tutun eläintenpito huolettaa
Tiedän erään ihmisen, jonka puheet eläintenpidostaan huolestuttavat. En ole käynyt kyseisen ihmisen luona, mutta mitä olen kuullut, kauhistuttaa. Asia vaivaa minua, mutta ei taida olla mitään keinoa puuttua asiaan. Eläinsuojeluilmoituksen teko ei auttaisi, sillä minulla ei ole tarkempia tietoja kuin se mitä olen kuullut. En halua mitään pahaa, mutta minun mielestäni jonkun alan ihmisen olisi hyvä ainakin vilkaista kotia. Voihan olla että olen itse liian herkkä, vaikea sanoa... Onko mielipiteitä?
Kommentit (23)
Älä sinne SEY;lle sitä ilmoitusta tee, vaan kaupungin virkaeläinlääkärille. Voit vaikka vaan soittaa sille ja kysellä, että miten toimitaan, jos on tällainen tilanne. Neuvoo siellä ja ottaa asian hoitaakseen jos ottaa.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 14:31"]Älä sinne SEY;lle sitä ilmoitusta tee, vaan kaupungin virkaeläinlääkärille. Voit vaikka vaan soittaa sille ja kysellä, että miten toimitaan, jos on tällainen tilanne. Neuvoo siellä ja ottaa asian hoitaakseen jos ottaa.
[/quote]
Kissat ja pentu voi olla eristettynä toisistaan ihan sen takia, että eivät ole vielä tottuneet toisiinsa niin hyvin, että omistaja voi 100% luottaa että eivät tee mitään toisilleen. Se on ihan ohjeistuskin, ettei uusia lemmikeitä jätetä vanhojen kanssa keskenään valvomatta.
Muutenkin tuo "ahtaus" kuulostaa vähän oudolta syyltä. Minkä kokoinen tuo asunto on? Ilmeisesti ei kuitenkaan mikään 10neliön luukku, jos siinä on erillinen keittiökin. Mulla on 55 neliön kerrostalokolmio, jossa on tällä hetkellä kaksi koiraa, kolme kissaa, kaksi jättikania, vajaa 40 marsua (kasvatan) ja muutama hiiri. Eristän kaikki erilajiset elukat toisistaan kun en ole kotona, koska en halua ottaa riskejä. Koirat on mun makkarissa, missä viihtyvät muutenkin, makailevat sängyssä ja katsovat ikkunasta ulos. Kissat on olkkatissa. Toinen makkari on varattu muille eläimille, seinillä on häkkihyllyt jyrsijöille (jokainen jäkki vähintään 3x isompi kun lain mukaan pitäisi) ja kanit ovat vapaana lattialla. Kun olen kotona, on kanit, koirat ja kissat vapaana koko asunnossa ja tulevat hyvin toimeen.
Mua on aina kehuttu kuinka hyvää huolta pidän eläimistäni ja kuinka hienot tilat olen niille järjestänyt. Jos joku silti kuulopuheitten perusteella huolestuu että kerrostalossa paljon eläimiä, ja eristettynä päivät, niin saa ihan kaikin mokomin soittaa valvojan tarkistamaan. Mua Se ei haittaa, koska tiedän että mitään negatiivista eivät voi sanoa, mutta toki Se on resurssejen ja ajan tuhlausta valvojalle. Silti parempi että tulee muutama turha ilmoitus, kun että jossain eläimet kärsii eikä siihen puututa