Mitä hyötyä tästä elämästä loppujen lopuksi oikein kun kaikki me kuitrnkin joskus kuollaan?
Mitä hyötyä tänne maailmaan on elävänä syntyä kun jokainen loppujen lopuksi joskus kuolee? Joku jo ehkä muutaman minuutin päästä syntymästä kun taas joku onnekas voi elää reilut sata vuotta mutta kuitenkin jokainen joskus kuolee. Joku menestyy elämässä paremmin, joku toinen huonommin mutta mitään hyötyä ei kenenkään elämästä kuitenkaan ole kun jokainen joskus kuolee ha vain muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta ketään täällä elänyttä ei esim. muutaman sadan vuoden päästä enää kukaan muista. Kaikkein onnellisinta on syntyä kuolleena niin on jo valmiiksi syntyessään kuollut eikä tarvitse elää täällä pahassa maailmassa vain kuollakseen.
Kommentit (22)
Miksi pitäisi olla mitään ”hyötyä”, tai jotain universaalia tarkoitusta?
Minä elän tasan niin kauan, kuin elämällä on tarjota minulle jotakin hauskaa. Kun hauskuus loppuu, olen valmis lähtemään. (Toki tiedostaen, että luonnollinen kuolema tapahtuu todennäköisesti ennen sataa ikävuotta – vaikka kuinka eläisin parasta elämääni vielä 95-vuotiaanakin.)
Elämän ”tarkoitus” on nauttia – jos elo on pelkkää kärsimystä, miksi jäädä?
Luulen että vastaus on se että jos elämän merkitys selviäisi sillä ei olisi enää merkitystä.