Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsemurha-ajatukset

Vierailija
21.06.2014 |

Ahdistaa, että tosissani olen alkanut suunnitella päivieni päättämistä itse. Ei oikeasti ole ketään jolle voisin avautua..Tajuan, että tarvin apua mutta keneltä sitä nyt pyytää..kesken pyhienkin.

Kommentit (28)

21/28 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 22:13"]

Huomaan kokoajan katselevani esim korkeita rakennuksia ja junia miettien uskaltaisinko. Ja toivon kokoajan että tapahtuisi joku onnettomuus ja kuolisinkin siinä. Olisi helppoa ja kunniallista. Millaisia itsemurha-ajatuksia teillä muilla on ollut? AP

[/quote]

Toivoin myös että joku päättäisi päiväni puolestani tai että sairastuisin tappavaan tautiin. Lisäksi mietin teräaseita, eräänlaista hirttäytymistä, lääkeyliannostusta, huumeita (ikäänkuin jostain olisin niitä saanut), hypotermiaa... En halunnut pudota tai hukkua. Luin netin itsetuhoisten niksi-narikoita paljon. Minulla ne ajatukset olivat pitkälti lohduttava suojakeino, tapa päättää omasta elämästä kun olosuhteista oli tullut sietämättömiä. Masennusoire myös, niistä tuli sitkeä pakkomielle. Mutta kuten sanottu, ne myös lohduttivat jollakin

Miten niin ei vakuutuksia?

Vierailija
22/28 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoissa mietteissä täällä. Eilen kerroin lääkärille, että iltaisin mietin lääkepurkki kädessä, jos vain kokeilisi onneaan ja kaapissa olevat lääkkeet riittäisivät päättämään tämän kaiken paskan. Lääkäri oli vain kuin en olisi sanonut mitään, sivuutti täysin asian.  Luin myöhemmin kannasta, että oli kuvaillut minua hieman ahdistuneeksi.

En vain tiedä mitä tehdä, kun itse ei pärjää ja apua ei saa. Ehkä se onnen kokeilu on se vaihtoehto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

K I L L, K I L L, K I L L

Vierailija
24/28 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö jotain, peseydy ja käy kävelyllä. Huomenna on jo parempi mieli. Älkää takertuko liiaksi ajatuksiinne, huolehtikaa kehon hyvinvoinnista

Vierailija
25/28 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoissa mietteissä täällä. Eilen kerroin lääkärille, että iltaisin mietin lääkepurkki kädessä, jos vain kokeilisi onneaan ja kaapissa olevat lääkkeet riittäisivät päättämään tämän kaiken paskan. Lääkäri oli vain kuin en olisi sanonut mitään, sivuutti täysin asian.  Luin myöhemmin kannasta, että oli kuvaillut minua hieman ahdistuneeksi.

En vain tiedä mitä tehdä, kun itse ei pärjää ja apua ei saa. Ehkä se onnen kokeilu on se vaihtoehto?

Pärjää missä?

Vierailija
26/28 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 19:04"]

Ahdistaa, että tosissani olen alkanut suunnitella päivieni päättämistä itse. Ei oikeasti ole ketään jolle voisin avautua..Tajuan, että tarvin apua mutta keneltä sitä nyt pyytää..kesken pyhienkin.

[/quote]

Mulle voit kirjoittaa, jos tahdot. Suomi24 profiili; jari-pekka65

J-P

[/quote]

Kiitos. En ehkä pysty kirjoittamaan, mutta jo viestisi auttoi..ehkä on oikeasti ihmisiä joille tällaisenkin voi myöntää. Ei ole ketään niin läheistä että voisin kertoa ja terapeuttini varmaan järjestäisi minut pakkohoitoon.

Moni suomessa on kaatunut tuohon suohon ja noussut sieltä, jotkut useamman kuin kerran. Kyllä täällä on ihmisiä, joihin voi nojautua

Vierailija
27/28 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 19:15"]Helpompi olisi vaan kävellä junan alle.[/quote]

Risoo ja pahasti, kun ihmiset tekevät itsemurhia jäämällä junan tai rekan alle. Oman elämänsä saa toki haaskata, mutta se että mennään toisen työpaikalle ja laitetaan toinen ihminen tappamaan, on enemmän kuin väärin! Siinä voi pahimmassa tapauksessa tuhota junan- tai veturinkuljettajankin elämän...

Itsetuhoajatusten kanssa kamppailevien hoito on päivystyksessä nykyään arkipäivää. Ei sinua sieltä pihalle naureta.

[/quote]

Anteeksi kovasti mutta en jaksa ajatella ikuisesti vain muita, ei kukaan ajattele minuakaan. Tuskin junankuljettaja sitä edes huomaisi kun ajaisi ylitseni.

Voisitko tehdä jotakin pientä, mikä saisi sinut iloiseksi? Kävelylenkki ja haet kaupasta herkun vain itsellesi

Vierailija
28/28 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 19:04"]

[/quote]

Mulle voit kirjoittaa, jos tahdot. Suomi24 profiili; jari-pekka65

J-P

[/quote]

Kiitos. En ehkä pysty kirjoittamaan, mutta jo viestisi auttoi..ehkä on oikeasti ihmisiä joille tällaisenkin voi myöntää. Ei ole ketään niin läheistä että voisin kertoa ja terapeuttini varmaan järjestäisi minut pakkohoitoon.

[/quote]

Ne ammattiauttajat ei oikeasti tahdo auttaa. Ne tekee sitä ammatikseen ja mitä apua sellainen on, josta peritään maksu.

Samaa mieltä tästä. Ja jos saa merkintöjä huonosta voinnista, niistä voi seurata ongelmia myöhemmässä vaiheessa, jos vaikka hankkii lapsia. Virallinen "apu" on ihan jotakin muuta, kuin apua