Sain perinnön, tuli tilille tänään 26 000 €
Luulin aikoinaan, että tulisi enemmän, mutta hyvä kun edes tuo. Auton ostan, en kallista jonkun 5000-7000 €. Muuta en tartte, jäin just eläkkeelle, on velaton uudehko kolmio rivarissa ja entisiä säästöjä n. 12 000 €, eläke netto n. 1500 €/ kk. Yksin elän ja nainen olen.
Kyllä minä pärjään.
Hyvää juhannusta.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on todella hyvä eläke, jos netto on 1500.
Ostaisin sinun tapauksessa uuden auton hintaluokassa 10 000 - 15 000e. Muutaman tonnin vanhat autot ovat stressiostos.
Mietin, etttä perintösi kuulostaa minusta suurelta. Itse en tule perintöä saamaan. Toisaalta jos sen jakaa esim. Luvulla 20 (20 vuotta) niin jokaiselle kuukaudelle tulee reilu 100 euroa extrarahaa. Se taas kuulostaa pieneltä summalta.
Aiotko sijoittaa?
Entisiä hiukan kasvatan, ne jäi sanomatta, ei isoja, mutta pikkuhiljaa kertynyt.
Elämiseen riittää eläke, vastike on pieni, vain 200 €, sisältää lämmön, veden, pihatyöt, jätehuollon, ja kiinteistövakuutuksen, eli noita kuluja ei ole lisäksi. Eläkkeestä jää säästöön joka kuukausi. Katkeamatonta työuraa yli 40 vuotta, mutta ei mikään iso palkka, siksi eläke vain tuon verran, mutta kun tämä koti on velaton niin ei mitään hätää.
Vierailija kirjoitti:
Mä en viittis noin pienten rahojen vuoksi edes kirjoittaa. Vähemmän kuin keskiverto työssäkäyvän vuosipalkka.
Viitsit kuitenkin kommentoida! Kiva, kiitos!
Aika noloa. Meillä on tullut perintöjä jo n. 500 000 ja vielä esim molemmat vanhemmat elossa.
Vierailija kirjoitti:
Onnea! Mä muuttaisin Espanjaan.
Minua ei saa niihin kosteisiin kämppiin edes ruumiina, enkä keksisi siellä mitään tekemistä. Minulla on lapsenlapsia ( pikkuisia) kolme, niitä käyn hoitamassa, saa vanhemmat omaa aikaa ja pääsee tytär välillä töihin, tekee sijaisuuksia vapaallaan. Kyllä minulla aika kuluu.
Vierailija kirjoitti:
Aika noloa. Meillä on tullut perintöjä jo n. 500 000 ja vielä esim molemmat vanhemmat elossa.
Sellaista se on elämä, minä olen hyvin tyytyväinen tähän.
Kenen kuolemaa juhlit juhannuksen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä teen tällä tiedolla.
Se sinun pitää ihan itse päättää.
Etkö osaa?
Onneksi olkoon. Itse jättäydyin työkyvyttömyyseläkkeelle, kun oli tieto mahdollisesta perinnöstä. Ehdin rakentaa kaksi taloa ennnenkuin perintö viimein tuli ja nyt voi elellä onnellisena ja myydä jo viisi vuotta vanhan asunnon uuden rakentamisen tieltä.
Hah hah Tuli mieleen perintö, jonka sain tädiltäni. Sain 7000e netto.
Puolisolle sanoin että sain 700e.
:)
Hah hah hah
Ihan kiva summa ja sulla tuntuu muutenkin olevan asiat kunnossa, se on hienoa!
Hauskaa juhannusta!
Vierailija kirjoitti:
Kuolema on hyvä asia kun se tulee vanhalle ja sairaalle, kuten isälleni, mistään ei mitään tiennyt ja jatkuvasti massiivisia vuotoja. Kyllä poispääsylle voi paljon nostaa. Me synnytään ja kuollaan, jotkut saa elää kauan joidenkin osa in vain muutama minuutti ja lopu siitä väliltä. Minun uskon mukaan aika on korkeammassa kädessä. Onneksi en tiedä lähtöni päivää, syntymäpäiväni tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämpimät onnittelut!
Miksi onnittelet kun ap:n läheinen on kuollut?
Minun työkaverin isä kuoli. Vähän ajan perästä eräänä päivänä hän kertoi, että äiti oli vuorostaan kuollut. Tapailin sanoja ja kohta vielä enemmän, kun hän jatkoi heti kertomalla, mitä tekisi perinnöllään. En yhtään muista, mitä sopersin, joska koin tilanteen kiusalliseksi. Ehkä olisi pitänyt sanoa: "Osanotto ja onnittelut."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei saa niihin kosteisiin kämppiin edes ruumiina, enkä keksisi siellä mitään tekemistä. Minulla on lapsenlapsia ( pikkuisia) kolme, niitä käyn hoitamassa, saa vanhemmat omaa aikaa ja pääsee tytär välillä töihin, tekee sijaisuuksia vapaallaan. Kyllä minulla aika kuluu.
👍
Minä ainakin alkaisin juomaan:(
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva summa ja sulla tuntuu muutenkin olevan asiat kunnossa, se on hienoa!
Hauskaa juhannusta!
Kiitos, samoin Sinulle!
Paljon on ollut suruakin, mm. yksi keskenmeno, mutta elämä on kantanut ja nyt nuo pienet lapsenlapseni ja heidän hoivaamisessa ja hyvät välit aikuisiin lapsiini kantavat ja tunnen heistä kiitollisuutta.
Hyvää jatkoa sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolema on hyvä asia kun se tulee vanhalle ja sairaalle, kuten isälleni, mistään ei mitään tiennyt ja jatkuvasti massiivisia vuotoja. Kyllä poispääsylle voi paljon nostaa. Me synnytään ja kuollaan, jotkut saa elää kauan joidenkin osa in vain muutama minuutti ja lopu siitä väliltä. Minun uskon mukaan aika on korkeammassa kädessä. Onneksi en tiedä lähtöni päivää, syntymäpäiväni tiedän.
Ok, en pahalla kysynyt, hyvää juhannusta.
No kyllähän tolla summalla jo vähän aikaa kiertelee ns. maakuntakierroksella ryyppäämässä sekä huorissa :-D :-D :-D
Mä kävin tänään kaks kertaa paskalla.
Sit runkkasin suihkussa ja söin pizzan.
Hyvää juhannusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👍
Minä ainakin alkaisin juomaan:(
O’ei, hyvä varmaan sinulle.
Minille riittää kuoharipullo silloin tällöin, yksin kotona istuksin ja lueskelen ja nautin.
Mä en viittis noin pienten rahojen vuoksi edes kirjoittaa. Vähemmän kuin keskiverto työssäkäyvän vuosipalkka.