Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on nyt käynnissä testi, onko Suomessa työvoimapulaa. Hain työpaikkaa, jonka mainituista vaatimuksista täytän 100% ja

Vierailija
25.06.2021 |

"eduksi on" -kohdista 90%.

Jos ei tule haastattelukutsua, Suomessa ei todistettavasti ole työvoimapulaa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ihan selkeästi Perussuomalaisten ajatuspajan tutkija, tieteellisyyden taso on niin huima että ei voi kuin ihailla miten paljon ihminen eroaa simpansista.

Vierailija
22/26 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait kukaan rikollisia palkkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö no jos ei ole työvoimapulaa, miksi kunnassani jatkuvasti roikkuu avoinna paikkoja joihin ei ole hakijoita? Logiikka on pettämätön testissäsi!

Mistä sinä tiedät, että niihin paikkoihin ei ole hakijoita?

Vaimoni, silloin 46v haki viime keväänä töihin marjatilalle.

Oli oikein kampanja "Pelastetaan marjatilat" tai jotain.

Ei kelvannut.

Omassa maakunnassa muutama vuosi sitten yksi metallialan yrittäjä naukui lehdessä työvoimapulaa. Jutussa kävi ilmi, että töihin oli tulossa työttömänä olevia ja ammattikoulusta valmistuneita, mutta he eivät kelvanneet, kun yrittäjä halusi just niitä, joilla oli jo työpaikka ja pitkä työkokemus. Mutta kun työvoimapula, nyyh.

Vierailija
24/26 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt tätä testiä nyt puoli vuotta ja luetuttanut hakemuksia ja cv:tä muilla, en ole päässyt yhteenkään haastatteluun. Asun Espoossa mutta jo kaksi kuukautta olen hakenut koko Suomesta. Ja olen vakituisessa työsuhteessa. Reppufirmojen kautta tehnyt rekryt olen välttänyt, ja hakenut baan jos on todella mielenkiintoinen paikka.

En tiedä miten niitä töitä nykyään saa. Pitääkö hakea vaan määräaikaista ja osa-aikaista ja antaa sitten polkea omia etuja alkuun että saisi jalan ovenväliin? Vai pitääkö verkostoitua ja julistaa sitä linkedinissä ihan suorittavaa toimistotyötä tekevänkin?

Mitä se suorittava toimistotyö on? Mulle tulee mieleen lähinnä assari/sihteeri/laskutus jne.

Vierailija
25/26 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö no jos ei ole työvoimapulaa, miksi kunnassani jatkuvasti roikkuu avoinna paikkoja joihin ei ole hakijoita? Logiikka on pettämätön testissäsi!

Ei kelvannut.

Omassa maakunnassa muutama vuosi sitten yksi metallialan yrittäjä naukui lehdessä työvoimapulaa. Jutussa kävi ilmi, että töihin oli tulossa työttömänä olevia ja ammattikoulusta valmistuneita, mutta he eivät kelvanneet, kun yrittäjä halusi just niitä, joilla oli jo työpaikka ja pitkä työkokemus. Mutta kun työvoimapula, nyyh.

Tämähän se ongelma on. Yhdessä lehtijutussa valitettiin "joudutaan ottamaaan jopa kokemattomia". Eli työkokemus pitää hakea muualta, mutta kun kukaan ei halua kokemattomia, niin sitten käy näin. Ennen oli itsestään selvää ymmärtää, että kokemusta saa vain tekemällä. Nyt työnantajat haluavat, että muut kouluttavat heille tekijät ja he ottavat vain rusinat pullasta. 

Vierailija
26/26 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kelvannut.

Moni koneistushomma on sellaista, että siihen pitää olla vähintään 10v työkokemus.

Palkkauksessa tämä ei kuitenkaan juuri näy, 2500€ brutto alkaa olla maksimipalkka niissä hommissa.

Nyt on päässyt syntymään tilanne, että niitä kokeneita koneistajia ei ole tarjolla, edelliset eläköityvät ja uudet osaavat lähinnä vaihtaa automaattisorviin kappaleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän