Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 20 -vuotias ja asun vielä kotona, kysyttävää?

Vierailija
22.06.2014 |

Täällä aina parjataan lapsia, jotka asuu vielä 18 -vuotiaana kotona, joten nyt saatte kysyä, miksi niin teen!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuusikymmentävuotias ja olen aina asunut kotona. Niin useimmat ihmiset tekevät.

Vierailija
2/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi niin teet? Olisit kai voinut kertoa sen heti aloituksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:43"]Olen kuusikymmentävuotias ja olen aina asunut kotona. Niin useimmat ihmiset tekevät.

[/quote]

Huoh, no artikuloidaan selvemmin. Asun vielä lapsuudenkodissani. Kelpaako?

Vierailija
4/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:43"]No miksi niin teet? Olisit kai voinut kertoa sen heti aloituksessa.

[/quote]

En halua asua kaupungissa, eikä ole rahaa vuokrakämppään, vaikka käyn töissä. Sitten kai muuttuu, jos pääsen opiskelemaan.

Ap

Vierailija
5/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko syrjäytynyt?

Vierailija
6/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:52"]Oletko syrjäytynyt?

[/quote]

En.

Ap

Vierailija
7/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sun iässäsi vakityö, omistus okt, aviomies ja vauva :D. Olin kyllä aika aikaisin aikuistunut, myönnetään.

Vierailija
8/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni on aivan hyvä vain, että nuoret aikuiset asuvat kotona. Mitä sitä mihinkään pieneen loukkoon muuttamaan. Ei sitten mitään järkeä, jos vaan kotiin mahtuu ja opiskelut, työssäkäynnit hoituu kotoa käsin.

Vierailija
9/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla niitä lapsia, jotka eivät pääse mamman helmoista millään pois. Häpeä. Muutin omilleni 16 -vuotiaana,, ja siitä lähtien yksin asunut ja pärjännyt.

Vierailija
10/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:54"]Mulla oli sun iässäsi vakityö, omistus okt, aviomies ja vauva :D. Olin kyllä aika aikaisin aikuistunut, myönnetään.

[/quote]

Ok, kuullostaa omaan korvaan ahdistavalta. Haluan nähdä ja kokea kaikenlaista, enkä tee lapsia ennen +30 ikävuotta.

Ap

Vierailija
11/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:54"]

Mulla oli sun iässäsi vakityö, omistus okt, aviomies ja vauva :D. Olin kyllä aika aikaisin aikuistunut, myönnetään.

[/quote]

Kyllähän talon voi ostaa parisuhteessa, mutta tuskin sinä sitä yksin olisit ostanut. Vai muutitko miehesi taloon? Moni nainen ratkaisee asuntoasiat muuttamalla miehen kämppään. Itse tiedän sellaisia naisia vaikka kuinka monta. 

Vierailija
12/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:55"]

Taidat olla niitä lapsia, jotka eivät pääse mamman helmoista millään pois. Häpeä. Muutin omilleni 16 -vuotiaana,, ja siitä lähtien yksin asunut ja pärjännyt.

[/quote]

Olipas tyhmä kommentti. Häpeä itse kun tuollaisia kirjoitat. Jos muutitkin lapsena kotoa, ei näköjään ole elämä yhtään sinua viisastanut.

Vierailija
13/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään samanlaisen 20-vuotiaan.

Siinä on kyse vaan siitä ettei uskalleta aikuistua ja perhe pitää kovin kiinni lapsestaan ja lapsi ei uskalla erota perheestään pitkäksi aikaa.

Oikeastaan tuo on aika surullista, koska aikuinen lapsi on oikein kykenevä selviytymään elämästä, käy töissä ja tarpeeksi vanha huolehtimaan itsestään. Vanhemmat eivät vaan ole valmistelleet lasta henkisesti aikuisuuteen ja tämän vuoksi aikuinen lapsi on jo menettänyt hyviä mahdollisuuksia elämässään, koska ei uskalla irtautua perheestään.

Joten säälihän tuo on ja vanhemmilta huonosti hoidettu elämäntyö.

Vierailija
14/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:55"]

[/quote]

Voit olla poikkeus, mutta tyypillisesti tuo tarkoittaa asumista yhteiskunnan kustannuksella asumistukien turvin. Meillä siis ihan eri käytäntö kuin monissa muissa maissa. Puolueille ja niitä lähellä oleville tahoille, jotka omistavat suuria vuokra-asuntomassoja, tuo on tietenkin tärkeä rahoituksen ja vallan lähde.

Vierailija
15/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:55"]

[/quote]

Olipas tyhmä kommentti. Häpeä itse kun tuollaisia kirjoitat. Jos muutitkin lapsena kotoa, ei näköjään ole elämä yhtään sinua viisastanut.

[/quote]

Niin, elämänpolkuja on monenlaisia, eikä ole yhtä oikeaa. Näin on vielä hyvä, katsotaan vuoden kuluttua

Ap

Vierailija
16/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni 20 vuotias asuu kotona. Tässä elämän tilanteessa ei ole muuta vaihtoehtoa. Tilaa meillä on vaikka kuinka, niin miksi ei asuisi?  Teet kai sinäkin tuon omadta halustaSi? Miten toimii pyykkihuolto?

Vierailija
17/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:00"]Tunnen erään samanlaisen 20-vuotiaan.

Siinä on kyse vaan siitä ettei uskalleta aikuistua ja perhe pitää kovin kiinni lapsestaan ja lapsi ei uskalla erota perheestään pitkäksi aikaa.

Oikeastaan tuo on aika surullista, koska aikuinen lapsi on oikein kykenevä selviytymään elämästä, käy töissä ja tarpeeksi vanha huolehtimaan itsestään. Vanhemmat eivät vaan ole valmistelleet lasta henkisesti aikuisuuteen ja tämän vuoksi aikuinen lapsi on jo menettänyt hyviä mahdollisuuksia elämässään, koska ei uskalla irtautua perheestään.

Joten säälihän tuo on ja vanhemmilta huonosti hoidettu elämäntyö.

[/quote]

Enhän mä nyt ikuisuutta kotona asu. :D Mut viihdyn tällä seudulla, maksan veroni ja elän nätisti

Ap

Vierailija
18/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:03"]Oma lapseni 20 vuotias asuu kotona. Tässä elämän tilanteessa ei ole muuta vaihtoehtoa. Tilaa meillä on vaikka kuinka, niin miksi ei asuisi?  Teet kai sinäkin tuon omadta halustaSi? Miten toimii pyykkihuolto?

[/quote]

Pesen meidän perheen pyykit joskus, äiti yleensä, mut maksan perheen ruuat.

Ap

Vierailija
19/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä erikoista tuossa on? Tiedän paljon parikymppisiä, jotka asuvat vielä kotona (ovat kyllä miehiä suurin osa). Osalla ihan vakituinen duuni, mutta ei vaan ole halua/tarvetta muuttaa pois lapsuudenkodista.

Vierailija
20/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 11:55"]Taidat olla niitä lapsia, jotka eivät pääse mamman helmoista millään pois. Häpeä. Muutin omilleni 16 -vuotiaana,, ja siitä lähtien yksin asunut ja pärjännyt.

[/quote]

Minusta on surullista jos joutuu alaikäisenä muuttamaan kotoaan.

Itseäni toisinaan harmittaa että muutin kotoa 19-vuotiaana kesken abivuoden. Vaikka kävin töissä niin teki toisinaan taloudellisesti tiukkaa. Se on helppoa muuttaa pois kotoa, mutta vaikeampaa palata kotiin asumaan.

Nyt olen 21-v. Ja asunut 2,5-vuotta omillani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi