Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten turkulaisella synnärillä tulee käyttäytyä

Vierailija
21.06.2014 |

jotta ei saa turkulaisen kätilön ja lastenhoitajan vihaa ylleen? Olen ulkopaikkakuntalainen, muutaman vuoden Turussa asunut, ja pelkään mennä synnyttämään TYKSiin. En kestä turkulaista vittuilua yhtään. Se on minusta täysin sopimatonta. Ja synnärillä on niin haavoittuvainen muutenkin. Pelottaa. 

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niinku mä, pyöräytät tunnissa muksun ja kotiin 6h päästä.

Vierailija
2/60 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahhahhaaa, tää oli paras ketju.

t. Turussa aikoinaan opiskellut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli Tyksissä aivan huippuihana kätilö, Pirjo Virtanen nimeltään. Sattui olemaan työvuorossa h-hetkellä, mutta tapasin hänet jo aiemmin pelkopolilla. Nuori naislääkärikin oli oikein ystävällinen, hänen nimeään en muista. Satunnaiset hoitajat osastolla olivat mielestäni kyllä ihan mukavia, tavanomaisen ystävällisiä.

Lastenhoitajat olivat aivan höhliä. Olivat mielestäni todella kovakouraisia, ja yksikin vanhempi lyhythiuksinen nainen jutteli vauvalleni joka ei ollut tissistä kiinnostunut, että ime nyt tai otan sinua niskasta kiinni! Jos oli huumoria, niin sorry mutta en ymmärtänyt sitä. Noiden lastenhoitajien takia valvoin siellä 4 päivää ja 3 yötä, en vaan halunnut jättää pikkuistani heidän seuraansa kahden.

Vauvan kotiinlähtötarkastuksen teki nuori mieslääkäri, ja hän oli taas hyvin ystävällinen ja helläkätinen, ja jutteli vauvalle (ja meille vanhemmille) nätisti.

Vierailija
4/60 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota synnytyssaliin juomaksi Aurajoen vettä. Tai vaihtoehtoisesti aina, kun joku sairaalan henkilökuntaan kuuluva puhuu sinulle jotain, vastaa kovalla äänellä ja selkästi artikuloiden " A N T E E K S I, M U T T A  P U H U T T E K O  S U O M E A"

Vierailija
5/60 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulaisuuteen kuuluu aika usein pidättyväisyys tunteiden ilmaisussa, ei liikaa keskustelua tai pyyntöjä, hillitysti. Ei varmaan helpoin yhdistelmä elämänmuutoksessa jos on taipuvainen muuhun.

En ole tyksissä synnyttänyt, voi olla että löytyy erilaisia luonteita myös henkilökunnasta.  

Vierailija
6/60 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Saloon synnyttämään. TYKSiin otetaan vain aitoturkulaisia!

Vierailija
7/60 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 15:22"]jotta ei saa turkulaisen kätilön ja lastenhoitajan vihaa ylleen? Olen ulkopaikkakuntalainen, muutaman vuoden Turussa asunut, ja pelkään mennä synnyttämään TYKSiin. En kestä turkulaista vittuilua yhtään. Se on minusta täysin sopimatonta. Ja synnärillä on niin haavoittuvainen muutenkin. Pelottaa. 

[/quote]

Siten, että menet Salon aluesairaalaan synnyttämään. Se kuuluu samaan sairaanhoitopiiriin eli valinta on vapaa, kumpaan menet. Salossa on aivan huippusynnäri, ihanat ja osaavat kätilöt ja rauhallinen, kotoisa tunnelma. Kaikki siellä synnyttäneet kehuvat aina paikkaa kovasti. Suosittelen!

Vierailija
8/60 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytä kotona xD

Vierailija
9/60 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tosiaan sitä Saloa. Mutta ei ole autoa ja se on puolen tunnin junamatkan päässä. Mutta jos tulee paha olo, voin varmaan ottaa taksin kesken synnytyksen ja hurauttaa äkkiä Saloon...

Tai sitten en puhu mitään enkä toivo mitään niin ehkä ne haukat ei huomaa mua ja sit livahdan äkkiä vauvan kanssa kotiin. Pysyttelen ikään kuin tutkan alapuolella. Yks mahdollinen strategia. - Ap.

Vierailija
10/60 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 16:04"]

Turkulaisuuteen kuuluu aika usein pidättyväisyys tunteiden ilmaisussa, ei liikaa keskustelua tai pyyntöjä, hillitysti. Ei varmaan helpoin yhdistelmä elämänmuutoksessa jos on taipuvainen muuhun.

En ole tyksissä synnyttänyt, voi olla että löytyy erilaisia luonteita myös henkilökunnasta.  

[/quote]

En ikinä uskaltaisi mennä niin avuttomassa tilassa, kuin synnytyksessä Tyksiin. Kaikki turkulaiset ovat sisäänpäin lämpiäviä ja ylimielisiä ja ilkeitä selkäänpuukottajia. Erittäin kateellisia paskanpuhujia.

Luulin ennen, että turkulaisvitsit on vain ihan jotain läpänheittoa, kunnes tutustuin turkulaisiin ja täytyy sanoa, että en ole ylimielisempiä ja ilkeämpiä ihmisiä koskaan tavannut.

Vierailija
11/60 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mihin voi tehdä valituksen, jos henkilökunta vittuilee suoraan synnyttäjälle? Vai voisko mies ottaa salaa kuvamateriaalia ja näyttää sen jollekin korkeammale taholle? Saisiko siitä korvauksia henkisistä kärsimyksistä? Eihän tollanen oo normaalia käytöstä ihmistä kohtaan. - Ap.

Vierailija
12/60 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykässä on ääninauhuri.

Vierailija
13/60 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 16:04"]

[/quote]

En ikinä uskaltaisi mennä niin avuttomassa tilassa, kuin synnytyksessä Tyksiin. Kaikki turkulaiset ovat sisäänpäin lämpiäviä ja ylimielisiä ja ilkeitä selkäänpuukottajia. Erittäin kateellisia paskanpuhujia.

Luulin ennen, että turkulaisvitsit on vain ihan jotain läpänheittoa, kunnes tutustuin turkulaisiin ja täytyy sanoa, että en ole ylimielisempiä ja ilkeämpiä ihmisiä koskaan tavannut.

[/quote]

Olen turkulainen, aina asunut Varsinais-Suomessa, pidän kaupungista ja erittäin monista ihmisistä täällä. Silti olen samaa mieltä, että Turku ei välttämättä ole inhimillisin paikka olla sairaana tai synnyttää. Hyvin tapauskohtaista, on myös paljon lääkäreitä jotka ovat erittäin empaattisia. Turku on myös opiskelijakaupunki, täällä on ihmisiä ympäri Suomea ja ulkomaita.

Vierailija
14/60 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 16:38"]

Mietin tosiaan sitä Saloa. Mutta ei ole autoa ja se on puolen tunnin junamatkan päässä. Mutta jos tulee paha olo, voin varmaan ottaa taksin kesken synnytyksen ja hurauttaa äkkiä Saloon...

Tai sitten en puhu mitään enkä toivo mitään niin ehkä ne haukat ei huomaa mua ja sit livahdan äkkiä vauvan kanssa kotiin. Pysyttelen ikään kuin tutkan alapuolella. Yks mahdollinen strategia. - Ap.

[/quote]

Ne haukat kyllä huomaa sut heti, jos et ole aitoturkulainen.

Kahvitunnilla juttelee susta ja miettii kaikkea kreisiä sulle.

Vierailija
15/60 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sä oikeasti ole tosissas? Mitä sä oikein kuvittelet? Synnytystä voi jännittää, mutta turkulaisuus siellä mihinkään vaikuta.

Vierailija
16/60 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 17:56"]

Et kai sä oikeasti ole tosissas? Mitä sä oikein kuvittelet? Synnytystä voi jännittää, mutta turkulaisuus siellä mihinkään vaikuta.

[/quote]

Et ilmeisestikään ole ollut Turussa. Ei synnyttäminen sinänsä jännitä. Olen kokenut sen ennenkin. En oikeasti kestä, jos saan turkulaista ynseyttä sinä yhtenä päivänä, kun tarvitsisin tukea ja apua. 

Vierailija
17/60 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytin tyksissä viime vuonna ja voi helvetti sanon minä! Ihan hirveä paikka! Kätilöt kauheita ja osaston hoitajista en halua edes mainita! Hyi hemmetti ja vuoden lopussa pitäis taas sinne mennä.

Vierailija
18/60 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt Tyksissä 2011 ja 2013. Molemmissa synnytyksissä oli aivan ihanat kätilöt, minua kuunneltiin, tutkittiin kun pyysin kun kävivät huoneessa, epiduraalin sain niin heti kuin vain mahdollista kun sitä pyysin.

Hoitajat osastolla olivat sitten jotain ihan muuta, siksi lähdin toisen kanssa jo seuraavana päivänä kotiin.

Vierailija
19/60 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt 5 lasta Tyksissä ja ens viikolla syntyy seuraava. 99% kätilöistä ja muusta henkilökunnasta on ihanaa.

Nou hätä siis.

Oon kyllä itsekin turkulainen mölli et en tiedä mitä te ulkopaikkakuntalaiset odotatte mutta itsellä ei valittamista.

Vierailija
20/60 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 19:10"]Olen synnyttänyt Tyksissä 2011 ja 2013. Molemmissa synnytyksissä oli aivan ihanat kätilöt, minua kuunneltiin, tutkittiin kun pyysin kun kävivät huoneessa, epiduraalin sain niin heti kuin vain mahdollista kun sitä pyysin.

Hoitajat osastolla olivat sitten jotain ihan muuta, siksi lähdin toisen kanssa jo seuraavana päivänä kotiin.

[/quote]

Ai niin, unohtui vastata miten kuuluu käyttäytyä... Esikoista käynnistettiin tipalla, soitin kelloa kerran kun pyysin kivulievitysyä ja sain ilokaasua, siitä ei kuitenkaan ollut iloa joten soitin uudestaan ja pyysin jotain muuta ja sain epiduraalin. Sen jälkeen en enää soittanut, pyysin vain kätilöä vilkaisemaan tilannetta ja hän totesi että pää näkyy jo. Ponnistin 5min ja otin itse vastaan kun lapsi tuli ja nostin rinnalle. Kokonaiskesto joku 5h tipanlaitosta.

Toista kun synnytin olin 3cm auki kun mentiin,pyysin jos saisin kokeilla akupunktiota ja se kjärjestyi. Jonkun ajan päästä pyysin tarkistamaan tilannetta, jos voisin saada epiduraalin ja se onnistui. Sitten soitin kun vedet meni, ja viimeisen kerran kun tunsin ettänyt muksu haluaa ulos. Salissa ehdittiin olemaan vajaa 4h ennen kuin lapsi syntyi.

Ehkä eivät vain ehtineet kyllästyä muhun...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi