Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko sinusta ihan ok, jos olisit menossa juhannuksena KUTSUTTUNA toisen mökille ja kutsujalta tulisi tällainen viesti -->

Vierailija
24.06.2021 |

Moi! Voisitko tuoda tullessas seuraavat asiat:

-4pll viiniä (kaksi valkoista, kaksi punaista)
-esipaistettuja patonkeja 10kpl
-4x250g kirsikkatomaatteja
-yksi laatikko (5kg) mansikoita
-serviettejä (20kpl)
-Geisha-keksipaketteja 2kpl
-tillipuska

Painotan, siis painotan, että minut on KUTSUTTU viettämään juhannusta. En ole tuppautunut mihinkään ja olin ajatellut viettää juhannuksen yksin Helsingissä. Ja se on aivan fine. Rakastan hiljaista, kesäistä juhannusta Helsingissä, kun kadut ovat tyhjiä. Kaveri vain piti tätä juhannusperinnettäni niin säälittävänä, että KUTSUI minut mökille, jonne on tulossa myös neljä muuta kaveria.

Toki olin ajatellut jo etukäteen viedä viinipullon ja rasian (rasian, en 5kg laatikkoa!) mansikoita, mutta en todellakaan ajatellut, että joutuisin 100 eurolla tuomaan ruokaa ja juomaa sinne.

Onko tämä ihan ok? Kun siis asiasta ei ole sovittu mitään etukäteen ja huomenna pitäisi sinne lähteä ajamaan.

Kommentit (1992)

Vierailija
1221/1992 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole laskettu niin, että kaikki tuovat samalla hinnalla. Kyllähän se maksaa, jos siinä on viinit ja mansikatkin mukana. 

Vierailija
1222/1992 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakohan vuotta tätäkin p..skaa jaksetaan täällä jauhaa.

Älkää menkö köyhien mökeille, sinne tarvii viedä kaikki laiturilaudoista lähtien ja sittenkin kitistään vauvelipalstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/1992 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo ole laskettu niin, että kaikki tuovat samalla hinnalla. Kyllähän se maksaa, jos siinä on viinit ja mansikatkin mukana. 

Eiköhän tuo pitäisi sitten tuoda tiettäväksi kutsutulle. Että ainiinjoo, yhdessä ostetaan syömingit ja juomingit.

Sitten vielä hyviin käytöstapoihin kuuluu sopia YHDESSÄ budjetti, eikä vaan olettaa että kaikki pystyy satasella ostaa.

Vierailija
1224/1992 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sitä eroaa ajatukset ihmisillä tässäkin asiassa ja väärinkäsityksiä voi tulla. 

Minusta aloituksen lista on törkeä ja aivan liian hintava jos ei olla tämmöisestä etukäteen sovittu. 

Minä ajattelen sen niin että jos kutsun iltaa viettämään ja syömään tai juhlimaan, silloin hankin tarjottavat itse kaikki. Jos ei ole rahaa järjestaa juhlia, en järjestä. 

Mitään törkeää ei ole nyyttäri meiningissä. Silloin kun toimitetaan etukäteen osa ostoslistaa, on kyseessä nyyttärit.

Nyyttäreitä on ERItasoisia.

On halpoja nyyttäreitä, minne viedään 10:llä eurolla.

On huokeita, minne viedään 10-50 eurolla.

On keskihintaisia, minne viedään 50-100 eurolla.

Kunnollinen panostus onkin sitten jo 100 € tai enemmän.

---

Itse oon miettinyt et kun on vieraita tulossa, varaan varmuusvaraa, on aina edullisemman päädyn hyödykkeitä, nakkeja, kanaa tms perunan ohella.

Salaattia.

Vaikka lettuja ja hilloa jälkiruuaksi.

Asiat voi tehdä monella eri tavalla.

---

Lokkeilu on asia erikseen.

Vierailija
1225/1992 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vähintään ajatus että kaikki tuo ruokaa tullessaan on täysin järkevä ja tietysti jos joku organisoi homman ja jakaa sille porukalla mitä kukin tuo se on vieläkin järkevämpää.,  Ruoka on kallista tänä päivänä eikä kukaan ole velvollinen  syöttämään ja juottamaan koko jengiä vaan jokainen tuo tulessaan  miten on asiat sovittu. Jos juhannuksena on useamman päivän mökkeilemässä niin nähtävästi myös syödään useammin ja ruokaa kuluu ihan henkilömäärän ja sen ajan minä sellä viettää. Viinimäärä ja muutkin tarjottavat siippuu siitä,  onko tarkoitus koko porukalle yhden osuus tuossa vai miten paljon vieraita mökille tulee? 10 patonkia on aika paljon mutta mihin ja miten se on tarkoitus laittaa ja syödä sitten onkin ihan oma asiansa. Mutta normaalia on että jokainen maksaa osuutensa ja nyyttikestien merkeissä juhlat onnistuu ihan yhtä hyvin kuin joukoin rikkain maksaisi koko lystin.

Tämähän on nyt vanha juttu mutta pelkät viinit maksavat klo lähes satasen. Tuolla hinnalla ap olisi syönyt juhlaillallisen viineineen ravintolassa. Yhden illan ja aamun (ehkä seuraavan päivän lounaan) kattava vierailu ei todellakaan voi maksaa tuollaista summaa yhdelle ihmiselle joka ei edes juo alkoholia itse. Vaikka siellä olisi muilla tuomisissa kalleinta mahdollista tuotetta, eihän ap olisi mitenkään voinut saada vastinetta rahalleen. Tuo määrä kaikkea on aivan tolkuton, pelkät tomaatit 20€ :D

Ei sinne mitään kallista viiniä tarvitse ostaa, ihan tavallinen riittää, eikä tomaatit kesällä ole kalliita.

En menisi lokkeilemaan kenenkään mökille

Vierailija
1226/1992 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan.

Nyyttäreihin viedään sellaista, mitä siellä on suunniteltu syövän ja juovan.

Jos juhannuksena syödään mansikoita ja juodaan viiniä, on ne jonkun tuotava, mikä tarkoittaa maksamista.

Mistään taikaseinästä ei mansikat eikä viini ilmaseksi tuu.

Usein kun porukalla järjestetään juhlia, ilmoittaudun maksajaksi joko osin tai kokonaan.

Maksajista on useimmiten enemmän pulaa, kuin nauttijista.

Vierailija
1227/1992 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat yksin viettää niin kerro että et ole tulossa, muuta menoa tjsp. Tai sitten viikkoa ennen juhannusta ilmoita että olet sairastunut esim koronaan. Helppoa ku heinänteko

Vierailija
1228/1992 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että rahatilanne ei ehkä jousta noin paljoa, haluatteko silti, että tulen vai jäänkö kotiin. Ja että voin kyllä tuoda esim nuo viinit kyllä tms. Siinä samalla vastauksen myötä selviää, onko kulut tarkoitus jakaa.

Jos on Helsingissä varaa asua, eikä ole varaa tulla maalle. Kannattaa pysyä Helsingissä.

Pelkkä auton tankkaus on 140€:a.

Joku 100€ hankinta panostettuun yhteiseen juhannukseen, on peanutseja!

Vähitellen tuota linjaa kun sinkkuna jatkaa, ei niitä kutsuja myöskään kauheesti tipu.

Vierailija
1229/1992 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaverin kanssa periaate että jokainen mökille tulija tuo ITSELLEEN kaikki ruuat ja juomat. Jos viedään yhteiset niin aina osa syö/ juo huomattavasti enemmän kuin muut joten tollainen lista ei toimi.

Vierailija
1230/1992 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ehdi lukea koko ketjua, mutta haluaisin tietää, miten kävi!

Lähtikö ap mökille ja mitä vei mennessään?

Ps. Mielestäni tuliaisten määrä oli kohtuuton yhdelle ihmiselle (siis se pyyntö)

Vierailija
1231/1992 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna kun tää ketju on aloitettu niin olisin saattanut ap:na vastata että ”en pääsekään mukaan”. Tänä vuonna olen löytänyt kännykästä ”estä numero” valinnan, joten poistaisin viestit (ensin screen shotit tietty että voi nauraa myöhemmin) ja klikkaisin ESTÄ.

Vierailija
1232/1992 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyydän jonkun mökilleni, siis ihan itse pyydän vieraaksi niin ei tulisi mieleenkään pyytää kutsuvierasta tuomaan ruokia ja juomia mukanaan:/ Eri asia jos alusta asti sovitaan yhdessä mitä ostetaan esim. porukalla. Kutsuvieraille tarjotaan ruuat ja juomat. 

Vierailija
1233/1992 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä ainoa, josta toi ei tunnu paljolta? 

Siis jos menisin ostamaan pelkästään itselleni, niin sitten joo olis liikaa mansikkaa, mutta tossahan ostetaan mansikat koko porukalle, vstaavasti joku tuo makkarat koko porukalle tai ostaa kahvit ja aamiaistarpeet.

Tää on just se, mitä mökkivieraat ei ymmärrä.

-

Juhannus alkaa monsti jo torstaina ja viimeistään perjantaina päättyen sunnuntaihin.  Eli jopa kolme päivää ja kolme iltaa....   Olenkos mä vasta toinen, joka ei pidä tuota pyydettyä settiä pahana?

Vierailija
1234/1992 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että rahatilanne ei ehkä jousta noin paljoa, haluatteko silti, että tulen vai jäänkö kotiin. Ja että voin kyllä tuoda esim nuo viinit kyllä tms. Siinä samalla vastauksen myötä selviää, onko kulut tarkoitus jakaa.

Jos on Helsingissä varaa asua, eikä ole varaa tulla maalle. Kannattaa pysyä Helsingissä.

Pelkkä auton tankkaus on 140€:a.

Joku 100€ hankinta panostettuun yhteiseen juhannukseen, on peanutseja!

Vähitellen tuota linjaa kun sinkkuna jatkaa, ei niitä kutsuja myöskään kauheesti tipu.

-

Ihan jo logistisesti juhannusruokien- ja juomien roudaaminen vain yhden  (tai vaikka pariskunnan)  ihmisen toimesta on kuljetustilaa ja lihaksia vaativa operaatio.

-Kirjoitetu kritiikkiä luettuna järjestelyt oisi voinut  laittaa kutsumuotoon ja vaikka siten, että kertoo kutsuvansa tuttuja juhannuksen vietoon ja aikoo järjestää tarjoilut ennalta suunniteltuna nyyttäritapahtumana, kun  mukaantulijat selkiää.

-Kannattaa muistaa, että jussi-mökeistä pyydetään maltaita. Kannattaa siis muistaa, että isomman porukan juhannuksen mökki-puitteista joutuisi itse maksamaan ensin tonnin-pari  ja siihen vielä ruuat päälle.  Sitten voi alkaa kuikuttelemaan parin vinkkupullon ja mansikkalaatikon hinnasta

Vierailija
1235/1992 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kysytään, että oiko vesti tarkoitettu minulle vai mitä tämä tarkoittaa.

Vierailija
1236/1992 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP OLISI VOINUT HETI TARKISTAA VIESTIN LÄHETTÄJÄLTÄ, ETTÄ MISTÄ KYSE.

TARKOITUS EI OLLUT MAKSATTAA MUILLA, VAAN ISÄNTÄVÄKI OLISI TIETYSTI MAKSANUT TILATUT TAVARAT. 

ONGELMA VAIN OLI, ETTÄ KAUPPAAN PITKÄ MATKA JA LÄHIKAUPASTA EI NÄITÄ SAATAVILLA.

IKÄVÄÄ HAUKKUA KUTSUJA JOSSAIN VAUVA-PALSTALLA JA JÄTTÄÄ TULEMATTA KOKO JUHLIIN.

ENNENKUIN  VEDÄTTE OMIA PÄÄTELMIÄ JA HAUKUTTE JULKISESTI, NIIN KANNATTAA KESKUSTELLA ASIANOSAISTEN KANSSA HENKILÖKOHTAISESTI. 

Vierailija
1237/1992 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä ainoa, josta toi ei tunnu paljolta? 

Siis jos menisin ostamaan pelkästään itselleni, niin sitten joo olis liikaa mansikkaa, mutta tossahan ostetaan mansikat koko porukalle, vstaavasti joku tuo makkarat koko porukalle tai ostaa kahvit ja aamiaistarpeet.

Tää on just se, mitä mökkivieraat ei ymmärrä.

-

Juhannus alkaa monsti jo torstaina ja viimeistään perjantaina päättyen sunnuntaihin.  Eli jopa kolme päivää ja kolme iltaa....   Olenkos mä vasta toinen, joka ei pidä tuota pyydettyä settiä pahana?

Tässä oli kyse siitä, että vieras oli menossa yhdeksi illaksi ja aamuksi sinne, ja hänet oli ylipuhuttu osallistumaan kutsuvieraana. Ei sellaisesta, että mennään porukalla viettämään pitkää juhannusviikonloppua johonkin (ainakaan ap:n osalta).

Kyllä mökillekin voi kutsua ihmiset syömään ihan siinä kuin kotiinkin. Tilanteita on monenlaisia. Kaikki eivät edes halua jäädä yöksi tai pidemmäksi aikaa, koska eivät viihdy mahdollisesti vähän alkeellisemmissa oloissa.

Kyllä tuntuisi aika hassulta, jos joku vaikka kutsuttaisiin vapunviettoon ja sitten tulisi edellisenä iltana pitkä lista, minkälaisia viinejä ja muita tarjoiluita pitää tuoda, jos asiasta ei ole sovittu etukäteen. Nyyttärit on ihan ok, mutta se asia sovitaan jo kutsuttaessa.

Vierailija
1238/1992 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2021 kirjoitti:

AP OLISI VOINUT HETI TARKISTAA VIESTIN LÄHETTÄJÄLTÄ, ETTÄ MISTÄ KYSE.

TARKOITUS EI OLLUT MAKSATTAA MUILLA, VAAN ISÄNTÄVÄKI OLISI TIETYSTI MAKSANUT TILATUT TAVARAT. 

ONGELMA VAIN OLI, ETTÄ KAUPPAAN PITKÄ MATKA JA LÄHIKAUPASTA EI NÄITÄ SAATAVILLA.

IKÄVÄÄ HAUKKUA KUTSUJA JOSSAIN VAUVA-PALSTALLA JA JÄTTÄÄ TULEMATTA KOKO JUHLIIN.

ENNENKUIN  VEDÄTTE OMIA PÄÄTELMIÄ JA HAUKUTTE JULKISESTI, NIIN KANNATTAA KESKUSTELLA ASIANOSAISTEN KANSSA HENKILÖKOHTAISESTI. 

-

Voisitko viedä tietokoneesi korjattavaksi?

-Näyttää sille, että CapsLock on jotenkin jumittunut päälle koneessasi. Eihän tolkun ihminen suinkaan tarkoitukselliseti pelkkiä isoja kirjaimia käyttäisi?

Vierailija
1239/1992 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI!

1240/1992 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ihan nyyttäreitäkään kuulosta. Tai ainakin oma käsitykseni nyyttäreistä on, että jokainen osallistuja valitsee enimmäkseen itse mitä tuo. Vähän voi etukäteen sopia, että tuodaan sekä juomia että ruokia. Mutta tuossa ap:n tapauksessa kutsuja oli lähettänyt tarkan listan, jopa keksien merkki oli päätetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi