Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuinen lapsi syö epäterveellisesti

Vierailija
21.06.2014 |

Huolestuttaa 20v. poikani. Hän ei jaksa kokata juuri koskaan ja elää pelkillä eineksillä sekä kittaa valtavia määriä kahvia ja energiajuomia. Tupakkaakin polttaa. Meillä on aina syöty puhdasta kotiruokaa laadukkaista aineksista, joten surettaa nähdä pojan jääkaappi täynä Saarioisten pitsoja sun muuta. Kotona meillä oli kokkausvuorot joten osaa kyllä laittaa ruokaa, mutta ei vaan kuulemma jaksa. Miten saisin pojan tajuamaan oman terveyden tärkeyden?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Oon parikymppinen ja syön sen verran, että hengissä pysyis. :D roskaruokaa, energiajuomaa, välipaloja, harvoin kokkaan kun aika on kortilla. Ja hyvin pyyhkii, koen olevani terve ja energinen. Älä turhia huolehdi, poika kyllä opettelee terveelliset elämäntavat kun häntä itseään kiinnostaa. :)

Vierailija
42/47 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että itse olen kotoa muutettuani alkanut syödä epäterveellisesti ja lihonut 20 kiloa nimenomaan sen takia, että kotona on kytätty niin tarkkaan syömistä. Karkit olivat kiellettyjä vaikka sitä ei koskaan ääneen myönnettykään. Suunnilleen äidin ostama pieni suklaapatukkakin piti jakaa kaikkien kesken, ei tullut kuuloonkaan että olisin ostanut vaikka oman pussin kerran viikossa.

Ala-asteella aloin käydä salaa joskus lähikaupassa koulun jälkeen ja jos vanhemmat "saivat kiinni" siitä, niin minusta puhuttiin siihen sävyyn kuin olisin tehnyt pahankin rikoksen. Olin silloin jopa vähän alipainoinen.

Kun pääsin omaan turvalliseen yksiööni, niin johan riemu repesi. Kukaan ei ole enää kyyläämässä mitä syön. Saatan syödä nykyisin päivän aikana pelkkää karkkia ja suklaata. Joskus sipsejä ja eineksiäkin, mutta makea on pahin ongelmani.

Saan pian todennäköisesti ahmimishäiriödiagnoosin minua hoitavalta psykiatrilta. Olen varma että syömiseni olisi paremmin hallinnassa jos kotona olisi ollut vähän vapaampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo ap tosissas, ethän??

Vierailija
44/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin poika muuttaa muualle kun asumme pk-seudulla, miksi lähtisi minnekään? Ja pojan ruokavalio olisi mielestäni ok silloin tällöin muttei koko aikaa. Tosi törkeästi haukutte minut kun välitän pojastani joka on minulle kaikki kaikessa. Ap.

Vierailija
45/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että poika kaikki kaikessa :( surullista että joillakin on vain lapset eikä muuta elämää!

Vierailija
46/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttääkö se niitä tyttöjäkin noin tiukasti? Jos kyttää, sama on edessä, kun ne lähtevät pois kotoa. Tyttöparat.

Vierailija
47/47 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 23:30"]

Voin kertoa, että itse olen kotoa muutettuani alkanut syödä epäterveellisesti ja lihonut 20 kiloa nimenomaan sen takia, että kotona on kytätty niin tarkkaan syömistä. Karkit olivat kiellettyjä vaikka sitä ei koskaan ääneen myönnettykään. Suunnilleen äidin ostama pieni suklaapatukkakin piti jakaa kaikkien kesken, ei tullut kuuloonkaan että olisin ostanut vaikka oman pussin kerran viikossa.

Ala-asteella aloin käydä salaa joskus lähikaupassa koulun jälkeen ja jos vanhemmat "saivat kiinni" siitä, niin minusta puhuttiin siihen sävyyn kuin olisin tehnyt pahankin rikoksen. Olin silloin jopa vähän alipainoinen.

Kun pääsin omaan turvalliseen yksiööni, niin johan riemu repesi. Kukaan ei ole enää kyyläämässä mitä syön. Saatan syödä nykyisin päivän aikana pelkkää karkkia ja suklaata. Joskus sipsejä ja eineksiäkin, mutta makea on pahin ongelmani.

Saan pian todennäköisesti ahmimishäiriödiagnoosin minua hoitavalta psykiatrilta. Olen varma että syömiseni olisi paremmin hallinnassa jos kotona olisi ollut vähän vapaampaa.

[/quote]

Ja kun saat diagnoosin, niin sittenhän sulla on ihan "lupa" ahmimiseen. Eikä sun tarvitse itse korjata tilannetta,sullahan on lääkärin toteama ahmimishäiriö. Helppoa!