Naisten yläosattomuus
Pitäisikö naisten saada kulkea yläosattomissa samoissa paikoissa/tilanteissa kuin miestenkin? Perusteluja voi myös antaa.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Alastomat ihmiset ovat rumia!!! Alastomuus ei ole minulle moraali asia vaan esteettinen asia.
Tätä minäkin kuuluttaisin, esteettistä näkökulmaa. Vanhan naisen vartalo ei ole esteettisesti yhtä kaunis nuoren naisen, vai voiko joku väittää vastaan. Siksi tässä taistellaan nyt nuorten naisten oikeudesta näyttää alastomuuttaan. Ja kuten ketjusta näkee, miehet on täysillä mukana. Toivottavasti myös silloin kun oma tytär tai vaimo tai äiti tahtoo kulkea paljain rinnoin. :D
Kaikille yläosa peittoon julkisilla paikoilla poislukien uimarannat ja muut uintipaikat.
Somessa nännin voisi vapauttaa.
Naiset voisivat pelata rantalenttistä tissit paljaana 🤗
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi saada olla, ei edes rannalla. En todellakaan halua nähdä toisten naisten rintoja... Ja ennen kuin joku vetää kateuskortin esiin, niin itsellä kiinteät ja isot rinnat, hyvä kroppa. Mutta ikinä en yläosattomissa hilluisi.
Missä asussa hillut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alastomat ihmiset ovat rumia!!! Alastomuus ei ole minulle moraali asia vaan esteettinen asia.
Tätä minäkin kuuluttaisin, esteettistä näkökulmaa. Vanhan naisen vartalo ei ole esteettisesti yhtä kaunis nuoren naisen, vai voiko joku väittää vastaan. Siksi tässä taistellaan nyt nuorten naisten oikeudesta näyttää alastomuuttaan. Ja kuten ketjusta näkee, miehet on täysillä mukana. Toivottavasti myös silloin kun oma tytär tai vaimo tai äiti tahtoo kulkea paljain rinnoin. :D
Ihmiset vanhenevat eri tavoin. Esteettisyys koskee myös kasvoja. Missä iässä naisten tulee pistää maski kasvoille? Tai miesten? Kuka päättää esteettisyyden rajat?
Miehille ok rannalla tai jossain rennomman kaljabaarin terassilla tai puistossa, naisille ei ole ok. Jos mies tulee kesähelteellä pikkukauppaan ostamaan vaikka jäätelöä ilman paitaa, ei se kiinnitä ollenkaan huomiota toisin kuin nainen bikiniyläosassa kummastuttaa paljon enemmän. Ja itse olen kolmekymppinen nainen, mutta ajattelen asioista ehkä sitten vanhanaikaisesti, kun en soisi naisten kuljeskelevan bikiniyläosassa muuta kuin rannalla ja yläosattomina vain omalla pihalla tai nudistirannalla (kunhan pihalta ei sitten ole suoraa näkyvyyttä naapurin pihalle). Eikä miehillekään ole ok mennä tasokkaampaan ruokapaikkaan, isoon kauppaan tai vastaavaan ilman paitaa.
Yhtäkään 50 kaljamahaa riiputtavaa miesboobsit omistavaa niljaketta ei kiinnosta pätkääkään, haöuaako joku katsella hänen rupisia nännejään. Naisille samat oikeudet. Myös 50 vee lihavat ja rumat riipparit saa näkyä. Tai sitten kaikille säälliset vaatteet päälle.
Eikö naiset rannalla tissit paljaana oo enemmänki sama asia ku miehet rannalla dikki paljaana?
Mun mielestä kannattais ottaa huomioon tää. Miesten mielestä on varmasti kiva nähdä naiset yläosattomissa rannalla pörräämässä huomioo hakemassa mut entä jos jäbät pörräis siel dikki paljaana rantavedessä hiekkaa kainosti kaivamassa oisko se söpöö miesten tai edes naisten mielestä?
Mietinmpä vaan ku tänä kesänä on joka kerta joku tissit paljaana perus rannalla et eiks vois mennä sinne nudisti rannalle vaan.
Ja joo joo on kansainvälistä mut ollaan kummiski suomes ja joo on oikeus mut oikeesti jos on hetere ni on semisti ällöö nähdä toisten tissejä. En myöskään haluu nähdä kenenkään dikkiä rannalla. Sitäpaitsi jos miehet heiluis dikki paljaana ni siinä soitettas jo poliisit paikalle.
Eli kuinka tasa arvosta tää tissit paljaana nyt sitten oikeestaan on? Ja ite oon nainen.
Tänään näin äidin imettävän lastaan julkisella paikalla. Teki mieli alkaa hyppimään ilmaan, jee, jee, jee, joku vielä uskaltaa olla normaali äiti!!!!!!
Hällä ei siis ollut mitään lasta tukahduttavaa rättiä päällä, vaan rinta näkyi mitä siitä nyt lapsen pään takaa näkyy.
Olkaa naiset ylpeitä tisseistänne, älkääkä hävetkö niitä. Varsinkaan silloin kun lapsella on nälkä. Sellainen alastomuus on lainkin silmissä normaalia, jolla ei ole seksuaalista tarkoitusta. Kaipaan todellakin aikaa ennen kuin "nykynuoriso" omaksui somesta amerikkalaiset moraalikäsitykset. Suomalaisten kulttuurissa alastomuus ja öitiys ei ole tabu.
Siis kyllä pitäisi olla tasa-arvo yläosattomuudessa. Joko ei kummatkaan tai sitten molemmat. Ei naisten rintoja pidä demonisoida.
N (vanhempaa sukupolvea aikaan, jolloin imettäminen, alastonuinti ja alastonsaunominen oli normaalia Suomessa)
Vierailija kirjoitti:
Eikö naiset rannalla tissit paljaana oo enemmänki sama asia ku miehet rannalla dikki paljaana?
Mun mielestä kannattais ottaa huomioon tää. Miesten mielestä on varmasti kiva nähdä naiset yläosattomissa rannalla pörräämässä huomioo hakemassa mut entä jos jäbät pörräis siel dikki paljaana rantavedessä hiekkaa kainosti kaivamassa oisko se söpöö miesten tai edes naisten mielestä?
Mietinmpä vaan ku tänä kesänä on joka kerta joku tissit paljaana perus rannalla et eiks vois mennä sinne nudisti rannalle vaan.
Ja joo joo on kansainvälistä mut ollaan kummiski suomes ja joo on oikeus mut oikeesti jos on hetere ni on semisti ällöö nähdä toisten tissejä. En myöskään haluu nähdä kenenkään dikkiä rannalla. Sitäpaitsi jos miehet heiluis dikki paljaana ni siinä soitettas jo poliisit paikalle.
Eli kuinka tasa arvosta tää tissit paljaana nyt sitten oikeestaan on? Ja ite oon nainen.
Vagina/emätin ja penis ovat rinnastettavia sukupuolielimiä keskenään. Näetkö naisia emätin paljaana rannalla? Et. Naisten rinnat ja miesten rinnat ovat rinnastettavia keskenään. Näetkö miehiä tisseineen rannalla ja kaduilla? Näet.
Yläosattomuus on kaikille sukupuolille täysin ok silloin, kun sitä harjoitetaan siellä, minne se kuuluu eli omalla mökillä/suojatulla pihalla tai uimarannalla.
Vierailija kirjoitti:
Hyi kun sinä olet minun mielestäni ruma!!! YÖK! Pysy siis poissa julkisilta paikoilta ja netistä.
Silmiini sattuu, aaaaaa!!!!
Koska naisen rinnoissa ei ole mitään seksuaalista, ne voi jättää seksissäkin huomiotta.
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi saada olla, ei edes rannalla. En todellakaan halua nähdä toisten naisten rintoja... Ja ennen kuin joku vetää kateuskortin esiin, niin itsellä kiinteät ja isot rinnat, hyvä kroppa. Mutta ikinä en yläosattomissa hilluisi.
Niin, niin minullakin on isot tissit ja nätti kroppa. En itse aio kulkea yläosatta, mutta minua ei todellakaan haittaa jos muut naiset haluavat tehdä niin. Suurin ongelma tässä on naisten epätasa-arvoinen kohtelu, enkä todellakaan anna omien kiukkukohtausteni mennä naisten tasa-arvoisten oikeuksien edelle. Tasa-arvon tulee toteutua, se on ensisijaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää te, jotka lähdette amerikan mallin mukaiseen ulkonäkökeskeisyyteen. Amerikassa on tehty tutkimus, jonka mukaan tuomarit antavat tuomioita ulkonäön perusteella. Haluatteko todella saman käytännön Suomeen? Perusarvona kauneus, eikä edes oikeudenmukaisuudella ja oikeudentoteutumisella ole sen jälkeen enää mitään väliä. Haluatko todellakin pitää kauneutta tärkeimpänä moraalisena arvonasi, joka ratkaisee kaiken?
Taiteililija voi hyvinkin väittää vastaan. Mitäpä piirrettävää ja työstettävää on sileässä ihossa? Ei mitään kiinnostavaa. Sen sijaan rypyt ja vekit valoineen ja varjoineen -ne ovat sielukkaita, esteettisiä ja mielenkiintoisia työstää.
Vierailija kirjoitti:
Koska naisen rinnoissa ei ole mitään seksuaalista, ne voi jättää seksissäkin huomiotta.
Osa paidatta olevista miehistä kuitenkin pitää nänniensä seksuaalisesta hyväilystä. Tiesitkö, että monelle naiselle esim. miehen epäkkäät, ylipäätään leveät hartiat tai hauikset ovat erittäin seksuaaliset?
Ero onkin siinä, että kaikki ihmiset ovat yksilöitä ja sinun ei tule seksualisoida tuntematonta henkilöä. Hän voi olla vaikka aseksuaali. Sinä itse synnytät kaikki seksualiset harhasi ja ne ovat vain sinun kokemuksesi. Toisella osapuolella ei ole osaa eikä arpaa siihen. Jos satut löytämään kumppanin, joka on kiinnostunut seksistä kanssasi, niin sitten on oikea aika jutskailla siitä mitkä kehon osat haluatte seksileikkeihin mukaan. Se on kuitenkin vain teidän kahden juttu, eikä yleispätevänä sido kaikkia muita ihmisiä.
Pysy sinä kotona jos et osaa muuta tehdä kuin seksualisoida ihmisiä.
Oon nähnyt jopa emätin paljaana. Viime viikolla Helsingin Mustikkamaan rannalla. Kyllä vain. Tämäkin oli musta ällöttävää. Mun mielestä nudisti rannalla voi olla ilman uima asua perus rannalla ei.
Aijaa en tiennykään että miesten rinnat ja naisten rinnat on sama asia. Ei voi olla totta. Eiks miesten pitäis sit käyttää rintsikoita kans et ois tasa arvosta.
Eli sit ku miehet alkaa käyttää rintaliivejä ni sit naisilla ois oikeus olla ilman rintaliivejä rannalla. Sehän ois tasa arvosta. Eiks ois semisti sick?
Ihan puppuu toi tissi tasa arvo. Oikeesti.
Kyllä pitäisi saada kulkea. Silloin pitää vaan kestää se, että aina joku katselee niitä. Miesten rinnoille sama kommentti.
Rintojen kommentointi pyytämättä lähinnä osoittaa kommentoijan omaa typeryyttä ja sivistymättömyyttä. Eli kaikkea ei voi saada. Rinnat paljaana, sietää typeryksiä, tai paita päällä ja säästyy typerältä kommenteilta. Onnea valitsemallasi tiellä, ei tule olemaan helppoa. Itse olen arvatenkin mies ja kannatan jokaisen päätösvaltaa oman pukeutumisensa suhteen. Oon 62v ja Käytän Kilttiä aika-ajoin, ja mulla on pitkä parta ja on man boobsit omasta takaa, jo se tuntuu joillekkin olevan ongelma. Onneksi olen sen verran ryffyn näköinen, että eipä ole huuhdeltu. Se mitä voisi tapahtua seuraavaksi, onkin sitten luku sinänsä. Hyvää Kesää kaikille.paidattomille ja paidattomille. PS. opetellaan niitä käyttäytymissääntöjä
Kyllä pitäisi. Ehdottomasti. Täysin käsittämätöntä ja nautettavaakin, että naisten paljaista rinnoista on tehty näin iso juttu. Tiukkapipoiset moraalipoliisit: olisi varmaan paljon muuta tähdellisempääkin kytättävää kuin tämä asia.
M61