei tunnu missään. Vielä kun hankit mahdollisimman vaalean värisen kuumalle ilmalle.
Itsekin aion alkaa käyttämään venttiilillistä versiota tästä eteenpäin. Turha valittaa, maski sekin on!
Vierailija kirjoitti:
Itse en usko hetkeäkään, että maski voisi olla hiostava sen enempää bussissa kuin muuallakaan. Miten se muka voisi olla? THL:n asiantuntijakin on sanonut, että maskin käyttö on ihan pikku juttu ihmisille, joten esitätte ja valehtelette vaan te, jotka väitätte sen olevan kuuma. Vilpoisahan se maski on. Miksi väitätte maskia epämukavaksi, oletteko salaa maskivastaisia?
Älä väitä minua valehtelijaksi. Olen rehellistä kunnon väkeä enkä valehtele. Minä tiedän paremmin kuin kukaan muu miten paljon minua hiostuttaa ja miten vaikea minun on hengittää maskin läpi. Sitä et voi tietää eikä myöskään THL:n asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin aion alkaa käyttämään venttiilillistä versiota tästä eteenpäin. Turha valittaa, maski sekin on!
Tehty rikosilmoitus yleisen vaaran aiheuttamisesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehty rikosilmoitus yleisen vaaran aiheuttamisesta!
Sinun pitäisi tehdä rikosilmoitus jokaisesta maskittomasta.
No älä herranen aika käytä. Se auta yhtään ketään.