Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinua haittaa muiden lapsettomuus?

Vierailija
20.06.2014 |

?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 14:20"]Isoveljelläni on ihana tapa "syyllistää" minua lapsettomuudesta ja lisäksi kuvitella, että minulla on täten velvollisuus pyhittää elämäni hänen lastensa hoitoon. Aina olisi riennettävä ilomielin avuksi, vaikka hän itse vaimoineen ei ole koskaan valmis tekemään mitään minun, tai kenenkään muunkaan puolesta. Pidän lapsista ja hoitaisin heitä mielelläni, mutta rajansa kaikella.

[/quote]

Miten veljesi syyllistää sinua?

Minunkin isoveljeni on lapsiperheellinen, ja minun mielestäni heille vähän niinkuin kuuluu enemmän apua ja tukea kuin minulle, koska on kuitenkin ihan fakta, että lapset vaativat enemmän. En myöskään odota, että pienten lasten vanhemmat juoksisivat jatkuvasti minun asioillani, koska heillä nyt vain on niin paljon muutakin.

[/quote]

Tarkoitan siis, että minulla ei voi olla hänen mielestään lainkaan omaa elämää, enkä voi kieltäytyä lastenhoidosta esimerkiksi opiskelu- tai työkiireiden vuoksi, koska se on itsekästä. Menen siis lähes aina auttamaan, kun hän pyytää, sillä ymmärrän avuntarpeen varsin hyvin. Hän ei kuitenkaan ole koskaan auttanut minua edes siinä määrin, että veisi minut iltamyöhällä takaisin kotiin, vaan minun on pyynnöstäni huolimatta matkustettava 1,5 tunnin matka julkisilla. Aina.

Minua ei siis ärsytä hoitaa hänen lapsiaan, vaan minua ärsyttää se, että hän pitää sitä itsestäänselvänä asiana, josta ei tarvitse esimerkiksi kiittää millään tavalla (vaikkapa sanomalla, että kiitos avusta).

Vierailija
22/22 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun se lapseton selviää kaikesta ihan liian helpolla, mielestäni kaikkien pitää kärsiä tasapuolisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän