Sain perinnön, tuli tilille tänään 26 000 €
Luulin aikoinaan, että tulisi enemmän, mutta hyvä kun edes tuo. Auton ostan, en kallista jonkun 5000-7000 €. Muuta en tartte, jäin just eläkkeelle, on velaton uudehko kolmio rivarissa ja entisiä säästöjä n. 12 000 €, eläke netto n. 1500 €/ kk. Yksin elän ja nainen olen.
Kyllä minä pärjään.
Hyvää juhannusta.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Leppoisia eläkepäiviä! Auttaa tuo kivasti elämää eteenpäin, ei tarvitse laskea joka penniä. Mä sain muutama vuosi sitten 23 000e.
Minä sain noin 60 000 euroa jokunen vuosi sitten ja ryyppäsin ne parissa vuodessa.
Minäkin sain perinnön. Äitini kuoli. Mielummin olisin pitänyt äitini, kun ottanut rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämpimät onnittelut!
Miksi onnittelet kun ap:n läheinen on kuollut?
aina kun joku kuolee niin lippu korkealle.
Anoppi kun kupsahtaa niin meillä on juhlaliputus.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin sain perinnön. Äitini kuoli. Mielummin olisin pitänyt äitini, kun ottanut rahat.
No niinhän me kaikki, mutta jokainen kuolee vuorollaan, minkäs teet.
Tulikivi on kokenut positiivisen käänteen. Siinä vaiheessa, kun senttiyhtiö kokee positiivisen käänteen, osakkeella on tapana nousta voimakkaasti ja sijoituksessa kannattaa olla mukana.
Tulikiven käyttökate (rullaava 12 kk):
Q1/19 5,3 %
Q1/20 9,4 %
Q1/21 13,8 %
Käytän tässä käyttäkatetta, koska Tulikiven investoinnit ja suuret poistot ovat vihdoin loppuneet ja voidaan alkaa nauttimaan työn tuloksista.
Tulikiveltä on saatu posarit 18.12.2020 ja 5.5.2021 (liikevaihto kasvaa 6-13%). Kuitenkin Q1/2021 tilausvirta kasvoi +20,5% (v/v) ja Q1/2021 tilauskanta kasvoi +18,2% (v/v), mikä lupaa noin 9,2 m€:n Q2/2021-liikevaihtoa (liikevaihto kasvaisi Q2/2021 24%:a (v/v)). Ei kahta ilman kolmatta, joten seuraava posari saataneen ennen Q2/2021-raporttia.
On tämä yhtä juhlaa! Minä puolestani sain tänään tiedokseni verottajalta ilmoituksen, että saan veronpalautusta Urho Kekkosen syntymäpäivänä noin 900 euroo!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Muistathan, että tuosta tulee vielä perintöverolasku, ja mikäli vainajan jäljiltä myytiin asunto, niin myös osuus mahdollisesta luovutusvoittoverosta.
Se on joko 520 € tai 1240 € riippuen siitä kumpaan veroluokkaan kuuluu. Alle 20000 € on aina veroton. Luovutusvoittovero puolestaan vähennetään kuolinpesän varoista kuten kaikki muutkin kulut hautauskuluista lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämpimät onnittelut!
aina kun joku kuolee niin lippu korkealle.
Anoppi kun kupsahtaa niin meillä on juhlaliputus.
Me lapset teemme saman sinulle, kun kupsahdat.
Surkean pieni. Mun perintöVERO oli 215 000€.
Vierailija kirjoitti:
Aika naurettavaa lässyttää tällaista perintöketjussa. Kukas se olikaan, jonka läheinen elää ikuisesti, koska tämä ilmoitti, ettei aio vastaanottaa perintöä..? Kuka?
Vierailija kirjoitti:
Muista ilmoittaa tuo myös verottajalle. Pala "kakusta" menee veroihin.
Tosi pieni se vero kuitenkin on, vain 520 euroa tuosta summasta, jos oli isä joka kuoli.
Eipä oo hääppönen summa. Rivarin putkiremppa nielee tuon ja säästöt. Sit voit rueta myymään hiekkasia pikkareitas papoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämpimät onnittelut!
Ap tässä, isäpuoli nyt, oli kovin sairas sai neljä massiivistaaivoverenvuotoa, kyllä voi onnitella, että pääsi pois. Ei tiennyt enää mistään mitään.
Meiitä jakajia oli viisi, siis perijöitä.Siis isä kuoli ei isäpuoli. 😂
Hyvä että naurattaa ja vitsit lentää...
Vierailija kirjoitti:
No lässyn lässyn. Nämä ei ole mitään vapaavalintaisia asioita. Jokainen me kuollaan joskus.
Jätä rahaa sitten perintöveroihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämpimät onnittelut!
Eihän tässä kerrottu kuka on kuollut. Ja jos eläkeikäiseltä kuolee vanhempi, niin eikö se ole jo aika luonnollinen ja odotettu tapahtuma? Saattaa olla omaisille jopa helpotus.
Eihän tässä kerottu minkä ikäisenä hän jäi eläkkeelle.
Kannattaa varoo sit hirveesti mainostelemasta asiaa.Hamekansanosan porukka on heti kimpussa kun jollain on rahaa tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei noin pienestä summasta mene perintöveroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noin pienestä summasta mene perintöveroa.
Sori, vedän sanani takaisin. Meneekin yli 20 000€ veroa.
Haista ääliö paska.
T. Ohis.