Kerrotko äidillesi ja miehellesi meneväsi gynelle??? Ihmettelen
Kommentit (53)
Miksi siitä äidille pitäisi kertoa? Jos siis kyseessä ihan rutiinitarkastus. En minä ainakaan äidille muitakaan menojani raportoi. Mies tietää kaikki menoni jo ihan siksikin, että se helpottaa lasten kanssa toimimista, kun tietää kuinka pitkään suunnilleen toinen on poissa ja tavoittaako häntä menon aikana vai ei.
Olen yksinasuva sinkku, jonka aikuisystävät ovat hävinneet keski-iän kiireisiin. Jouduin tutkimuksiin gynelle, josta olisi mahdollisesti seurannut leikkaus. Tästä kerroin äidilleni, jotta voin suunnitella leikkauksen jälkeisen toipumisajan niin, että menen äidilleni paranemisajaksi. Onneksi leikkaustarvetta ei ollutkaan.
Muussa tapauksessa en kerro mitään lääkärivisiittejä perheenjäsenille. Puolisolle kertoisin.
Miksi en kertoisi? Kerronhan miehelle myös sen mistä asioista auton katsastuksessa tai määräaikaishuollossa oli huomautettu ja pyydetty korjaamaan. Onko esim. jakopään hihnassa havaittu löysyyttä tai alapohjassa ruostetta.
Miehelle kerron, mutta en kyllä ole äidille kertonut mitään lääkärikäyntejä sen jälkeen, kun kotoa muutin pois. Tietysti sitten, jos sairastun vakavasti. Miksi tuollaisia rutiinijuttuja pitäisi erikseen raportoida.
En kerro kummallekaan, ensiksi äitini on jo haudassa ollut 20- vuotta jo siellä, ja vaikka olis mies ei sitä tällänen kolmen vuoden 50- täyttävä akka kehtais kaikkia Naisten asioita kertoa Pitää sitä sen verran olla itsenäinen nainen olla!
Kysytääs näin päin, olisiko teistä outoa jos miehesi kävisi lääkärissä eikä kertoisi siitä sinulle?
Totta kai kerron - kerron kaikille. Myös kahvipöydässä töissä tulee kerrottua.
Rajattomat ihmiset kertovat intiimejä asioita kaikille.
Tunnistan helposti esim alkoholistin lapsen yms.
Miehelle kertoisin, äidilleni en.
Olette vähän sairaita, joiden äitiä kiinnostaa kuulla alapäästänne.
Riippuu tilanteesta. Jos asia tulee jostain syystä puheeksi, niin tottakai voin kertoa molemmille. Erikseen ei ehkä tule kerrottua. Eli ei ole salaisuus, mutta ei mikään tiedotusasiakaan.
Äiti ei muusta puhukkaan kuin omista gyne käynneistään. Itse käyn sen verran harvoin, ettei ihan aina oo puheenaiheena.
Kun olin ekaa kertaa varaamassa aikaa gynelle, kerroin siitä äidilleni koska pelkäsin vastaanottoa kuollakseni. Tarvitsin "kokemusasiantuntijan" neuvoja ja lohdutusta.
En missään nimessä. Äidille asiat eivät kuulu ja miehelle sanoin kauan sitten että jos seksiä haluaa on mentävä ensin naimisiin ja niin mentiin ja edelleen yhdessä 10 vuoden jälkeen. Mies käyttää kumia tai seksiä ei tipu.
Miksi kertoisin? Ehkä siksi, että mies/äiti kysyy, mihin olen menossa, voisinko samalla ...., tai siksi, että kyseinen terveysongelma vaikuttaisi jollakin tavalla sekä äitini, mieheni, lasteni, työkavereitten tai muiden elämään.
Yksityiskohtia en kerro muistakaan lääkärikäynneistä.
Miehelle ilman muuta. On se hänenkin asiansa, jos sieltä jotain huomion arvoista löytyy. Äidille en yleensä kerro.