v*tuttaa, en saanut kutsua.....
Avomieheni veljen lapsen ristiäisiin! "pidämme vain suvun kesken" eikö hyviin tapoihin kuulu kutsua pariskunnista molemmat eikä vain toista? Avomieheni muu suku ajattelee minun jo oikeastaan kuuluvan sukuun, joten mikä avomieheni veljeä nyppii? Tunnen itseni hiukan loukatuksi (syystäkin, vai olenko vain herkkis?) avomieheni menee sitten yksin. (hänen veljensä on vähän kahjo ja saa kilarit jos ei mene, sanoo tyyliin"oma veljenpoikasi ei kiinnosta ? Nyyh nyyh")
Kommentit (67)
Hänen veljensä on kuulemma aina ollut tuollainen. Ap
Mieheni sisko on samanlainen. Tekee hyvin selväksi että mieheni ja meidän lapsemme ovat tervetulleita mutta minä voin jäädä kotiin. Nykyään hän laittaa kutsun vain miehelleni ja pojallemme koska tyttäremme on allerginen kissoille ja heillä on kissa. Tosin meno oli jo samaa ennen tytärtämme. Eniten ärsyttää että jos heillä on ns.isommat juhlat, olen pyytänyt että voisiko kissa olla toisessa huoneessa, pärjäisimme hetken allergialääkkeillä kun kissa ei tunge naamalle - tehtiin erittäin tylyllä tavalla selväksi että ei todellakaan voi olla ja minä voin pysyä tyttäreni kanssa kotona. Myöskään mies ei ole tämän jälkeen mennyt..
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 00:01"]Mieheni sisko on samanlainen. Tekee hyvin selväksi että mieheni ja meidän lapsemme ovat tervetulleita mutta minä voin jäädä kotiin. Nykyään hän laittaa kutsun vain miehelleni ja pojallemme koska tyttäremme on allerginen kissoille ja heillä on kissa. Tosin meno oli jo samaa ennen tytärtämme. Eniten ärsyttää että jos heillä on ns.isommat juhlat, olen pyytänyt että voisiko kissa olla toisessa huoneessa, pärjäisimme hetken allergialääkkeillä kun kissa ei tunge naamalle - tehtiin erittäin tylyllä tavalla selväksi että ei todellakaan voi olla ja minä voin pysyä tyttäreni kanssa kotona. Myöskään mies ei ole tämän jälkeen mennyt..
[/quote]
Sitä kissan eläinpölyä nyt on kämppä täynnä jos taloudessa on kissa, eli sama onko kissa toisessa huoneessa vai ei.
Kissa ei esim liikkuvan, eikä edes paikallaan olevan lapsen naamalla makoile, ja onhan siellä aikuisia paikalla estämässä moisen, jos lapsi on pieni.
Aika harvan ihmisen takia minä kissani niiden kodissa laittaisin pois paikalta. Sinä olet vieras, kissa asuu siellä ja se on omistajalle (asunnon haltialle) rakas.
Jos tulen teillä käymään, laitatko lapsesi vaikka vessaan, kun mä en ehkä siedä sitä. Henkinen allergia jne.
Juu voin laittaa lapsen vaikka leikkihuoneeseen jos haluat :)
Kun meillä oli koira, ja tämän ämmän mies oli allerginen koirille, imuroimme ja siivosimme ennen vieraiden tuloa mahdollisimman hyvin ja keillä koira vietti sen ajan kun he kyläilivät, joko tarhassaan ja toisessa huoneessa. Ja mies pärjäsi lääkkeillä ja sai käydä juhlissa.
Tädiltäni on kissa, juhlien aikaan hän myös siivoaa ja kissa on toisessa huoneessa kyläilymme ajan - pärjäämme lääkkeillä.
Miehen siskon luona kissa on sekunnissa tunkemassa itsensä lapsen päälle, kun se "rakastaa vauvoja" - eipähän tähän muuta tarvita, allergiakohtaus on heti. Ja kun ei ole naulakkoa, takit on laitettava eteiseen lattialle ja kissa on sielläkin kiehnäämässä, kahvittelun aikana saattaa huoletta istua ruokapöydällä - onko kohtuutonta että kissa olisi sen 30min toisessa huoneessa?
Ei kai ristiäiset ole niin veikeän hauska juhla, että tarvii surra, jos ei pääse paikalle? Häät (toki tilanteesta riippuen) olisivat jo vähän eri juttu, sitten ehkä voisi ihmetellä, jos pelkästään miehesi kutsuttaisiin. ( paitsi jos kyse olisi pienempienistä maistraattihäistä)
Ja ennenkuin sinä "lapsille allerginen" ehdit avata sen näsäviisaan suusi, meillä lapset eivät istu pöydällä, tunge itseään vieraiden naamaan tai makaa heidän takeillaan ;) ja eivät myöskään ole koskaan kusaisseet vieraiden kenkien päälle. Saattavat toki jutella ja esitellä itsensä mutta voivat kyllä jättää senkin väliin jos vierasta kovin ahdistaa ja on lapsille allerginen.
Miehesi ja sinä muistutatte toisianne käytöksenne perusteella.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 00:28"]Ei kai ristiäiset ole niin veikeän hauska juhla, että tarvii surra, jos ei pääse paikalle? Häät (toki tilanteesta riippuen) olisivat jo vähän eri juttu, sitten ehkä voisi ihmetellä, jos pelkästään miehesi kutsuttaisiin. ( paitsi jos kyse olisi pienempienistä maistraattihäistä)
[/quote]
Ärsyttävästi ja huonosti veli käyttäytyy, mutta tosiaan: en mä nyt kauheasti harmittelisi, jos en pääsisi tuollaisen rasittavan tyypin lapsen ristiäisiin...
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 02:19"]Mieheni ei ole vässykkä. Ei vaan halua sotaa veljensä kanssa, kerta joskus kauan sitten riitti. Hänen veljellään ei kyllä ole kaikki muumit laaksossa... Kun fb:sa oli tilapäivitys ja kuva hänen veljensä sivulla tyyliin "ylpeä isä poikansa kanssa" mieheni laittoi vain yläpeukun... Myöhemmin tuli tekstari "ai noinko vähän setää kiinnostaa että sai veljenpojan että piti ihan peukuttaa? Eikä mitään kommenttia?" (voi kyynel) ap
[/quote]Niin, eikö miehesi onnitellut soittamalla/viestillä tai mitenkään? Entä itse, oliko yhtään käytöstapoja ja tajusit itsekin onnitella?
Juhlimme perheen kesken tarkoittaa, että he eivät pidä sinusta. Tottakai olisivat kutsuneet, jos tykkäisivät. Ethän sinäkään tunnu tykkäävän miehesi veljestä eli tunne on molemminpuolinen ja lapsensa juhliin halutaan yleensä vain läheisiä ja tärkeitä ihmisiä.
Ja miehesi käyttäytyi aivan surkeasti ettei edes ilmoittanut peruvansa tulonsa. Ihme porukkaa.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 07:09"]Juhlimme perheen kesken tarkoittaa, että he eivät pidä sinusta. Tottakai olisivat kutsuneet, jos tykkäisivät. Ethän sinäkään tunnu tykkäävän miehesi veljestä eli tunne on molemminpuolinen ja lapsensa juhliin halutaan yleensä vain läheisiä ja tärkeitä ihmisiä.
Ja miehesi käyttäytyi aivan surkeasti ettei edes ilmoittanut peruvansa tulonsa. Ihme porukkaa.
[/quote]Niin, miten vaikeaa on sanoa, että en tule koska ette kutsuneet irmeliä myös. Eikö miehellä ole tuon vertaa selkärankaa? Ja sitten itketään, että miehen veli syyttää ettei veljenpoika kiinnosta lainkaan, eihän se näytäkään kiinnostavan tuolla käytöksellä kun asioista ei voi kertoa niinkuin ne on.
Haistata paskat lutkulahkolaisille ja eroa heti kirkosta.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 01:51"]
Eiks täällä ollu provoalotus pari pvää sitten, mutta toiselta osapuolelta? Eivät kutsuneet veljen avokkia ja velikin kieltäytyi tulemasta
[/quote]Kyllä vain... Provo jatkuu...
Kauanko olette avoliitossa olleet?
1,5 vuotta, mutta seurustelinme kauemmin
Junttia käytöstä. Kyllä kuuluu kutsua molemmat. Tee ainakin miehellesi selväksi mitä mieltä olet hänen veljensä käytöksestä.
Eiks täällä ollu provoalotus pari pvää sitten, mutta toiselta osapuolelta? Eivät kutsuneet veljen avokkia ja velikin kieltäytyi tulemasta
En siitä aloitukesta tiedä, avomieheni menee ettei kuulisi veljensä raivoamista kuukausia /vuosia... Ap
Onko miehelläsi ja veljellään ollut aina huonot välit, vai onko riitoja alkanut tulla sen jälkeen, kun sinä ilmestyit kuvioihin? Jos veli (tai hänen avovaimonsa) pitää sinua syyllisenä huonoihin väleihin, etkä siksi ollut tervetullut juhliin? Viestiesi perusteella sinulla vaikuttaisi olevan jotain hampaankolossa sitä veljeä vastaan.