Jos sinut suljettaisiin autiolle saarelle vuodeksi ja saisit ottaa kolme kirjaa mukaan - mitä ne olisi?
=)
Kommentit (34)
Marcel Proust: Kadonnutta aikaa etsimässä
Volter Kilpi: Alastalon salissa
Raamattu
Onko tästä muokattu ap:n teksti pois? Hänhän puhui henkisyytensä heräämisestä avausviestissä, vai oliko se joku toinen ketju?
Kuinka selvitä autiolla saarella-opus.
Italian kielikurssi alkeista akateemiselle tasolle
Sinuhe egyptiläinen, kun se pölyttyy tuolla hyllyssä enkä sitä vieläkään ole lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu
Alkemisti
Salaisuus:)
Kyllä noilla nuotion saa sytytettyä.
Aika jännää, että kaikki viestit, joissa raamattu on mainittu, saavat alapeukkuja. En minä sitä uskonnon takia mukaan ottaisi, vaan siinä riittää lukemista pitkäksi aikaa! Jonkun dekkarin hotkaisee parissa illassa.
Mika Walterin Sinuhe Egyptiläinen
Jane Austenin Ylpeys ja ennakkoluulo
Joku selviämisopas
Jos nyt skippaan nämä selviytymisopukset ja keskityn ihan luettavaan, niin ottaisin Joycen Odysseuksen ja Homeroksen Odysseian, koska olen aina ajatellut, että haluaisin lukea nämä rinnakkain.
Kolmanneksi esim. Peter Maylen Provencen (kaikki kirjat yksissä kansissa) niihin hetkiin kun kaipaa jotain kivaa ja kevyttä.
1. Kyseisen saaren hyötykasvisto ja eläimistö ja kalastusopas
2, Raamattu
3. Miten kommunikoin ilman tietotekniikan välineitä? Miten navigoin tähtien avulla. Miten rakennan veneen ilman nauloja.
Ainakin joku kasvikirja, että tunnistaisin mitä voi syödä ja mikä on myrkyllistä.
Joku punontaan ja kankaiden valmistukseen syventyvä käsityö kirja. Ettei tartte koko vuotta nakuna hilliua. Omat vaatteet tuskin kestää niin pitkään.
Kolmantena tyhjä päiväkirja jonne kirjoittaa muistelmansa. Vuosi autiolla saarella.
Mä rakentaisin sen majan jo ekana päivänä, sitten voisi keskittyä lukemiseen.