Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimies soittelee sairaslomalla

Vierailija
24.06.2021 |

Olen nyt ollut maanantaista asti sairaslomalla flunssan takia (koronatesti oli negatiivinen) ja esimies on soittanut joka päivä. Asiat ovat liittyneet työtehtäviini ja puhelut ovat kestäneet minuutista kymmeneen minuuttiin. En kehtaa olla vastaamatta, mutta ärsyttää, ettei saa sairaslomallakaan olla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko vastata.

Vierailija
2/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa. Puhelin äänettömälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tosiaankaan pakko vastata. Mutta, miten nyt sanoisin, jos olet sellaisessa asemassa ja/tai asiat sellaisia, että nuo asiat vaativat oikeasti nyt selvittelyä, niin ei minua haittaisikaan. Tosin parempi olisi laittaa tekstari tai sähköpostia tai whatsapp, niin voisi katsoa viestin jos haluaa tai olla katsomatta.

Vierailija
4/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohh hohh hoijaa...

Taas tätä samaa.

Keksi nyt vähän parempaa.

Vierailija
5/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että saat palkallisella ajalla olla sairastamassa kotona. Aika monessa maassa ei sellaista mahdollisuutta ole. Itse olen sanonut aina, että saa soittaa. En vastaa, jos en pysty.

Vierailija
6/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tuollaiset saikuttajat! 7-päivän työviikko Suomeen!

Vierailija
7/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kyllä saanut saikulla soitella. Oon vastannut, jos olen hereillä tai järjissäni ollut

Vierailija
8/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä noin lyhyet soitot kyllä haittaisi. Eri asia, jos aletaan pitää pitempää palaveria, niin sitten stoppi hommalle. 

Vierailija
9/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vastaat saikulla, annat hyväksyntäsi soitoille. Hyvin yksinkertaista. Minulla menee saikulla työpuhelin kiinni. Henk.koht. numeroa ei esimiehellä ole. Jos olisi, esimies menisi estoon saikun ajaksi, jos soittelisi. 

Vierailija
10/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomalla sinänsä ei ole kiellettyä teetättää työtä mikäli sen teettäminen onnistuu ja näin sovitaan. Ts. jalka paketissa voi silti tehdä toimistotöitä etänä. 

Pakko ei ole vastata eli älä vastaa. Mutta sitten ei kannata varmaan odottaa joustoja työnantajaltakaan? Mä vastailen kyllä lomalla jos joku soittaa, ei kukaan huvikseen häiritse. Vastaavasti voin ottaa pari tuntia omaa lomaa juhannusaaton aattona ja lähteä ajoissa mökille. 

Jos sinun kuntosi kestää vastata ja auttaa niin mikset tekisi sitä? Vastakkainasettelu ja periaatteissa roikkuminen ei luo mitään hyvää. 

Vierailija
11/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja voi soittaa ja käydä vaikka kotona, jos siltä tuntuu. Ei sairauslomatodistus ole mikään Pyhä kirja.

Ja jos paranee ennen kuin sairausloma loppuu, niin töihin toki mentävä. Mitä ihmiset oikein luulevat?

Vierailija
12/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja voi soittaa ja käydä vaikka kotona, jos siltä tuntuu. Ei sairauslomatodistus ole mikään Pyhä kirja.

Ja jos paranee ennen kuin sairausloma loppuu, niin töihin toki mentävä. Mitä ihmiset oikein luulevat?

...mitä sinä oikein luulet? Tsekkaappa vaikka työntekijöiden vakuutukset... eivät ole voimassa saikulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi