Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin löytää hengellisyyteni uudestaan. Tunnen olevani vain eksyksissä.

Vierailija
24.06.2021 |

Tiedän, että moni joka on kyynistynyt elämään, elänyt vääränlaisten ihmisten kanssa ja joutunut tarpomaan karmeassa ahdistuksessa ja tuskassa, on vaikea luottaa ja uskoa mihinkään.
Minunkaan on enää vaikea uskoa mihinkään.

Olen kuitenkin myös kokenut aikaisemmin sen, että kun kasvoin ihmisenä ja löysin itseeni jonkunlaisen yhteyden niin tunsin oikeasti elämässä rakkautta, vilpittömyyttä ja toivoa ihmisiä kohtaan. Elämä tuntui kantavan vaikeista tilanteista huolimatta. Tunsin sisälläni jotain niin voimakasta vilpittömyyttä ja turvaa, etten enää edes muista miltä se todella tuntui. Muistan kun yritin selittää sitä silloiselle miesystävälleni ja kerroin kun ihmetteli, että miltä usko tuntuu tai miltä mikään korkeampi voima muka tuntuu. Yritin vakuuttaa miten hyvältä se tuntui. Se oli jotain joka on mutta on vaikeasti selitettävissä jos sitä ei ole itse kohdannut ja tuntenut.

Muistan myös kertoneeni monille ihmisille kuin ihanaa elämä on ja vaikeuksista selviää tuskan kautta. Vaikka en ollut mitenkään valmis tässä elämässä ja oli omat ahdistukseni niin silti oli vain sisällä jokin hyvä ja turvallinen ulottovuus, josta sain itsevarmuutta elämääni. Kaikki meni hyvin ja asiat oli oikeasti paremmalla mallilla kuin koskaan.

Putosin sitten rotkoon, aloin seurustelemaan tuon miehen kanssa ja koin äärimmäisen ahdistavia asioita. Näin painajaisia, elin turvattomuudessa, pelossa ja siinä, etten ole mitään. En pystynyt päästämään irtikään ja annoin itseni vain vajota syvemmälle suohon. Ilmassa oli läsnä vain pahuus ja elin epätodellisuudessa.

Nyt se on vain todellisuutta. Tuntuu helvetiltä ja kuin olisi avohaavoilla. Sattuu ja elämä tuntuu synkältä, en luota ihmisiin ja olen kyyninen. Vilpittömyyteni on kadonnut, samoin tunne sisältä ja kaikki kasvuni lähteet mitä minussa oli. Tuntuu niin poljetulta ja huonolta enkä ole yhtään se ihminen joka olin kun olin onnellinen. En ole koskaan ollut himouskovainen tai muutakaan. Luotin vain elämään ja tunsin sisäistä turvaa vaikeiden kokemuksien jälkeen. Sitten kun jouduin uudestaan pohjalle niin luotto itseensä on mennyt. Masentaa ja joka päivä on syyllisyyttä ja häpeää täynnä. Vaikka olen tehnyt kaikki välttämättömät toimenpiteet ja yrittänyt vain päästä eroon huonoista ihmissuhteista niin jokin epäusko ja elämän kurjuus on jäänyt päälle. Elän jossain vieraalla mutta lapsuudesta tutulla maaperällä. Päihteiden ja paskojen juttujen lähellä. Asiat ovat vaan vieneet mukanaan ja nykyään tuntuu kuin elämässä ei olisi värejä. Tuntuu vain toivottamalta.

Pääseeköhän tästä vielä tuonne omaan turvalliseen itseensä vai olenko jo menetetty tapaus..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja miehestä olen päässyt paljon kauemmaksi. Tuntuu edelleen vain todella oudolta, miten sellaista pahuutta voi kokea. Väkivaltaa, alistamista, syyllistämistä, manipulointia.. 

Kun siihen uppoaa niin sitä vain lakkaa elämästä. Ihan kuin elämänilo olisi vain imetty hiljalleen pois ja se vaikuttaa vain todella uskomattomalta. Miten se edes tapahtui ja miksi.. 

Loppuen lopuksi sitä ei enää tuntenut mitään koska tuskaan ja peleihin tottui. Oppi itsekin pelaamaan mutta kadotin kuitenkin itseni. Harmillista mutta ehkä toivun. 

Onneksi sain tänään lehden joltakin random pariskunnalta yhtäkkiä. Hengellisyyteen liittyvän ja se sitten sai mietteet nyt tähän konkreettiseen muotoon mitä olen jo pitkään pohtinut. Olen myös miettinyt koko elämän päättämistä mutta yritän jostain saada jotain voimaa ja näköalaa kuitenkin. 

Ap 

Vierailija
2/9 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/9 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä valita. Ihmiset valittaa liian paljon

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
4/9 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menee hyvin, on helppo uskoa Jumalan johdatukseen.

Kun elämä potkii kunnolla päähän, ihmettelee, missä se Jumala nyt on.

Jobin kirjaa suositeltiin lukemaan.

Se kyllä haihdutti viimeisetkin uskon rippeet.

Omillamme me täällä olemme, ei meitä mikään Taivaan Isä ole paapomassa.

Vierailija
5/9 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydä hengellisyytesi Suomen muinaisuskosta. Lue kirjoja ja tutki historiaa.

Vierailija
6/9 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengellisyyttä vastaavia kokemuksia saan luonnosta, maisemista, tähtitaivaasta, luonnontieteisiin liittyvistä harrasteistani.

Vierailija
7/9 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä samanlainen tarina takana toki lisäksi olen kylällä joutunut kiusaamisen kohteeksi kun joku levittää selän takana paskoja juttuja. Tällä hetkellä aika ihan sama olotila jos ko. ihmiset saa tuosta parempaa mieltä niin siitä sitten vaan. Tiedän että uskoville on luvassa parempaa ja tämä kuten sinun tilanne on vain koettelua.

Lue alan kirjallisuutta ja keskustele netissä samanhenkisten kanssa, pikku hiljaa alat huomaamaan mitä teatteria tämä elo täällä maan pinnalla on ja kuinka säälittäviltä ihmiset ja heidän käytös näyttääkään. Kun sen tajuaa sitä jotenkin jaksaa.

Vierailija
8/9 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löydä hengellisyytesi Suomen muinaisuskosta. Lue kirjoja ja tutki historiaa.

Miksi se olisi uskottavampaa kuin lähi-idän tuontijumala?

Vierailija
9/9 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska esi-isämme uskoivat näihin muinaisjumaliin ja henkiolentoihin. Ne ovat kiinteästi sidoksissa luontoomme, kieleemme ja siihen keitä me olemme. Lähi-idän tuontijumala messioineen ym. profeettoineen olivat osa Suomen ja suomalaisten alistusta, toisin kuin muinaisuskontomme. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme