Vauva- ja pikkulapsiperheelliset! Miten onnistutte pitämään seksielämän vireänä parisuhteessa?
Kommentit (50)
Ei meillä mitään aikaa ole sovittu, mutta joka toinen ilta harrastetaan seksiä. Perherauhan takia se on mukavampaa kuin odottaa sitä maagista "ties milloin" tulevaa fiilistä. Jos mun oloja alkaa odotella, saa odottaa vaikka puoli vuotta ja siinä ehtii tulla jo ero.
Meillä säännöllinen seksi on tärkeämpää mulle kuin miehelle. Imetys ei ole yhtään vienyt haluja. Ap
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 23:48"]
Tuntuu vaikealta keksiä, miten se onnistuisi.
[/quote]
Ainakin minä ratkaisin asian niin että pyöritin kahta hoitoa parisuhteen rinnalla kun lapset olivat pieniä. Helpottaa kummasti arjessa kun ei tarvitse puutteessa kärvistellen kärsiä lasten ja vaimon kitinöitä.
Toki jätin hoidot pois kun pahin kitinäaika alkoi hellittää ja parisuhteelle oli taas aikaa.. ;) . Suosittelen , voisi pelastaa monta avioliittoa.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 09:00"]
Meillä on kolme lasta, pienin 1v. Seksiä on aina joka toinen päivä. Emme siis pohdi huvittaako vaan asia on rutiini. Menemme yhdessä illalla kyllin ajoissa nukkumaan, jotta ennätämme rakastella ja saada kylliksi unta. Joskus vaikeimpina yöherrämiskausina tämä tarkoitti jo ysin jälkeen. Mieheni tietää kyllä, että esim.22.30 maissa on turha enää saada minua mukaan. Joskus tulee se tärkeä jalkapallomatsi, silloin sen voi valita hyvällä mielellä.
Eilenkin rakastelimme keittiön tasoilla ja olohuoneen lattialla. Pienten lasten kanssa tämä on mahdollista. He kun nukkuvat klo 21 mennessä. Enemmän olen huolissani miten rakastelu onnistuu sitten teinien kanssa.
Ja tärkeää on tietysti arvostaa itseään ja toista. Harrastaa vähän liikuntaa. Ja kyllä minua ainakin auttavat kauniit alusvaatteet ja muu huomiointi tuntemaan itseni ihanaksi naiseksi. Mikä taas auttaa oman eroottisen mielikuvan ylläpitämisessä.
[/quote]
Erosimme vähän enne kuin lapset tulivat teini-ikään joten ei ongelmaa sen suhteen. Viikot saa naida ihan rauhassa, tietysti jos lapset on käymässä viikonloppuna niin silloin täytyy vähän rajoittaa mutta kestää sen.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 23:48"]
[/quote]
Ainakin minä ratkaisin asian niin että pyöritin kahta hoitoa parisuhteen rinnalla kun lapset olivat pieniä. Helpottaa kummasti arjessa kun ei tarvitse puutteessa kärvistellen kärsiä lasten ja vaimon kitinöitä.
Toki jätin hoidot pois kun pahin kitinäaika alkoi hellittää ja parisuhteelle oli taas aikaa.. ;) . Suosittelen , voisi pelastaa monta avioliittoa.
[/quote] niin suosittelet kenelle? Imettävälle äidille, joka ei ilman vauvaa lähde toistaiseksi mihinkään? Pah.
ap
Oksettavaa yleensäkään ryhtyä selittelemään miten hoitaa hommat sekä vielä enemmän jos neuvoo muita miten se tehdään.
Aika hankalaa on. Meillä on aika pitkään eletty leikki-ikää kahden lapsen toimesta, päiväkodissa nukutetaan -> illalla nukahtaminen venyy klo 23.00 Ja silti aamulla herätään klo 6.30 viimeistään. Illat on raskaita, kun nukahtaminen kestää ja itsellä menee paukut. Tähän kun lisätään teini, joka viihtyy seurassamme ja liian pien asunto. Kerta viikkoon yritetään keksiä joku keino.
Heh ap, meillä aika samanlaista, esikoinen on 5v ja valvoo nyt myöhään kun lomalla on, ja vauva tietysti nukkuu ja valvoo miten sattuu. Onneksi meillä on paljon tukiverkostoa, jotka vievät välillä esikoista leikkipuistoon yms, jotta me vanhemmat saamme levätä, eli harrastaa seksiä :D sitähän tietenkään tukiverkostomme ei tiedä. Mutta siis seksi on huomattavasti vähentynyt, keskimäärin sitä on kerran viikossa. Öisin kumpikaan ei jaksa.
Meillä ei ole lähellä tukiverkostoa avuksi. Oliskin. Ei tässä tilanteessa liene muuta vaihtoehtoa kuin yöllä unien kustannuksella. Ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 23:48"]
[/quote]
[/quote] niin suosittelet kenelle? Imettävälle äidille, joka ei ilman vauvaa lähde toistaiseksi mihinkään? Pah.
ap
[/quote]
No miehelle tietysti, väitätkö muka ettet tajunnut. Ja naiset nyt ei seksiä halua kun lapset on saatu,lue vaikka tätä palstaa hetki niin uskot tämän.
Jos ne halut sattuu palaamaan sitten joskus niin mies voi vähentää hoitojen määrää jos potenssi ei iitä enää vaimon halujen täyttämiseen :D .
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 10:28"]
Oksettavaa yleensäkään ryhtyä selittelemään miten hoitaa hommat sekä vielä enemmän jos neuvoo muita miten se tehdään.
[/quote]
Pitää aina auttaa ystävää hädässä ( puutteessa ) . Kirottu hän ken ei kiimaista auta.
Meillä on sovittu joka päivälle rakasteluaika eli kalenterista katsottu, koska ehtii. Joskus se on aamulla, joskus miehen ruokatunnilla, joskus jalkapallomatsin jälkeen. Joka tapauksessa molemmat tietävät, että se aika on varattu, kumpikin toimii niin, että aika on sopiva eli lapset nukkumassa tms. Onnistuu meillä, koska lapset nukkuvat aika täsmällisesti eikö kumpikaan ole hereillä aamulla klo 5.30.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 10:26"]
[/quote]
ap
[/quote]
No miehelle tietysti, väitätkö muka ettet tajunnut. Ja naiset nyt ei seksiä halua kun lapset on saatu,lue vaikka tätä palstaa hetki niin uskot tämän.
Jos ne halut sattuu palaamaan sitten joskus niin mies voi vähentää hoitojen määrää jos potenssi ei iitä enää vaimon halujen täyttämiseen :D .
[/quote] Mua ei kiinnosta ohjeet miehille. Eikä mun miestäkään kiinnosta tuommoiset ohjeet.
ap
Me opettelimme tarttumaan hetkeen...ja seksielämä on parempaa ja estottomampaa kuin ennen lapsia ;)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 10:55"]Me opettelimme tarttumaan hetkeen...ja seksielämä on parempaa ja estottomampaa kuin ennen lapsia ;)
[/quote] jes. Meillä tuo ei onnistu ennen kuin saan kuparikierukan. Kun ei sitä kumia nyt ihan aina ole saatavilla. ..ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 10:47"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 10:26"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote] Mua ei kiinnosta ohjeet miehille. Eikä mun miestäkään kiinnosta tuommoiset ohjeet.
ap
[/quote]
Mutta miestäsi varmasti kiinnostaa, kysymyksestäsi päätellen.Eihän kukaan mies nyt niin hullu ole että myöntäisi kiinnostusta olevan. Ja ellei vielä, niin annahan ajan kulua, noin kun jatkatte niin varmasti kiinnostaa..
Voit sitten avata keskustelun palstalle: "... selasin mieheni puhelinta ja löysin... onko mies pettänyt minua jne. :D .
Meillä on nyt vajaa parikuinen ja toinenkin alle 1,5v. Seksiä harrastetaan edelleen useampi kerta viikossa. Ihan joka päivä ei nyt tällä hetkellä onnistu mutta toisaalta joinain päivinä ehtii jopa kahdesti. Esikoisella on melko tarkat rutiinit ja päiväunet on käytetty hyödyksi, illalla menee ajoissa nukkumaan joten silloin ehtii vaikka mitä. Vauvalla ei vielä täydelllistä rytmiä ole mutta nukkuu pidempiä pätkiä illalla ja joskus sattuu nukkumaan/olemaan tyytyväinen päiväuniaikaan. Kaikista väsyneimpinä päivinä tietty jätetään petipuuhat väliin mutta kyllä seksi ja parisuhde on sen verran tärkeitä molemmille.
Mielestäni aikaa kyllä löytyy jos vaan haluaa. Toki koliikkilapsen kanssa oli rankempaa ja toisille nyt riittää kerta viikkoonkin mutta vaikka vauva nukkuisi pienissä pätkissä (kuten tällä nyt on tiheän imun kausi) niin kyllä se yksi lyhyt pätkä edes viikossa kannattaa käyttää pari suhteen hoitoon.
Meillä lapset menevät nukkumaan seuraavasti:
3vee klo:19.
6 ja 9vee klo:20. (viikonloppuina klo:21.)
Näin jää iltaan kahdenkeskistä aikaa ja aikaa myös seksille. Ei tulisi mieleenkään antaa lasten valvoa esim. klo:22. saakka, kun eihän sitten jäisi yhtään aikaa kahdestaan!
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 10:44"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 10:26"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote] Mites sitten, saanko mä ottaa itelleni hoidon kun miehen potenssi ei riitä edes mun halujen tyydyttämiseen (mistään hoidoista puhumattakaan).. Miehelle riittää kerta viikkoon ja välillä sekin jää "jos on muuta mielessä" (esim. tekemättömät kotityöt/kiire ymsyms), eli mieheni on perus av-mamma..
t. Ohis
Hus ketjusta huorahullu.
Mä en ehkä halua sopia mitään rutiiniseksiaikaa x kertaa viikossa, mutta pyrin huolehtimaan siitä, että vähintään kerran viikossa natsaa. Kumipakko häiritsee spontaaniutta... ap