Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko elämässäsi mennyt kaikki hyvin?

Vierailija
25.06.2021 |

Tässä olen miettinyt, että toistaiseksi elämässäni kaikki on mennyt paremmin kuin hyvin eikä ole vielä mitään vastoinkäymisiä sattunut. Oli siis ihana ja turvallinen lapsuus, koulut meni hyvin ja sain hyvän työpaikan. Vanhempieni kuoltua (tietysti ikävää ja surullista) tuli vielä perinnöt päälle eikä todellakaan ole mitään taloudellisia huolia ja terveyskin on aina ollut hyvä. Pitää kyllä olla onnellinen tähän tilanteeseen.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla melkein vastakohtasi. Lapsuus oli alkoholismin, väkivallan ja turvattomuuden kyllästämää. Traumatisoiduin ja halusin k** lla jo kuudennella luokalla. Muutto perhetukikeskukseen 15 vuotiaana, omaan asuntoon 16 vuotiaana. Selvisin hengissä, mutta oireilin pahasti psyykkisesti, olen käynyt yli 10 vuotta terapiassa, taitaa tulla piakkoin 15 vuotta täyteen. Aikuisena olen tajunnut, että en ole tyhmä, olisi ollut mahdollisuus älyn puolesta lukea hyvä akateeminen ammatti. Olen kyllä muutoin ihan hyvissä töissä, mutta toisinaan suren sitä, kun traumaoireiluni takia en pystynyt siihen, mihin normaaleissa olosuhteissa olisin pystynyt. Nyt 35 vuoden iässä elämä on vihdoinkin suht tasaista ja jopa onnellista. Olen tehnyt paljon töitä pääni kanssa, että olen saavuttanut tämän pisteen. Minulla ei ole omia lapsia, mutta perheeseeni kuuluu kaksi ihanaa lasta, jotka tuntuvat ihan omilta.

Olen tyytyväinen loppujen lopuksi siihen, että uran sijasta keskityin hoitamaan traumojani ja itseäni niin, että olen suht tasapainossa elämän ja menneisyyden kanssa. Saan valtavasti iloa ja tyydytystä siitä, että pystyn tarjoamaan lapsille täysin päinvastaiset lähtökohdat, mitä minulla on koskaan ollut. Olen kiitollinen siitä, että kykenen rakastamaan, ymmärrän oikean ja väärän eron, kykenen empatiaan ja ymmärrän hyvin lapsia.

Vaikka lähtökohdat olivat ihan katastrofaaliset, tällä hetkellä näyttää siltä, että lopulta kaikki päätyi hyvin. Vielä en huokaise, koska turvattomuus jättää jäljensä. En koskaan luota siihen, etteikö jotain kamalaa ja yllättävää voisi tapahtua. Kykenen silti nauttimaan elämästä.

Vierailija
22/28 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, kaikki. Elämäni kiteyttää tämä kuva varsin osuvasti:

https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/s7qMSKpeavBerH1LCyFPIkNrW4k=/0x0:900x50…

Häh, miks toi ei tullut. Siis TÄMÄ:

https://static.luolasto.org/file/mahti-bucket/9082/20130109.png

Tää kuvaa munkin elämää loistavasti. On mennyt kaikki hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaaminen pilasi minulta kaiken. Onni onnettomuudessa on se, että viihdyn yksin ja pärjään vähällä rahalla ja (koputan puuta) kohtalaisen hyvä terveys on.

24/28 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä lapsesta (muistan asioita ja tuon tunteen jo 2 vuoden iästä) asti voimakas ahdistuneisuuden tunne, GAD-7-testistä maksimipisteet eli 21/21. Ei ole hyvää elämää.

Vierailija
25/28 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setänic Outreach Director kirjoitti:

Pienestä lapsesta (muistan asioita ja tuon tunteen jo 2 vuoden iästä) asti voimakas ahdistuneisuuden tunne, GAD-7-testistä maksimipisteet eli 21/21. Ei ole hyvää elämää.

Olet varmaan vihreitä äänestävä feministinen lumihiutale. Olitko Elokapinoimassa?

Vierailija
26/28 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

27/28 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan vihreitä äänestävä feministinen lumihiutale. Olitko Elokapinoimassa?

Setämies, Elokapinan vastustaja, ilmastofatalisti, antifeministi ja miesasiamies (valintani olisi Miessakit, ei Miehet ry). Äänestin Vihreitä kerran presidentinvaalien toisella kierroksella joskus 2006 tai sinnepäin.

Vierailija
28/28 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Setämies, Elokapinan vastustaja, ilmastofatalisti, antifeministi ja miesasiamies (valintani olisi Miessakit, ei Miehet ry). Äänestin Vihreitä kerran presidentinvaalien toisella kierroksella joskus 2006 tai sinnepäin.

Olet siis asia_äiä!

En tiedä kumpi tuli ensin, muna vai kana, mutta on kyllä sellaiset setit siellä että korreloi kyllä vahvasti ahdistuneisuuden kanssa. Voimia. Toivotan onnea valitsemallasi tiellä (ilmeisesti se Miesten Oma Tie).