Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kimppakyyti mökille - minä kuskina ja autonomistajana joudun maksamaan bensat yksin

Vierailija
25.06.2021 |

Kyytiläisille (kolme kortitonta) ei tule mieleenkään osallistua bensakuluihin, vaikka matkaa on suuntaansa 250 kilometriä. Minä olen niin kiltti, että en ilkeä sanoa asiasta. Muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ollut yhtä tyhmä, mutta talouteni on tätä nykyä niin tiukoilla ja se pakottaa sanomaan ilmaiskyytiläisille. En voi enää miettiä kehtaanko vaiko en. Jätänkö ensi viikolla syömättä vain siksi, että jotkut vohkivat omaisuuttani sillkkaa ajattelemattomuuttaan.

Vierailija
2/35 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun auta muu kuin sanoa se asia jos et yksin halua bensoja maksaa.

Ihan vaan reippaasti sanot että tankkasin x eurolla tätä reissua varten, teidän jokaisen osuus siitä on y. Kerran kun kokeilet, saatat huomata ettei mitään pahaa tapahdu kun pidät omia puoliasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen mökki eli keneltä kutsu on tullut? Miten ruokapuoli? Oletteko ystäviä vai jotain tuttuja?

Vierailija
4/35 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen aina noille reissuille auton tankki tyhjillään. Auto ei liiku ennen tankkausta ja rahat mulle käteen tai mobiilisti tilille, ennen ei tankkaus ala. Jos ei jokainen osallistu, reissuun ei lähdetä. Ryhmäpaine pistää ruotuun viimeisenkin pihistelijän.

Vierailija
5/35 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sanot niille, tai olet hiljaa ja maksat itse.

Valinta on sinun.

Vierailija
6/35 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobilepay-pyyntöä vaan menemään niin kuin asiassa ei olisi mitään erikoista!

Vierailija
7/35 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut maksaa sitten sulle mökin ja syömiset + juomiset ja kahvittelut pullien kera tauoilla.

Älä ole tyhmä.

Vierailija
8/35 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saat kaikki kyytiin, ajat ensin lähimmälle bensa-asemalle. Ja sinä et maksa, kyytiläisten asia.

Vierailija
9/35 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autottomat on kyllä täydellisen tolloja tuon bensakuluihin osallistumisen kanssa. Kerran olin yhtä tuttua kuskannut koko päivän, sitten jouduin pyytämään häneltä 2 euroa kolikoita kahvia varten kun yhdessä paikassa ei käynyt kortti. Se tampio vaati maksamaan ne takaisin...

Vierailija
10/35 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen mökki eli keneltä kutsu on tullut? Miten ruokapuoli? Oletteko ystäviä vai jotain tuttuja?

Kaverin vanhempien mökki. Ruokapuoli maksetaan kyllä yhdessä. Minusta tuntuu että nämä kortittomat eivät tajua paljon bensa maksaa, mutta jotenkin nolottaa alkaa sitä karhuamaan. Tiedän että oma vika.

ap

Vierailija
11/35 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei, mä laskin nyt nuo bensat ja se ois 24 € per nuppi. Miten haluaisitte maksaa, esim. mobilepay, käteinen, tilisiirto... Mulle käy kaikki" Ja hymy päälle...

Vierailija
12/35 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity elokapinaan ja mene Istumaan keskelle Lahdentietä.

Vierailija
13/35 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen seuraavaa asemaa sanot että "tankkasin viimeksi, kuka tankkaa seuraavaksi?".

Vierailija
14/35 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän ne kaverit kulkee samassa autossa jos olisit kuitenkin ajanut sinne mökille autollasi. Eihän sinulle tule tuosta juuri lisäkuluja.

Vierailija
15/35 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selvähän se, jos ruokapuoli maksetaan yhdessä niin bensatkin. Ei mitään ongelmaa. Pyydät van.

Vierailija
16/35 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverin vanhempien mökki. Ruokapuoli maksetaan kyllä yhdessä. Minusta tuntuu että nämä kortittomat eivät tajua paljon bensa maksaa, mutta jotenkin nolottaa alkaa sitä karhuamaan. Tiedän että oma vika.

ap

No paljon teillä menee ruokaa rahaan? Summasta riippuen ehdota, että muut maksavat enemmän ruokakuluja koska sinä maksat bensat. Kannattaa laskea valmiiksi, paljon polttoaineisiin menee rahaa. Ei siinä ole mitään noloa, keskustelemalla asiat selviää ja sinun ei tarvitse yksin mököttää. Jos ei ole koskaan omistanut autoa, ei ihan oikeasti voi tajuta, paljon se maksaa. Laskin joskus, että autoilu maksaa minulle 400 e kuussa. En olisi itsekään uskonut, että se on noin pirun kallista.

Vierailija
17/35 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän ne kaverit kulkee samassa autossa jos olisit kuitenkin ajanut sinne mökille autollasi. Eihän sinulle tule tuosta juuri lisäkuluja.

Kyllä muuten tulee, bensankulutus nousee auton painon myötä.

Ja todennäköisesti tyypit joutuu hakemaankin jostain.

Ja ennen kaikkea periaate, ei lokkeilla!

Vierailija
18/35 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ruokapuoli jaetaan, bensakulut jaetaan. Pari kaveria tarkoittaa myös parin ihmisen sekä heidän tavaroidensa verran enemmän painoa, mikä taas lisää polttoaineen kulutusta.

Vierailija
19/35 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla samalla periaatteella yksi työmatkan kimppakyytiläinen vaihtoi bussiin, kun kuvitteli pääsevänsä päivittäin ilmaiseksi sadan kilometrin edestakaisen työmatkan.

”Kun te nyt kuitenkin sinne meette. Käskin sanoa samaa bussikuskille

Vierailija
20/35 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että haluat vain bensarahat. Ei tarvi osallistua vakuutusmaksuihin, katsastusmaksuun, autoveroon, auton huoltokuluhin, pesulakuluhin jne. Jos valittavat niin sanot, että voit laskea myös nuo mukaan niin summa on sitten vähän isompi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi