Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Huuliherpes ja imetys?

Vierailija
22.06.2014 |

Oletteko imettäneet normaalisti huuliherpeksen aikana? Vauvani on vasta 6 viikkoinen ja huuli punoittaa siihen malliin, että taitaa olla huuliherpes puhkeamassa. Pelottaa aivan kamalasti, että tarttuu vauvaan, kun voi ilmeisesti olla hyvinkin vakava näin pienelle.

Miten olette yrittäneet ehkäistä tartuntaa? En tietenkään koskettele huultani ja pesen käsiäni, mutta olisiko vielä jotain muuta mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä huulella imetä... Hyvä käsienpesu, älä koske naamaasi tai anna vaivan huitoa sitä, hyvin se menee. Ei kannata hysterisoitua.

Vierailija
2/8 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikös huuliherpes ole jo suuren todennäköisyyden mukaan myös lapsellasi kun on sulla? Muistaakseni melkein kaikki ihmiset kantavat tätä "bakteeria" mutta kaikilla se ei vaan oireile.

Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli jo synnytyssairaalassa. Antoivat zoviraxia ja käskivät pitää huolta käsihygieniasta. Siinä kaikki. Imetin aivan normaalisti. Älä huoli!

Vierailija
4/8 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on virus

Vierailija
5/8 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 09:20"]Siis eikös huuliherpes ole jo suuren todennäköisyyden mukaan myös lapsellasi kun on sulla? Muistaakseni melkein kaikki ihmiset kantavat tätä "bakteeria" mutta kaikilla se ei vaan oireile.

[/quote]

Olet väärässä. Iso osa väestöstä tosiaan kantaa herpestä mutta he ovat saaneet sen elämänsä aikana joltain. Noin pienelle herpes voi olla vaarallinen koska siitä voi tulla yleisinfektio, mutta ei se ilmasta vauvaan hyppää - tai maidosta - eli normaali hygienia riittää.

Vierailija
6/8 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 09:20"]

Siis eikös huuliherpes ole jo suuren todennäköisyyden mukaan myös lapsellasi kun on sulla? Muistaakseni melkein kaikki ihmiset kantavat tätä "bakteeria" mutta kaikilla se ei vaan oireile.

[/quote]

Herpes on virus, ei bakteeri... Ei imettäminen tarttumisen riskiä nosta, suurempi vaarahan se on, että ajattelematta suukotat lastasi tms.

Jotenkin muistaisin, että herpestä kantavien vauvat ovat saaneet vasta-aineita siihen virukseen jo valmiiksi, eli ei iske päälle niin helposti, mutta voin muistaa pieleen..

Vierailija
7/8 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi murehtia asiaa jolle ei voi mitään? Ainoastaan voi pitää huolta hygieniasta.

Vierailija
8/8 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sellainen herpeslaastari päälle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi