Tietokoneen oletettu käyttöikä on vain 4 vuotta. Kauanko teillä on kestänyt? Meillä hajosi juuri 2 tietokonetta
Meillä hajosi juuri viikon sisällä sekä pöytäkone että kannettava.
Pöytäkone on 5 vuotta vanha. Oli ostettu myös pelaamiskäyttöön, eli ei halvimmasta päästä.
Lisäksi hajosi läppäri. 4 vuotta tulee juuri täyteen. Se oli lukiokäyttöön. Ei halvimmasta päästä sekään. Siitä hajosi tuulettimet. (tytär on aina huolehtinut hyvästä ilmansaannista)
Kummallista, että tekniikka ei kestä tuon enempää. 4 vuotta on oletusikänä turhan lyhyt aika. (Eli emme saa korvauksia). Takuu ei tietenkään ole enää voimassa)
Kuanko teillä ovat kestäneet?
Kommentit (329)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vaihdan kannettavan kolmen vuoden välein.
Syynä siihen on ahkera tietokoneen käyttö, toisinaan aamusta iltaan meiningillä. Akkuhan noissa ensimmäiseksi tyssää, mutta myös muovi alkaa menettää jämäkkyytensä jo siinä 1,5-2 vuoden aikana. 3 vuoden vanhan kannettavan muovi on jo niin surkeaa, että koko muovi alkaa halkeilemaan pelkästä painalluksesta, etenkin jos konetta on käytettykin.
Viisi vuotta, kannettavalla voi mennä korkeintaan jos säilöö sitä vitriinissä ja käyttää 15 minuuttia päivästä.
Aika paska käyttäjä olet kun saat koneen noin äkkiä hajoamispisteeseen. Normaalilla käytöllä muovit ei todellakaan halkeile vaikka kone olisi käytössä 24/7. Edes minun 17v vanhassa läppärissäni ei ulkoisesti ole mitään vikaa. Muilta osin lakkasi toimimasta noin 3v sitten.
Siinä ei ole ulkoisesti vikaa, koska se on 17 v vanha. Silloin laatu oli vähän toista kuin nykyään.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syynä siihen on ahkera tietokoneen käyttö, toisinaan aamusta iltaan meiningillä. Akkuhan noissa ensimmäiseksi tyssää, mutta myös muovi alkaa menettää jämäkkyytensä jo siinä 1,5-2 vuoden aikana. 3 vuoden vanhan kannettavan muovi on jo niin surkeaa, että koko muovi alkaa halkeilemaan pelkästä painalluksesta, etenkin jos konetta on käytettykin.
Viisi vuotta, kannettavalla voi mennä korkeintaan jos säilöö sitä vitriinissä ja käyttää 15 minuuttia päivästä.
Älä jauha paskaa. Ei läppärin kuoret mihinkään hajoa jos konetta ei paisko jatkuvasti pitkin lattioita tms. Minulla on 10v vanha hp:n kone, jossa ei ole yhtään halkeamaa vaikka on pari kertaa pudonnut sohvalta lattialle ja muutenkin ollut aika huolettomalla kohtelulla. Käyttöaika 8-18h per päivä lähes joka päivä.
Minulla on kone jonka ostin yo-lahjarahoilla. Kirjoitin vuonna 2008. Ihan on ehjä ja toimiva sinällään, hidas kyllä ja käyttöjärjestelmä on vanhentunut joten ei uskalla nettiin yhdistää. Toki se nyt on viimeiset 10+ vuotta ollut aika lailla käyttämättä, sitä ennen oli kovalla käytöllä. Nyt viime aikoina lapsi on alkanut pelailla ja kirjoitella sillä, on turvallinen kun ei ole sitä nettiyhteyttä. Ja ne silloin aikanaan asennetut pelit toimii edelleen ihan hyvin ja on hauskoja ja nostalgisia 😄
Läppärit 7 (Lenovo) ja 9 vuotta (Acer) vanhoja. Ei ole ollut vikoja.
Minulla on Fujitsu Siemens läppäri kestänyt 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paska käyttäjä olet kun saat koneen noin äkkiä hajoamispisteeseen. Normaalilla käytöllä muovit ei todellakaan halkeile vaikka kone olisi käytössä 24/7. Edes minun 17v vanhassa läppärissäni ei ulkoisesti ole mitään vikaa. Muilta osin lakkasi toimimasta noin 3v sitten.
Minulla on 8v vanha kone, ei ole ulkoisesti mennyt miksikään. Akkukin kestää vielä lähes uudenveroisesti (ei ole kovin kovalla käytöllä tosin ollut). Ainoa vika siinä on, ettei Windowsia ehkä saa päivitettyä uudempaan. Ja varmasti mitään raskaampaa ohjelmistoa ei pyörittäisi, mutta ei meillä ole tarvetta sellaiselle. Ei ollut mikään kallis kone, ihan perusmallia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat, että hajosi? Niitä komponentteja voi vaihtaa pöytäkoneissa Virtalähde, emolevy? usein takuukin on 3 vuotta.
Virtalähde? Oletko tosissasi? Minulla virtalähteessä 10 vuoden takuu, keskusmuisteissa elinikäinen.
Ap on sitä sakkia joka vinkuu että nykyautoille ei voi tehdä mitään itse.
Pöytäkone kestänyt nyt tasan 6 vuotta, läppäri 4.5 vuotta.
Älä jauha paskaa. Ei läppärin kuoret mihinkään hajoa jos konetta ei paisko jatkuvasti pitkin lattioita tms. Minulla on 10v vanha hp:n kone, jossa ei ole yhtään halkeamaa vaikka on pari kertaa pudonnut sohvalta lattialle ja muutenkin ollut aika huolettomalla kohtelulla. Käyttöaika 8-18h per päivä lähes joka päivä.