Olen 20 -vuotias ja asun vielä kotona, kysyttävää?
Täällä aina parjataan lapsia, jotka asuu vielä 18 -vuotiaana kotona, joten nyt saatte kysyä, miksi niin teen!
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:10"]Siis mitä erikoista tuossa on? Tiedän paljon parikymppisiä, jotka asuvat vielä kotona (ovat kyllä miehiä suurin osa). Osalla ihan vakituinen duuni, mutta ei vaan ole halua/tarvetta muuttaa pois lapsuudenkodista.
[/quote]
Mäki tunnen paljon tyttöjä, jotka asuu kotona. Isä on sairas, niin joudun huolehtimaan hänestä, täällä on hyvä olla. Vielä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:13"]Milloin vanhemmillasi on aikaa olla kahden kesken ja harrastaa vaikka seksiä ilman että olet kuulolla?
[/quote]
En ole kotona 24/7.
Ap
Mäkin oon 21 ja asun kotona. Käyn töissä, reissailen ympäri maailmaa niin ei olisi varaa muuttaa omilleen. Nyt jos joskus on mahdollisuus matkustella!
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:17"]Mäkin oon 21 ja asun kotona. Käyn töissä, reissailen ympäri maailmaa niin ei olisi varaa muuttaa omilleen. Nyt jos joskus on mahdollisuus matkustella!
[/quote]
Niin mäki teen. :D
Ap
Aikuiset lapset eivät taida tulla ajatelleeksi, että vanhemmat saattaisivat jo kaivata kahden kesken oloakin. Kun siellä kotona on niin kivaa valmiiden ruokapatojen äärellä. Oikeasti neljä-viisikymppisilläkin on omaa elämää, mielitekoja hillua vaikka koko yö kahden kesken ja seksihurjastella varomatta jokaista narahdusta. Toivottavasti tosiaan joskus olet poissa päiviä, öitä, lomaviikkoja.
Itekin asuin tuon ikäisenä vielä kotona, koska ei ollut rahaa muuttaa pois ja elättää itseään. Samana vuonna, kun täytin 20 pääsin kesätöihin ja muutin pois kotoa opiskelemaan kaupunkiin. Itelle oli tärkeää, että jos muutan pois kotoa minun täytyy itse huolehtia raha-asiat, maksaa vuokra jne. eikä enää olla vanhempien armoilla.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:54"]Mulla oli sun iässäsi vakityö, omistus okt, aviomies ja vauva :D. Olin kyllä aika aikaisin aikuistunut, myönnetään.
[/quote]
Huh. Kuulostaa hirveältä. Oikein puistattaa.
Mielestäni ihan normaalia asua vielä kotona tuon ikäisenä. Itse muutin kotoa heti peruskoulun jälkeen (200km päähän), koska halusin erikoislukioon. Ei kaduta, sain opintojen ohelle töitä ja olin aika rahoissa. Valmistuin 8 keskiarvolla ja C:n papereilla, joten paremmin olisi voinut koulu kyllä mennä.
En tunne muuten yhtäkään ikäistäni (21), joka omistaisi talon. Itse en aio hankkia omistusasuntoa koskaan.
Nyt vauvakuumeilen, mutta mies ei ole vielä valmis.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:54"]Mulla oli sun iässäsi vakityö, omistus okt, aviomies ja vauva :D. Olin kyllä aika aikaisin aikuistunut, myönnetään.
[/quote]
Huh. Kuulostaa hirveältä. Oikein puistattaa.
[/quote]
Mulla on noista vain vakityö. Vauva olisi tervetullut, mutta tuntuisi oudolta pukeutua häämekkoon 20-vuotiaana. Näyttää babyface varmaan hyvältä..
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:13"]
Milloin vanhemmillasi on aikaa olla kahden kesken ja harrastaa vaikka seksiä ilman että olet kuulolla?
[/quote]
Mikä siinä on, kun keski-ikäiset vanhemmat ovat niin hanakkaasti haluamassa koko kodin itselleen monesti argumentoiden juuri sillä, että kun haluaa harrastaa seksiä vapaasti. Aivan naurettavaa. Kyllä kait se makkari riittää vanhoillekin, ei tartte koko taloon levittäytyä. Ja eihän ne nuoret koko ajan ole kotona, joten jos niin sauna- tai olkkaripanettaa, niin kyllä siihenkin tilaisuuksia tarjoutuu. ;)
Itse muutin 19-vuotiaana pois kotoa ja se oli kyllä ihan maksimi omalla kohdallani, en olisi jaksanut siellä enää yhtään kauempaa. Olin siinä vaiheessa palkkatyössä ja tulin oikein hyvin toimeen omillani. Se ensimmäinen 1.5 vuotta, jonka ehdin asua yksin ennen kuin muutin poikaystäväni kanssa yhteen, oli aivan ihanaa aikaa.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:13"]
Milloin vanhemmillasi on aikaa olla kahden kesken ja harrastaa vaikka seksiä ilman että olet kuulolla?
[/quote]
Mikä siinä on, kun keski-ikäiset vanhemmat ovat niin hanakkaasti haluamassa koko kodin itselleen monesti argumentoiden juuri sillä, että kun haluaa harrastaa seksiä vapaasti. Aivan naurettavaa. Kyllä kait se makkari riittää vanhoillekin, ei tartte koko taloon levittäytyä. Ja eihän ne nuoret koko ajan ole kotona, joten jos niin sauna- tai olkkaripanettaa, niin kyllä siihenkin tilaisuuksia tarjoutuu. ;)
[/quote]
Odostas vaan. Asia valkene sinulle, kun alat olla itse samassa iässä. Kyllä sille parisuhteell kaipaa jo tilaa muuallakin kuin kuiskutellen peiton alla, ovi lukossa. Eikä kyse ole pelkästän seksistäkään.
Mikäs siinä. Itse muutin pois kotoa juuru täytettyäni 19v, kyllä sitä kaipasi niin paljon omaa tilaa ja rauhaa. Saa laittaa omat ruuat, mitään ei häviä vaatekaapista tai jääkaapista (pikkusisko..). Kukaan ei sotke ja oleta sinun siivoavan jnejne. Sittemmin olen muuttanut poikaystävän kanssa yhteen, mikä on kyllä ollut loistava ratkaisu myös.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:22"]Mielestäni ihan normaalia asua vielä kotona tuon ikäisenä. Itse muutin kotoa heti peruskoulun jälkeen (200km päähän), koska halusin erikoislukioon. Ei kaduta, sain opintojen ohelle töitä ja olin aika rahoissa. Valmistuin 8 keskiarvolla ja C:n papereilla, joten paremmin olisi voinut koulu kyllä mennä.
En tunne muuten yhtäkään ikäistäni (21), joka omistaisi talon. Itse en aio hankkia omistusasuntoa koskaan.
[/quote]
Oletko miettinyt sitä, miten vuokrat nousevat vuosien kuluessa? Olen satavarma, että eläkeiässä sulla ei ole varaa enää maksaa minkään kissankopin vuokraa. Tuskin minullakaan olisi. Kannattaa siis hommata oma koti, jonka saat maksettua työikäisenä pois.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:22"]Mielestäni ihan normaalia asua vielä kotona tuon ikäisenä. Itse muutin kotoa heti peruskoulun jälkeen (200km päähän), koska halusin erikoislukioon. Ei kaduta, sain opintojen ohelle töitä ja olin aika rahoissa. Valmistuin 8 keskiarvolla ja C:n papereilla, joten paremmin olisi voinut koulu kyllä mennä.
[/quote]
Oletko miettinyt sitä, miten vuokrat nousevat vuosien kuluessa? Olen satavarma, että eläkeiässä sulla ei ole varaa enää maksaa minkään kissankopin vuokraa. Tuskin minullakaan olisi. Kannattaa siis hommata oma koti, jonka saat maksettua työikäisenä pois.
[/quote]
Muutamme mieheni työn takia 1-2 vuoden välein maasta toiseen (nyt asumme Israelissa), joten omistusasunnon hankkiminen on siinäkin mielessä hankalaa. Eläkepäiviksi en todellakaan aio jäädä Suomeen kitumaan ja köyhäilemään, enhän saa sieltä edes eläkettä.
Miten ne vanhemmat sitten ovat viimeiset 20 vuotta sekstailleet, jos joku perustelee sillä, että nuoren kannattaisi muuttaa pois? :D Huoh.
Itse muutin 20-vuotiaana pois kotoa. Saman kaupungin keskustaan, lähelle opiskelupaikkaani. Oli niin vaikea kulkea kotoa käsin mihinkään, se oli syy muuttooni.
Mielestäni ei ole mitään vikaa, jos asuu kotona tuon ikäisenä, jos se vaan on itselle ja vanhemmilleni ok. Oma äitini ainakin soittelee usein käymään kotona ja sanoo, että on niin hiljaista, tylsää ja yksinäistä ilman. Ja käyn mielelläni useasti, koska itsekin koen itseni yksinäiseksi omassa asunnossani. Eivät kaikki vanhemmat tahdo heti lapsistaan eroon täysi-ikäisyyden tultua.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:22"]Mielestäni ihan normaalia asua vielä kotona tuon ikäisenä. Itse muutin kotoa heti peruskoulun jälkeen (200km päähän), koska halusin erikoislukioon. Ei kaduta, sain opintojen ohelle töitä ja olin aika rahoissa. Valmistuin 8 keskiarvolla ja C:n papereilla, joten paremmin olisi voinut koulu kyllä mennä.
[/quote]
[/quote]
Muutamme mieheni työn takia 1-2 vuoden välein maasta toiseen (nyt asumme Israelissa), joten omistusasunnon hankkiminen on siinäkin mielessä hankalaa. Eläkepäiviksi en todellakaan aio jäädä Suomeen kitumaan ja köyhäilemään, enhän saa sieltä edes eläkettä.
[/quote]
Lisään vielä, että asuin opiskeluaikana 47m2 asunnossa. Onpas kissankoppi..
Meillä kaikki sisarukset muuttivat 16-vuotiaina toiseen kaupunkiin opiskelupaikan vuoksi. Vanhemmat alkoivat remontoimaan taloa ja harrastaa enemmän kaikkea. Selvästi nauttivat kun saavat rauhassa olla yhdessä :) toki äiti on sanonut, että kotiin saa aina tulla jos siltä tuntuu.