Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan syömistä porukassa

Vierailija
22.06.2014 |

En siis voi sietää syödä muuten kuin yksinäni. Minulle ruokailuhetki on herkkuhetki. Syön yleensä nopeasti ja ennen kaikkea nautin ruoan ihanasta mausta! En halua pilata sitä hetkeä keskustelemalla, koska silloin en pysty nauttimaan ruoasta.

Työpaikan ruokatilassa syöminen ärsyttää, kun aina välillä joku kesken ruokailun kysyy minulta jotain tai pahimmassa tapauksessa olen yksin ruokatilassa ja sinne saapuu joku, joka sitten haluaa jutella. Tilanne toki helpottuu sitten, kun lisää henkilöitä saapuu syömään.

Pahinta lienee kuitenkin juuri esimerkiksi kesä, jolloin joutuu erinäisissä tilaisuuksissa syömään isomman porukan, sukulaisten yms. kesken. Silloin vasta niitä kysymyksiä tuleekin. Yhtään en ehdi nauttia ruoasta, kun koko ajan pitäisi olla puhumassa. Yritä siinä sitten suu täynnä ruokaa vastata kysymyksiin.

Onko kenellekään muulle tällaiset tilanteet ärsyttäviä? En ymmärrä, miten muut pystyvät nauttimaan ruoasta, kun ruokailu pitkittyy ja ruoka ehtii kylmettyä keskustelun lomassa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minullakin käy hermoille sellainen, että ruokapöydässä keskustellaan. Usein käy niin, ettei minulla ole aavistustakaan ympärillä olevien puheista, koska keskityn niin antaumuksellisesti syömisestä nauttimiseen.

Vierailija
2/10 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt nopeaa ja nautit ruoasta, mielenkiintonen yhtälö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 13:08"]

Syöt nopeaa ja nautit ruoasta, mielenkiintonen yhtälö

[/quote]

Tiedostan syöväni nopeasta. Olen aina ensimmäisenä valmis, jos ruokapöydässä on muitakin. Nautin ahmimisesta. Olen joskus yrittänyt syödä hitaammin, mutta se oikeasti vie sitä nautintoa pois, että joutuu odottamaan seuraavaa suupalaa. Kyllä, minulle nopeasti syöminen on nautinnollista! :)

- AP

Vierailija
4/10 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihanaa, nautinnollisempaa ja vapauttavampaa syödä yksin. Esim. kotona tehdessäni taivaallista ruokaa syön sitä onnellisesti hymisten ja silmät kiinni nautiskelle. Ja usein käytän pelkkää haarukkaa. Ryhmässä en halua syödä noin, koska minusta (ja myös muiden mielestä) ääntely ruokailun yhteydessä (hyminä, maiskuttelu) on huonotapaista ja sivistymätöntä. Käytän myöskin veistä ja haarukkaa, kun syön muiden seurassa. Yksin syödessä ei tarvitse miettiä etikettiä vaan voi onnellisena ja vapaana sikailla niin paljon kuin sielu sietää! :D

Vierailija
5/10 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden kanssa syödessä kannattaa ottaa vain pieniä paloja kerrallaan, niin jonkun kysellessä pystyy nopeasti nielemään ruoan kurkusta alas ja vastaamaan.

Vierailija
6/10 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin!!! En käy työtovereiden kanssa syömässä ruokalassa, vaan lämmitän omat eväät ja syön ne YKSIN. Ärsyynnyn erittäin paljon, jos joku tulee juttelemaan minulle syödessäni. Syön ja olen av:lla, se on OMA hetkeni, enkä siedä seuraa siinä tilanteessa. Muutoin olen suosittu, sosiaalinen ja paljon keskipisteenä (tahtomattani).

Vierailija
7/10 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina " grrrr minun ruoka, mene pois >:<< "-fiilis, jos pikkusisko tunkee viereen töllää just, kun oon syömässä jotain yksin.

t. teini

Vierailija
8/10 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön yksin ollessani reilusti maiskutellen, pyöritellen ruokaa suussani, imen lihasta mehut ym. ällöä, koska saan niin aromit parhaiten irti. Muiden seurassa näin ei tietenkään voi tehdä, joten ruokakaan ei maistu kummoiselta. :/

t. kivikaudeltako

Vierailija
9/10 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin syön mieluiten yksin. En syö syömisen vuoksi vaan siksi että nautin siitä ruuasta. Syön vain omia mieliruokiani ja nautin siitä sitten rauhassa, joko lehden tai tv:n ääressä. 

Laitan välillä lapsetkin syömään keskenään ja syön itse myöhemmin omassa rauhassa. En ahmi, en syö liikaa, mutta sen minkä syön, haluan syödä rauhassa.

Vierailija
10/10 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ällöttää syödä porukassa jos näkee kuinka joku lappaa lisää ruokaa suuhun, vaikka vanhat pyörii vielä siellä. Tai jos puhuu ruoka suussa tai sitä on suupielissä. Yöks!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi