Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

v*tuttaa, en saanut kutsua.....

Vierailija
22.06.2014 |

Avomieheni veljen lapsen ristiäisiin! "pidämme vain suvun kesken" eikö hyviin tapoihin kuulu kutsua pariskunnista molemmat eikä vain toista? Avomieheni muu suku ajattelee minun jo oikeastaan kuuluvan sukuun, joten mikä avomieheni veljeä nyppii? Tunnen itseni hiukan loukatuksi (syystäkin, vai olenko vain herkkis?) avomieheni menee sitten yksin. (hänen veljensä on vähän kahjo ja saa kilarit jos ei mene, sanoo tyyliin"oma veljenpoikasi ei kiinnosta ? Nyyh nyyh")

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko veljellä jotain AVOliittoa vastaan? Jospa hän ajattelee, ettei teidän suhteenne ole "vakava", kun ette ole naimisissa.

Vierailija
22/67 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hän itsekään naimisissa vaan avoliitossa.. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistat sitten itse mitä teet vastaavassa tilanteessa, jos teette lapsia niin kutsu ristiäisiin vain miehen veljelle...

Vierailija
24/67 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 01:04"]Avomieheni veljen lapsen ristiäisiin! "pidämme vain suvun kesken" eikö hyviin tapoihin kuulu kutsua pariskunnista molemmat eikä vain toista? Avomieheni muu suku ajattelee minun jo oikeastaan kuuluvan sukuun, joten mikä avomieheni veljeä nyppii? Tunnen itseni hiukan loukatuksi (syystäkin, vai olenko vain herkkis?) avomieheni menee sitten yksin. (hänen veljensä on vähän kahjo ja saa kilarit jos ei mene, sanoo tyyliin"oma veljenpoikasi ei kiinnosta ? Nyyh nyyh")

[/quote]

No ei sinullakaan kyllä ole oikeutta sanoa noin typerästi, että "oma veljenpoikasi ei kiinnosta *nyyh nyyh*"

No kylläpä se vain on aika iso loukkaus jos ei oman veljen lapsi kiinnosta.

Minulle tulossa pian vauva, eikä sisareni ole kiinnostunut. Ei ole edes nähnyt vauvamahaani kertaakaan. Suksikoon suohon! Kyllä tämä väleihimme tulnee vaikuttamaan viilentävästi...

Vierailija
25/67 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 02:19"]Mieheni ei ole vässykkä. Ei vaan halua sotaa veljensä kanssa, kerta joskus kauan sitten riitti. Hänen veljellään ei kyllä ole kaikki muumit laaksossa... Kun fb:sa oli tilapäivitys ja kuva hänen veljensä sivulla tyyliin "ylpeä isä poikansa kanssa" mieheni laittoi vain yläpeukun... Myöhemmin tuli tekstari "ai noinko vähän setää kiinnostaa että sai veljenpojan että piti ihan peukuttaa? Eikä mitään kommenttia?" (voi kyynel) ap

[/quote]

Vierailija
26/67 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 02:19"]Mieheni ei ole vässykkä. Ei vaan halua sotaa veljensä kanssa, kerta joskus kauan sitten riitti. Hänen veljellään ei kyllä ole kaikki muumit laaksossa... Kun fb:sa oli tilapäivitys ja kuva hänen veljensä sivulla tyyliin "ylpeä isä poikansa kanssa" mieheni laittoi vain yläpeukun... Myöhemmin tuli tekstari "ai noinko vähän setää kiinnostaa että sai veljenpojan että piti ihan peukuttaa? Eikä mitään kommenttia?" (voi kyynel) ap

[/quote]

Vierailija
27/67 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen sisko kutsui ainokaisensa ristiäisiin osan meidän alaikäisistä lapsistamme. Ei siis kumpaakaan meistä vanhemmista, ei edes omaa veljeään, eikä toisaalta kaikkia veljenlapsiaan.

Ei yllättänyt yhtään. Muija harrastaa muutenkin tuollaista sairasta hajoita ja hallitse -meininkiä. Ilmoitettiin tyynesti, että perheestämme ei osallistu ketään. Eikä osallistuttu.

Sittemmin ollaan miehen kanssa sovittu, että hän hoitaa väännöt oman sukunsa kanssa ja pitää sinne päin yhteyttä sen verran, kun katsoo tarpeelliseksi. Minä hoidan oman sukuni. Hyvin toimii.

Vierailija
28/67 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 02:19"]Mieheni ei ole vässykkä. Ei vaan halua sotaa veljensä kanssa, kerta joskus kauan sitten riitti. Hänen veljellään ei kyllä ole kaikki muumit laaksossa... Kun fb:sa oli tilapäivitys ja kuva hänen veljensä sivulla tyyliin "ylpeä isä poikansa kanssa" mieheni laittoi vain yläpeukun... Myöhemmin tuli tekstari "ai noinko vähän setää kiinnostaa että sai veljenpojan että piti ihan peukuttaa? Eikä mitään kommenttia?" (voi kyynel) ap

[/quote]

[/quote]

Mikä tun "kyynel"?!!

Tiedätkö: Ehkäpä hän on tietoinen, ettet ole kiinnostunut itse vauvasta vaan vain itsestäsi! "Munä, minä, minä"... Ehkäpä tuo on avokkisi veljelle käynyt ilmi ja siksi ei näe syytä kutsua sinua patsastelemaan elämänsä hienoimpaan hetkeen ja tuon hänelle kaikkein tärkeimmän ja rakkaimman olennon juhlapäivään!

Voin olla väärässäkin, mutta kalskahtaa vähän sille, että et ole kiinnostunut päivän sankarista, vauvasta...

Vierailija
29/67 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voi kyynel tuli siitä että on veljeltä aika säälittävää itkeä fb:päivityksestä kuin mikäkin nainen.. Olin hyvin kiinnostunut, ristiäisistä, ja vauva on suloinen. (kyllä, olen lapsirakas) olisi vauva saanut lahjaksi jonkin pehmoisen pupulelun yms, mutta ainakin tiedän nyt että hyvä etten ehtinyt ostaa :( muuten olisi jäänyt antamatta.. Ap

Vierailija
30/67 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 01:04"]Avomieheni veljen lapsen ristiäisiin! "pidämme vain suvun kesken" eikö hyviin tapoihin kuulu kutsua pariskunnista molemmat eikä vain toista? Avomieheni muu suku ajattelee minun jo oikeastaan kuuluvan sukuun, joten mikä avomieheni veljeä nyppii? Tunnen itseni hiukan loukatuksi (syystäkin, vai olenko vain herkkis?) avomieheni menee sitten yksin. (hänen veljensä on vähän kahjo ja saa kilarit jos ei mene, sanoo tyyliin"oma veljenpoikasi ei kiinnosta ? Nyyh nyyh")

[/quote]

No ei sinullakaan kyllä ole oikeutta sanoa noin typerästi, että "oma veljenpoikasi ei kiinnosta *nyyh nyyh*"

No kylläpä se vain on aika iso loukkaus jos ei oman veljen lapsi kiinnosta.

Minulle tulossa pian vauva, eikä sisareni ole kiinnostunut. Ei ole edes nähnyt vauvamahaani kertaakaan. Suksikoon suohon! Kyllä tämä väleihimme tulnee vaikuttamaan viilentävästi...

[/quote]

Ei nähnyt vauvamahaasi kertaakaan, mitä hittoa?! No enpä ole tiennytkään että kenenkään vauvamaha on joku NÄHTÄVYYS jota oikein erikseen halutaan tulla katsomaan! Siis mitä helvettiä, hyvä esimerkki taas siitä miten mammat kuvittelee että se raskaus on niiiin ainutlaatuista...! Totaalinen reps :-DDDD

Vierailija
31/67 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 09:38"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 07:15"]

Ihmettelen aina tällaisia sukuja...

Jos omista sisaruksistani joku tekisi noin, niin vanhempamme puuttuisivat. Ei millään "suoraan puhumisella", vaan äiti varmaan soittaisi ja selittäisi miten veljesi pahastui, ja että pidämme heitä jo pariskuntana, joista molemmat kutsutaan.

Voisin myös itse soittaa ja kertoa tilanteen, että puolisoni on pahastunut ja ihmettelemme miksi kutsua ei tullut.

[/quote]

Onko oikeesti tälläisiä sukuja missä suvun patruunat pitää liekassaan jälkikasvua ja määrittelee kuka kutsuu ja ketä juhliin.

Minusta se on nyt vaan niin että juhlan järjestäjällä on täysi vapaus päättää ketä kutsuu, eikä tästä kannata kenenkään pahastua

[/quote]

On olemassa sukuja, joissa asiat opetellaan hoitamaan sivistyneesti, opetellaan tulemaan toimeen kaikkien kanssa niissä tilanteissa joissa tulee tulla toimeen. Ylipäänsä opetellaan käytöstapoja. Ja jos joku aikuinen ei tätä tajua niin siihen puututaan ja asia selvitetään ja siitä puhutaan kunnes kuviot ovat kaikille selviä.

Ei pidä paikkaansa että ihminen voi kaikissa tilanteissa poimia just ne ihmiset jotka sillä hetkellä sattuu huvittamaan. Sehän vasta itsekästä pissisprinsessamaista pompottamista on, päiväkotilapset kiusaavat niin. Kuulu runo kuuluu että yksikään ihminen ei ole saari ja sen pointti on, että emme ole riippumattomia vaan toiset ihmiset ja tilanteet tulee ottaa huomioon.  Esimerkiksi tässä tilanteessa normaaliin käytökseen kuuluu kutsua joko veli ja avopuoliso tai ei veljeä eikä avopuolisoa. Jos veljen avovaimon kanssa ei tulla juttuun niin normaalikäytöksinen ihminen pystyy sen kanssa toimimaan kun tajuaa että kyse on veljen puolisosta, ihmisestä joka veljen läheisin sillä hetkellä.

Vierailija
32/67 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 09:38"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 07:15"]

Ihmettelen aina tällaisia sukuja...

Jos omista sisaruksistani joku tekisi noin, niin vanhempamme puuttuisivat. Ei millään "suoraan puhumisella", vaan äiti varmaan soittaisi ja selittäisi miten veljesi pahastui, ja että pidämme heitä jo pariskuntana, joista molemmat kutsutaan.

Voisin myös itse soittaa ja kertoa tilanteen, että puolisoni on pahastunut ja ihmettelemme miksi kutsua ei tullut.

[/quote]

Onko oikeesti tälläisiä sukuja missä suvun patruunat pitää liekassaan jälkikasvua ja määrittelee kuka kutsuu ja ketä juhliin.

Minusta se on nyt vaan niin että juhlan järjestäjällä on täysi vapaus päättää ketä kutsuu, eikä tästä kannata kenenkään pahastua

[/quote]

On olemassa sukuja, joissa asiat opetellaan hoitamaan sivistyneesti, opetellaan tulemaan toimeen kaikkien kanssa niissä tilanteissa joissa tulee tulla toimeen. Ylipäänsä opetellaan käytöstapoja. Ja jos joku aikuinen ei tätä tajua niin siihen puututaan ja asia selvitetään ja siitä puhutaan kunnes kuviot ovat kaikille selviä.

Ei pidä paikkaansa että ihminen voi kaikissa tilanteissa poimia just ne ihmiset jotka sillä hetkellä sattuu huvittamaan. Sehän vasta itsekästä pissisprinsessamaista pompottamista on, päiväkotilapset kiusaavat niin. Kuulu runo kuuluu että yksikään ihminen ei ole saari ja sen pointti on, että emme ole riippumattomia vaan toiset ihmiset ja tilanteet tulee ottaa huomioon.  Esimerkiksi tässä tilanteessa normaaliin käytökseen kuuluu kutsua joko veli ja avopuoliso tai ei veljeä eikä avopuolisoa. Jos veljen avovaimon kanssa ei tulla juttuun niin normaalikäytöksinen ihminen pystyy sen kanssa toimimaan kun tajuaa että kyse on veljen puolisosta, ihmisestä joka veljen läheisin sillä hetkellä.

Vierailija
33/67 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 02:03"]

Tuo voi kyynel tuli siitä että on veljeltä aika säälittävää itkeä fb:päivityksestä kuin mikäkin nainen.. Olin hyvin kiinnostunut, ristiäisistä, ja vauva on suloinen. (kyllä, olen lapsirakas) olisi vauva saanut lahjaksi jonkin pehmoisen pupulelun yms, mutta ainakin tiedän nyt että hyvä etten ehtinyt ostaa :( muuten olisi jäänyt antamatta.. Ap

[/quote]

Pehmolelu ristiäislahjaksi?

Omituinen koko juttu alusta loppuun.

Nyt et aio lähettää minkäänlaista lahjaa? Silläkö ne välit paranevat?

Ristiäiset ovat pieni juhla. Jos ne pidetään esim. kotona, kutsuttuja tulee mietittyä aika tarkkaan. En sano, että vain toisen puoliskon kutsuminen olisi kovin fiksua, mutta ei siitä kuulu noin sydämistyäkään. Ole sinä fiksu, jos toinen ei ehkä olekaan. Muista myös, että hän on juuri synnyttänyt ja hyvin stressaavassa tilanteessa nyt (ensimmäisen?) lapsen kanssa.

Ette ole naimisissa eikä teillä ole lapsia, joten teidän "perheenne" ei ole niin selkeä kuin itse ehkä ajattelet.

Vierailija
34/67 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 08:28"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 02:03"]

[/quote]

Pehmolelu ristiäislahjaksi?

Omituinen koko juttu alusta loppuun.

Nyt et aio lähettää minkäänlaista lahjaa? Silläkö ne välit paranevat?

Ristiäiset ovat pieni juhla. Jos ne pidetään esim. kotona, kutsuttuja tulee mietittyä aika tarkkaan. En sano, että vain toisen puoliskon kutsuminen olisi kovin fiksua, mutta ei siitä kuulu noin sydämistyäkään. Ole sinä fiksu, jos toinen ei ehkä olekaan. Muista myös, että hän on juuri synnyttänyt ja hyvin stressaavassa tilanteessa nyt (ensimmäisen?) lapsen kanssa.

Ette ole naimisissa eikä teillä ole lapsia, joten teidän "perheenne" ei ole niin selkeä kuin itse ehkä ajattelet.

[/quote]

Ap ei ole se, joka tässä on töpännyt.

Ja hän ei tietääkseni ole kummi, joten pehmoinen pupulelu on ihan ok lahja. 

Ja jos ap ja hänen avomiehensä ovat olleet usean vuoden ajan yhdessä ja asuneetkin puolitoista vuotta, ovat he ihan selkeästi pariskunta. Ap:n miehen veli avovaimoineen teki aikamoisen töppäyksen, ja tuollainen käytös on jotain joka saattaa jäädä pysyvästi hiertämään välijään. 

Kaikkeen ei kuulu alistua, ja mielestäni tämä tilanne on sellainen, joka menee hyväksyttävyyden rajojen ulkopuolelle.

Vierailija
35/67 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ikävä teko! Me esim kutsuimme viime vuonna poikamme ristiäisiin sellaisen ihmisen josta emme niinkään pidä, mutta hän sattui olemaan juuri avoliitossa poikamme kummin kanssa nii tottakai kutsuimme hänetkin..

Vierailija
36/67 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On narsistista vallankäyttöä valikoida kutsuvieraita sen perusteella, kuka on nyt onnistunut miellyttämään viime aikoina ja kuka taas ei. Läheisten kanssa saattaa tulla pientä kismaa, aina ei tulla toimeen sen läheisen valitseman elämänkumppanin kanssa, jonkun lapsi on "kuriton kakara" jne. Silti näistä päästään yli, kun mietitään, onko kutsuilla tarkoitus loukata jotakuta vai ei. Jos käyttää kutsua vallankäytön välineenä ja osoituksena siitä, kuka on suosiossa ja kuka ei, ei oikeasti ole mieltänyt juhlien tarkoitusta. Ei kenenkään tarvitse tietenkään kutsua ihan jokaista tuntemaansa henkilöä, mutta kutsuilla ei ole tarkoitus näpäyttää eikä osoittaa suosituimmuusjärjestystä.

Vierailija
37/67 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei tehnyt oikein jättämällä menemättä, jos ei selittänyt veljelleen syytä. Eikä syyn olisi pitänyt olla mikään tekosyy, vaan se, että olisi rehellisesti kertonut sinun kuuluvan hänen perheeseensä avopuolisona ja ettei hän halua osallistua juhliin, joihin sinua ei ole kutsuttu.

Vierailija
38/67 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiathan ovat sitten hyvin. Lapsi sai nimen, vaikka ette olleet paikalla ja todennäköisesti juhlat sujuivat hyvin ja kaikilla oli kivaa. Mutta kun teille joskus tulee lapsia, koko miehen suku unohtaa tulla paikalle. Kun on muuta ja tärkeämpää.

Vierailija
39/67 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlan järjeställä on oikeus valita vieraansa. Ei ole mitään automaattisia oikeuksia millä juhliin pääsee.

Vierailija
40/67 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 23:22"]

Juhlan järjeställä on oikeus valita vieraansa. Ei ole mitään automaattisia oikeuksia millä juhliin pääsee.

[/quote]

Jep, ja vieraalla on oikeus valita, ottaako kutsun vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi