Ahdistaa stalkkaavat miehet
Miehet joiden kanssa on joskus ollut jotain pientä juttua, miehet, joille on joskus vain ollut ystävällinen, exät, kollegat jne. Mikä tällaisia miehiä vaivaa? Tekisi mieli poistaa Facebook, Insta ja LinkedIn tällaisten ahdistavien stalkkereiden vuoksi. Estäminen ei auta, kun sitten tekevät uusia tilejä.
Kommentit (36)
Miten nämä ikävät tyypit yleensä löytävät oman kantensa, kun sitten kumminkin näkee näitä sairasvirnunaamapariskuntia? Kysykööt toisiltaan neuvoja, ei me tiedetä.
Vierailija kirjoitti:
Hauskinta on, että nämä samathutsut laittavat profiileihinsa perspillutissikuvia, joissa tuijotetaan nussimua -ilmeellä. Sitten kiukutellaan ja syytellään aiheettomasti jos joku lähestyy palvelun ulkopuolella. Ihan kuin näillä ei olisi mitään vastuuta omasta käytöksestään. Ja kannattaisi tosiaan perehtyä termistöön, profiilin katsominen ei todellakaan sitä ole. Miehistä sanotaan, että haluvat sekä syödä että säästää kakun, mutta kyllä ne on nämä nykyämmät, jotka niin toimivat.
Menikö noin pahasti tunteisiin? Taidat itse olla tällainen sairas ahdistelija ja stalkkeri. Ihan tiedoksi vain, että kyllä sitä ahdistellaan ja vainotaan ihan ilman tuollaisia kuviakin. Monille miehille riittää pelkkä hymy ja ystävällisyys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskinta on, että nämä samathutsut laittavat profiileihinsa perspillutissikuvia, joissa tuijotetaan nussimua -ilmeellä. Sitten kiukutellaan ja syytellään aiheettomasti jos joku lähestyy palvelun ulkopuolella. Ihan kuin näillä ei olisi mitään vastuuta omasta käytöksestään. Ja kannattaisi tosiaan perehtyä termistöön, profiilin katsominen ei todellakaan sitä ole. Miehistä sanotaan, että haluvat sekä syödä että säästää kakun, mutta kyllä ne on nämä nykyämmät, jotka niin toimivat.
Menikö noin pahasti tunteisiin? Taidat itse olla tällainen sairas ahdistelija ja stalkkeri. Ihan tiedoksi vain, että kyllä sitä ahdistellaan ja vainotaan ihan ilman tuollaisia kuviakin. Monille miehille riittää pelkkä hymy ja ystävällisyys!
Ei taida tuokaan poika kelvata edes viiteryhmänsä edustajille. Käveleviä riesaparisuhteen mainoksia.
Pitääkin palata vanhan ajan etikettisääntöihin, jotka opetettaisiin jo koulussa. Voi esittäytyä kohteliaasti ja tiedustella, josko voisi tarjota neidille joskus teet kahvilassa. Ei on ei, ja sitten kumarretaan kohteliaasti ja toivotetaan neidille hyvää päivänjatkoa. Näin säilyy arvokkuus.
Tämä ei edes ole mikään exä, vaan tuttu jo ihan nuoruudesta. Tiemme ristesivät aikuisiällä, kun tunnemme samaa porukkaa. Olin juuri eronnut, ja tämä mies esitti kaveriani. Saattoi lipsahtaa pari kertaa vähän pusutteluksi, mutta jyrkän ein sanoin kaikelle seurustelulle, eikä hänkään koskaan ehdottanut moista. Sitten alkoi ilmestymään humalassa oveni taakse jolloin sanoin että en halua edää olla kaveri.
Nyt näin 10v myöhemmin on juuri menossa käsittelyyn hänelle hakemani lähestymiskielto.
Viimeiset kolme vuotta jatkuvaa viesitulvaa vaikka en ole vastannut hänelle enää 3 vuoteen yhtään mitään. Sitä ennen usean vuoden ajan kerroin ehkä kaksi kertaa vuodessa että en halua olla hänen kanssaan tekemisissä. mutta kun se ei mennyt perille niin lopetin vasgtaamisen kokonaan.
Arvaatte varmaan mitä hän sanoi kuulustelussa? No tietenkin että minun olisi pitänyt itse sanoa hänelle etten halua olla yhteydessä :D Miten voi olla noin tyhmä ihminen???
Lisäksi hän yritti ärsyttää eri tavoin miestäni (jonka kanssa olemme olleet yhdessä 6 vuotta), mutta sehän ei onnistunut sekään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tänä päivänä enää uskalla tehdä mitään. Olin kerran puistossa lenkillä kun yksi sataa ja tuhatta ajanut nuori naispyöräilijä kaatui pyörällään juuri ennen minua. Menin sitten kysymään, että kävikö pahasti ja otin kädestä kiinni, että voisin auttaa ylös niin alkoi huutaa "IRTI SAATANA!". Siinäpä keräili romunsa sitten yksin.
No toivottavasti opit kerrasta, että kaatuneelta saa ja pitääkin mennä kysymään onko tämä kunnossa, mutta siltikään *EI SAA KOSKEA* ilman lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka toinen olisi perspillu levällään kadun varressa, ei se oikeuta ahdistelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras oli kun exäni vuosien takaa ihmetteli että miksen ole instagramissa. Niin no miksen jos tein sinuunkin niin suuren vaikutuksen 2 kk seurustelulamme että minua täytyy etsiä vielä 10 vuotta myöhemmin.
Somettomuus on kieltämättä kätevä karkotin mahdollisille stalkkaajatyypeille.
Yhdessä opiskeluaikaisessa harjoittelussa tutustuin heti ensimmäisenä päivänä nuoreen mieheen, joka vaikutti sinänsä mukavalta ja puheliaalta mutta vähän yli-innokkaalta ja tilannetajuttomalta. Pyysi Facebook-kaveriksi, johon vastasin, etten ole kyseisessä palvelussa. Naamansa vääntyi nutturalle välittömästi ja hän näytti ihan siltä, että olisi juuri haistanut jotain todella pahaa :D Yritti vielä änkyttää jotain, että n-niin mutta mikset ole johon kommentoin vain, että en halua.
Jonkin ajan kuluttua korviini kantautui, että kyseinen nuori mies yritti treffeille kaikkia uusia naistyöntekijöitä ja -harjoittelijoita, ja oli somessakin ilmeisesti melkoinen pommittaja ja roikkuja. Ei käsittääkseni ole mikään S. Lammi -osaston sekopää mutta lapsellisuudessaan ja ripustautuvuudessaan silti raskas käytökseltään.
Tod. näk. lapsena hyväksikäytety.
Todennäköisempää on, että kyseessä oli klassinen tapaus, jolle tärkeintä on löytää "joku". Ei sen niin väliä, kuka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet kyllä helposti luulee ,että nainen on kiinnostunut. Vähän aikaa sitten naapuritalon mies tervehti minua, tervehdin tietysti takaisin. Seuraavan kerran hän alkoi jutella niitä näitä ,sireenin kukkimisesta ja lintujen pesinnästä. Luulin että on vaan ystävällinen. No sitten tulikin yöllä humalapäissään laulamaan ikkunan alle ja aamulla huomasin sotkuisen epäselvän kirjeen eteisessä. On niin rakastunut minuun ym paskaa. Minä olen naimisissa, kyllä inhotti koko tyyppi. Laitoin anonyymin tekstiviestin ,uhkasin poliisillakin. Nyt ei ole enää tervehtinytkään. Onneksi.
No miten niitä lähestymisyrityksiä sitten pitäisi tehdä?
No ei ainakaan kännissä lauluesityksiä ikkunan alla eikä rakkauskirjeitä postiluukusta. Varsinkaan naimisissa olevalle ihmiselle.
Vuosia sitten olin aviomieheni kanssa telttailemassa. Käytiin läheisessä ravintolassa tanssimassa ja joku tuntematon pyysi tanssimaan ,no minä tanssin pari valssia hänen kanssaan. Tanssi meni ihan normaalisti , ei mitään outoa. Hän tuijotti minua sen jälkeen aina siihen saakka kun mieheni kanssa lähdimme. Mentiin telttaan nukkumaan , niin tämä idiootti vähän ajan kuluttua tuli teltalle. Avasi vetoketjun teltan ovesta ja könysi telttaan. Mies antoi kunnon läksytyksen. Verissä päin häipyi tunkeilija. Enpä uskaltanut nukkua sinä yönä. Miehet osaa olla ihan hulluja.
Mies jotenkin sekoaa, eikä osaa enää ajatella järkevästi. Jos hymyilee tai vähän juttelee niin mies tulkitsee sen kiinnostuksesi. Sitten unohtuu kaikki käytöstavat ja järki katoaa päästä. Naisena vaikea ymmärtää tätä.
Vierailija kirjoitti:
Mies jotenkin sekoaa, eikä osaa enää ajatella järkevästi. Jos hymyilee tai vähän juttelee niin mies tulkitsee sen kiinnostuksesi. Sitten unohtuu kaikki käytöstavat ja järki katoaa päästä. Naisena vaikea ymmärtää tätä.
Osa miehistä kyllä tajuaa ihan hyvin vaikka olet ystävällinen ja hymyilevä, osaavat kuitenkin tulkita tilannetta, onko se naisen käytös ihan perus ystävällisyyttä, jossa ihminen puhuu ihmisille, vai onko nainen kiinnostunut ja antaa vasta kaikua.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tänä päivänä enää uskalla tehdä mitään. Olin kerran puistossa lenkillä kun yksi sataa ja tuhatta ajanut nuori naispyöräilijä kaatui pyörällään juuri ennen minua. Menin sitten kysymään, että kävikö pahasti ja otin kädestä kiinni, että voisin auttaa ylös niin alkoi huutaa "IRTI SAATANA!". Siinäpä keräili romunsa sitten yksin.
Sepäs oli kypsä reaktio neidiltä. Toivottavasti ei polkupyörän ketjut napsahda poikki seuraavalla pyöräreissulla.
Poista fb ja pidä insta? Ahdistus vähenee.
*stalkkausta tai muutakaan epäasiallista, saati rangaistavaa.