Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten asumiskulut menee tämmöisessä tilanteessa (elarit)

Vierailija
22.06.2014 |

Asunto omistetaan 50% ja 50%. Toisella osapuolella on lapsia. Kuuluuko asumiskuluista puolet lapsettomalle osapuolelle vai jaetaanko asumiskulut asujien mukaisessa suhteessa omistusosuudesta riippumatta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolet , mutta ruoka kuiluissa vanhempi maksaa enemän

Vierailija
2/17 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta, eihän tuosta ole mitään lakia säädetty.

Kukin perhe ratkaisee raha-asiansa itsenäisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon kulut omistusosuuden mukaan. Sähköstä ja vedestä yms. voi maksaa pääluvun mukaan. Ja ruuasta tietysti.

Vierailija
4/17 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääoman lyhennys korkoineen 50% ja 50%.   Sähkö, vesi yms. pääluvun mukaan elatusvelvollisen maksaessa lasten osuuden.   

Miten ruoan maksatte?

Vierailija
5/17 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asujat perhe vai ihan vaan kämppiksiä?

Me omistetaan asunto puoliksi, laina on yhteinen. Toisella on kaksi lasta, toisella neljä. Tää meidän perhe oy elää niillä rahoilla joita talouden kaksi aikuista tienaa. Ei tehdä excel-taulukoita siitä mitä kenenkin tulee maksaa. Pidetään huoli siitä, että kaikki tulee maksettua, jokaiselle on ruokaa ja vaatteet. Ja kaikilla lapsilla tasavertainen asema, ikä huomioiden.

Vierailija
6/17 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on teidän oma asia, miten kulut jaatte.

Vierailija
7/17 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asunnossahan on kaksi omistajaa, eikö? Eli puolet ja puolet. Ja ruokakulutkin olisi järkevää jakaa tulojen mukaan. Ihmettelen näitä "sun ja mun lapset"-perheitä. Eihän teistä tuolla menolla mitään oikeaa perhettä tule.

Vierailija
8/17 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on aivan eri, jos molemmilla on lapsia entuudestaa.

minulla ei ole lapsia, miehelläni on. Lisäksi tuloni ovat 50% hänen tuloistansa. Hänen mukaansa kaikki kulut pitäisi maksaa puoliksi.

Vierailija
9/17 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:42"]

minulla ei ole lapsia, miehelläni on. Lisäksi tuloni ovat 50% hänen tuloistansa. Hänen mukaansa kaikki kulut pitäisi maksaa puoliksi.

[/quote]

Kun luet tarkasti, huomaat ettei tilanteemme ole eri muuta kuin lasten määrässä. Minulla niitä on NELJÄ, puolisollani KAKSI. Eli meillä KAKSI YHTEISTÄ + kaksi VAIN minun. Mutta perheenä me tässä eletään eikä erotella sinun ja meidän lapsia.

Vierailija
10/17 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:42"]

[/quote]

Kun luet tarkasti, huomaat ettei tilanteemme ole eri muuta kuin lasten määrässä. Minulla niitä on NELJÄ, puolisollani KAKSI. Eli meillä KAKSI YHTEISTÄ + kaksi VAIN minun. Mutta perheenä me tässä eletään eikä erotella sinun ja meidän lapsia.

[/quote]

Noinko sitä sokeutuu, kun alkaa poikimaan?   Jos taloudessa olisi pelkkiä aikuisia, ruokamenot ja -järjestelyt olisivat aivat erilaiset kuin lasten kanssa: ei tarvittaisi miljoonia välipaloja eikä kahta lämmintä ruokaa päivässä. Siinä mielessä 2 omaa ja 2 yhteistä lasta on täysin eri asia kuin 0 omaa lasta ja 2 lasta toisella puoliskolla valmiina.

Vierailija
11/17 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä talo 50-50 omistuksella. Minulla kolme lasta. Ihan puoliksi jaetaan asumiskulut.

Lasten vaatteet, harrastusmaksut ja päivähoitomaksut maksan minä, vaikka päivähoitolaskussa on aina molempien nimi (uuden puolison tulothan vaikuttavat maksuunkin). Ruokakuluista minä taidan maksaa hiukan enemmän, en tiedä kun en ole laskenut. Johtuu lähinnä siitä, että minä pääsen aikaisemmin töistä ja käyn usein arkena kaupassa. Lomamatkat maksamme puoliksi, vaikka lapset ovat mukana.

Vierailija
12/17 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, mitä säätämistä. Onpa ihanaa, kun itsellä ei ole moisia huolia. Tsemppiä sumplimiseen!

nimim. Avioliitossa ja yhteiset lapset jne...

Vierailija
13/17 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 13:15"]

Huh huh, mitä säätämistä. Onpa ihanaa, kun itsellä ei ole moisia huolia. Tsemppiä sumplimiseen!

nimim. Avioliitossa ja yhteiset lapset jne...

[/quote]

tuolla toteamalla juuri petasit itsellesi avioeron ja helvetilliset sun lapset-mun lapset -sumplimiset uudessa parisuhteessasi... ;)

Vierailija
14/17 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Noinko sitä sokeutuu, kun alkaa poikimaan?   Jos taloudessa olisi pelkkiä aikuisia, ruokamenot ja -järjestelyt olisivat aivat erilaiset kuin lasten kanssa: ei tarvittaisi miljoonia välipaloja eikä kahta lämmintä ruokaa päivässä. Siinä mielessä 2 omaa ja 2 yhteistä lasta on täysin eri asia kuin 0 omaa lasta ja 2 lasta toisella puoliskolla valmiina."

No näin sitä sokeutuu :-). Luulitko, että meillä oli kaksi yhteistälasta valmiina heti kun tavattiin :-DD. Kyllä me omistusasunnossa asuttiin ja ruokaa syötiin yli viisi vuotta ilman yhteisiä lapsia.....

Mutta elämä on valintoja ja jokainen säätä perhe-elämänsä kuten tahtoo...

Vierailija
15/17 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 13:25"]

No näin sitä sokeutuu :-). Luulitko, että meillä oli kaksi yhteistälasta valmiina heti kun tavattiin :-DD. Kyllä me omistusasunnossa asuttiin ja ruokaa syötiin yli viisi vuotta ilman yhteisiä lapsia.....

Mutta elämä on valintoja ja jokainen säätä perhe-elämänsä kuten tahtoo...

[/quote]

Eli maksatit puolisollasi omien lastesi ylläpitoa? Totta, elämä on valintoja ja itse valitsen olla olematta siipeilijä.

Mutta minä en ollut se, joka alentuvasti ensimmäisenä esitti lauseen elämästä valintoineen ;) Esitin vain, että sinun valinnallasi on tällainen yleisesti moraalisesti arveluttava kääntöpuoli. The end.

Vierailija
16/17 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan asian sinunkin tavallasi ajatella, tottakai :-).

Puoliso tiesi millaisen kokoonpanon kanssa yhteen muutti, sen verran pitkään asuttiin erillään seurustellen, ettei kaksi lasta (vaikka pieniä olivatkin) jääneet huomaamatta. Ja ajatella, ihan itse halusi hoitaakiin niitä kun olin iltavuorossa. Ettei tarvitse hoitoon viedä.... Ja ymmärsi yhteistä asuntoa ostaessamme, ettei kaksio riitä vaan isompi on oltava. Vaikka maksaakin enemmän ;-)

Kyllä hänellä oli vapaus valita toisin, ja olisi kai edelleenkin ;-)

Tämän elämän valitis kuitenkin hän, sinä tekisit toisenlaisen valinnan.

Vierailija
17/17 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry huonostu muotoitu kysymys. Tarkoitin siis elatusmaksuja lasketettaessa

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi