Pullamössösukupolvi
Usein kuulle vanhempien ihmisten haukkuvan nuorempia pullamössöiksi. Kuinka tyhmää haukkua niitä, jotka ovat itse kasvattaneet. Toisin sanoen ovat itse niin idiootteja, että ovat kasvattaneet jälkeläisistänsä sellaisia, kuin ovat. Se on vähän, kuin sahaisi oksaa väärältä puolelta ja pistää sitten putoaminen muiden syysksi.
Kommentit (9)
Nuoremmat sukupolvet ovat aina pullamössöjä. Varmaan sotaan joutuneetkin olivat vanhempiensa mielestä sellaisia, joista ei mihinkään ole.
Paitsi jos moittii toisten lapsia pullamössökakaroiksi. ;) Meidän lapsista ei todellakaan kasva mitään uusavuttomia pullamössöjä.
Kuten nelosellakin, meidän lapset eivät ole pullamössöä, vaan ne muiden kakarat.
Johtunee muuten siitä ( äitini kertoi ). Sotaaikana ja sodan jälkeen nämä itse söivät sitä pullamössöä !
Aina haukutaan nykyajan nuoria ja haukkujat ovat itse kasvattaneet ne nuoret:)
mutta mutta ihminen on tosi hyvä pitämään puoliaan, eihän se koskaan ole näiden super-kasvattajien vika vaan maailman, eli AINA löytyy syy muualta, liikaa jotain tai sitten liian vähän tai aikaki väärään aikaan. En edes viitsi alkaa luettelemaan mitä kaikkia tämä ei-pullamössö-sukupolvi on saanut maailmassa aikaan..
Suomalaiset lapset ja nuoret nimenomaan eivät ole hyysättyjä ja paapottuja pullamössöjä. Suomi on erittäin lapsivastainen yhteiskunta, ja sekin tulee ilmi näissä pullamössöiksi haukkumisina. Ei se tee lapsista pullamössöjä, jos ei harrasteta ruumiillista kuritusta.
Mun omat vanhemmat ovat sitä ikäluokkaa, jolloin lapset hiihtivät kouluun kesät talvet 15 km suuntaansa. Lapset joutuivat maatilan töihin alle kouluikäisinä ja vapaa-aikana leikittiin käpylehmillä. Koskaan ei valitettu mistään ja vanhemmille oltiin kiitollisia selkäsaunoistakin, risulla räpsiminen kun oli merkki rakkaudesta.
Minä olen saanut kuulla olevani pullamössösukupolvea ja kamalan laiska, kun kävelyn sijaan kuljin koulumatkat pyörällä ja aikuisena hankin pyykkikoneen sekä - hui kauhistus - tiskikoneen. Minulle ei ole tullut mieleenkään haukkua omien lasten sukupolvea miksikään. Maailma muuttuu ja jokaisella sukupolvella on omat vaikeutensa.
On muuten ihan Totta! Itsehän ovat pullamössönsä kasvattaneet.